Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Game Art

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal! Ik wil graag een sterke laptop waar op ik Game Art software kan gebruiken en ook een goede investering is. Ik wil een laptop waar ik de komende 3-5 jaar nog mee kan doen in de industrie.

Ik kreeg het advies om te wachten, voor super cards, maar ik heb geen tijd om te wachten want mijn MSI is gisteren overleden ;w

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben een 2e jaars Visual Art student. Ik moet dus 3D progamma's zoals Maya, Zbrush, Photoshop en Unreal Engine aan kunnen. In Unreal wil ik ook dat mijn laptop goed light kan baken zonder over verhit te raken.

Wat is je budget?
Maximaal zo'n 1500, kan er wel iets overheen, als het bijvoorbeeld 1530 is is dat prima natuurlijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik neem mijn laptop bijna elke dag mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil eigenlijk een BTO samenstellen.
Dit is tot nu mijn samenstelling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ncxv08E.png

Iemand van mijn studie vertelde mij ook dat ik beter een 17 inch kon nemen. Zijn redenering was dat bij een 17 inch mijn hardware minder snel oververhit wordt. Maar ik hou van een iets kleinere laptop zodat hij makkelijk mee te nemen is en een 15 inch is iets goedkoper?
Ik zou graag willen weten wat jullie van mijn samenstelling vinden en over de 17/15 inch dilemma!

Alle reacties

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11 20:37
BTO heeft ook een reeks waarbij 16 inch schermen met kleine randen in het formaat van een 15 inch laptop passen. Misschien is dat een optie?

https://bto.eu/laptops/?filter_schermgrootte=16-1-inch

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zou toch het probleem van overheating niet oplossen? Lijkt mij juist dat het dan erger zou worden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14

D4NG3R

kiwi

:)

Meer dan 15.6" zou ik persoonlijk afraden voor een laptop welke je (waarschijnlijk) dagelijks heen en weer moet zuilen, je word er snel flauw van om zo'n blok over je schouder te hangen - zeker bij de krachtigere laptops waar veelal ook nog eens een flinke adapter word meegeleverd.

Heb je toevallig een lijstje met eisen/aanraders vanuit de opleiding?

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 14-07-2019 01:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet meer een duidelijke lijst gehad sinds het begin van mijn eerste jaar.

Het gaat me niet helemaal om de eisen, maar meer dat het 'future proof' is.

Iemand van mijn opleiding had wel dit gepost:
"I would recommend a config with: an i7 quad core processor, gtx1060 or higher and atleast 16gb of ram."

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2019 14:08 ]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik begrijp de keuze voor een secundaire ssd met een kwart van de opslag van de primaire niet helemaal :/

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Topicstarter
De reden daar voor is dat de eerste ssd van 1TB minder snel is als de secundaire. Ik dacht dat ik dan op de tweede de OS kon doen, is dit niet een goed idee?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EZSRD2M.png

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14

D4NG3R

kiwi

:)

Het verschil in snelheid (boven zelfs een SATA SSD) ga je niet merken in in het OS, enkel bij grote filetransfers.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
ah oké! Dank je wel! Dan zal ik even kijken of ik die nodig heb of evt upgraden :)
Pagina: 1