Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP-cam met IR, kan dat zonder cloud/app/NSA/AIVD functies?

Pagina: 1
Acties:

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05
Ik wil graag een 'babyfoon' met nachtzicht, liefst direct op wifi, videostream op iOS, Android en Windows kunnen bekijken. Keus genoeg zou je zeggen, maar.... ze willen allemaal het internet op!

Bij elke goedkope IP camera zit een 'gebruiksvriendelijke' app, cloudopslag en meer van dit soort functies waarover nul informatie te vinden is. Ik heb genoeg spullen direct in China gekocht om te weten dat je geen waarde moet hechten aan beloftes over beveiliging/privacy vanuit een fabrikant, en een lokale dozenschuiver als Gembird of Sweex voelt geen enkele behoefte hun IoT apparaten daadwerkelijk te ondersteunen.

Kortom geen online functies, want als het er op zit ga ik er van uit dat het aan staat.

Kan iemand me sturen in de richting van simpele camera's (met IR!) die alleen een videostream aanbieden via lokaal IP, en géén online functies aanbieden? Opnemen en bewegingsdetectie etc is allemaal niet nodig.

Budget is €100 als absoluut max, ik dacht eerder aan €30 tot €60 als redelijk. Qua hardware zou dat geen probleem moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Cio op 11-07-2019 17:08 . Reden: budget ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

How about ubiquiti spul? NIet per se simpel maar kan naar je lokale eigen FTP-doos of andere videorecorder opslaan.

offtopic:
heb er al tijden een liggen die ik eens moet testen of op marktplaats zetten. juist vanwege deze feature. Helaas past hij alleen niet goed in het plafond hier

[ Voor 51% gewijzigd door Boudewijn op 11-07-2019 17:05 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Ja, bijvoorbeeld van AXIS. Wij gebruiken deze zeer veel in bedrijfspanden en gelieerde locaties.
Weet echter niet of dat in je budget past, al zou je via diverse webshops wellicht via een gereduceerde prijs aan een ouder/lichter model kunnen komen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je het ipadres van zo'n goedkope ip camera kunt configureren, dan kun je een statisch IP invullen, en de default gateway leeg laten (of een niet bestaand nummer opgeven). Zo kan het ding niet buiten je lokale netwerk komen.
Vervolgens kijken of je met bijv. iSpy, motionEye of andere camera software (en misschien een beetje google) de stream van je camera te pakken kunt krijgen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja alleen hebben die dingen vaak een app die op je telefoon moet draaien; die pusht jouw settings naar China/AWS/VS/Azure en de camera haalt ze daar weer op. Ik dacht dat ook te kunnen doen bij diverse iot-devices die functioneel niet per se aan het internet hoeven te hangen maar dat viel goed tegen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:14:
Ja alleen hebben die dingen vaak een app die op je telefoon moet draaien; die pusht jouw settings naar China/AWS/VS/Azure en de camera haalt ze daar weer op. Ik dacht dat ook te kunnen doen bij diverse iot-devices die functioneel niet per se aan het internet hoeven te hangen maar dat viel goed tegen.
Veel camera's bieden ook een directe stream aan, die je met bijvoorbeeld vlc kunt openen. Sommigen hebben ook een ingebouwde webserver waarmee je motortjes kunt bedienen.

• Cio
Dank voor de snelle reacties. Dat Ubiquity en AXIS spul is absurd duur in vergelijking met de goedkope IP cams. €80 euro, heb ik nog geen wifi en moet ik een PoE adapter kopen.

Ik snap niet helemaal waarom dit low-end stukje van de markt gedomineerd wordt door producten die, juist door extra functies(!) never nooit voldoen aan de AVG.
u_nix_we_all schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:12:
Als je het ipadres van zo'n goedkope ip camera kunt configureren, dan kun je een statisch IP invullen, en de default gateway leeg laten (of een niet bestaand nummer opgeven). Zo kan het ding niet buiten je lokale netwerk komen.
Vervolgens kijken of je met bijv. iSpy, motionEye of andere camera software (en misschien een beetje google) de stream van je camera te pakken kunt krijgen.
Ik ga nog eens kijken, maar heb al een avond lopen klooien met de instellingen. Of het apparaat was totaal onbereikbaar, of het was ook benaderbaar via een 4g verbinding (dus internet).

Stream loopt altijd na minder dan 5 minuten vast als ik rechtstreeks de RTSP url open. Sowieso onstabiel als de pest aan de camera kant, betrouwbaarste manier is de Windows software 24/7 aan laten staan, dan blijft alles werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Cio op 11-07-2019 17:22 ]

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11 21:51
Tuurlijk wel, gewoon geen gateway/dns instellen op de cam en direct verbinden met de rtsp stream.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:15
Ik gebruik deze digoo bb-m2 camera op de slaapkamer van ons zoontje. Het is een China ip cam, maar ik heb het internet geblokkeerd in mijn Asus router.

Ik gebruik de rtsp stream icm de Android app tinycam. Werkt als een tiet.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:01

killercow

eth0

https://pimylifeup.com/raspberry-pi-webcam-server/
Als je het zelf doet kun je het zelf beheren. Zo lastig is het niet.

openkat.nl al gezien?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je zelfbouw doet is een esp32-cam ook leuk spul.

• Cio
Helaas nog steeds geen simpele IP camera kunnen vinden die niet mijn slaapkamer rechtstreeks naar Winnie de Pooh's kantoor streamt. In reactie op alle suggesties.

Camera van internet afsluiten door bewust een niet bestaande gateway op te geven resulteert in het niet kunnen vinden van de camera in de Android app. Ergens anders de stream mee openen werkt niet niet, alleen de super lage kwaliteit, maar met nachtmodus aan zie je dan alleen nog een grijze waas.

De 720p/15fps stream (RTSP/H264) geeft 1 frame door aan VLC en loopt dan vast. FFMPEG idem. Apps voor de telefoon geven vaak dat eerste frame niet eens en lopen meteen vast.

Wat betreft de zelfbouw opties...
killercow schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:28:
https://pimylifeup.com/raspberry-pi-webcam-server/
Als je het zelf doet kun je het zelf beheren. Zo lastig is het niet.
Deze oplossing heeft geen IR, maar stel ik zoek een camera die dat wel heeft..... compatible hardware vinden, de software installeren, configureren en troubleshooten is stiekem wel een beetje lastig binnen het gestelde budget natuurlijk. Ik ben op zoek naar een babycam, geen nieuwe hobby.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:01

killercow

eth0

https://www.amazon.com/EL...62913352&s=gateway&sr=8-8 voor een cam met IR, kan nog wel goedkoper, en kan ook duurder.

https://www.amazon.com/Ma...62913352&s=gateway&sr=8-7 deze samen met een pi-zero-w, sd kaartje en usb voeding kost nog geen 50 euro denk ik.

De boel installeren op de PI is letterlijk een kwartiertje werk, en goed, je zit op tweakers.net dus tjah de verwachting bij mij is dat je wel een beetje je handen in de materie durft te steken.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1