B&W --> repareren??? Specs needed

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ik heb hier een denon receiver staan uit 1984 met B&W DM110 speakers (ook uit '84)

Nou heb ik de scheidingsfilters opgeblazen in deze speakers. Ze zijn in ieder geval te warm geworden en toen zijn er 2 spoelen gaan smelten.

Het probleem is nu, dat ik nergens aan de specificaties kan komen van deze spoelen, zodanig dat ik ze zelf kan repareren.
Dit houd het nl. nog enigszins goedkoop. Anders moet ik ze opsturen en laten repareren wat toch al gauw op zo'n 75 tot 100 gulden per speaker neer komt excl. uurloon etc.

Wie kan mij hier evnetueel wel aan helpen??

B&W reageert niet, en lokale electronicazaken kunnen me ook niet helpen, omdat ze kapotte spoelen niet door kunnen meten.

Of is het een beter idee om naar leuke 2dehands speakers te gaan kijken en deze maar gewoon op te geven?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
ja kan ook ff contact opnemen met een speaker-diy zaak.
www.remo.nl
www.speakerland.nl
www.speaker-en-co.nl

Mischien dat die dat weten/kunnen meten/kunnen uitzoeken

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Op zaterdag 28 juli 2001 12:17 schreef Lampje het volgende:
ja kan ook ff contact opnemen met een speaker-diy zaak.
www.remo.nl
www.speakerland.nl
www.speaker-en-co.nl

...
Die laatste 2 sites lijken wel verdacht veel op elkaar *D

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zaterdag 28 juli 2001 12:32 schreef a3konijn het volgende:

[..]

Die laatste 2 sites lijken wel verdacht veel op elkaar *D
Klopt, die zaken werken met elkaar samen. Maar het zijn wel 3 of 4 afzonderlijke winkels, dus wanneer de ene wat dichterbij is als de andere of wanneer de ene zaak het niet weet, heb je wel alle telnr's nodig

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:20
meet wat de weerstand is van de spoel, haal de draad eraf, tel hierbij hoeveel windingen het zijn, en meet hierna de lengte van de draad. meet verder ook het plastic van de spoel op.

je kan nu nieuw draad kopen, en op het oude plastic wikkelen, of op een nieuw stuk plastic natuurlijk.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Op zaterdag 28 juli 2001 20:07 schreef aatos het volgende:
meet wat de weerstand is van de spoel, haal de draad eraf, tel hierbij hoeveel windingen het zijn, en meet hierna de lengte van de draad. meet verder ook het plastic van de spoel op.
Wodt erug lastig als de spoel doorgebrand is ik zou zelf B&W ff mailen zij geven je wel antwoord.Dat is mijn ervaring in ieder geval, juist de duurdere merken doen meestal niet moeilijk over oude modellen
Pagina: 1