MSI K7T 266 Pro-R vraagjes/troubles

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 14:49
Ik heb dus sinds een paar dagen de MSI K7T 266 Pro-R, en nu een paar vraagjes:

1. Ik heb m'n hd aan de ide 3 hangen van de promise raid controler (in z'n eentje dus), en m'n cd-rom en brander hangen als master aan ide 1 en 2. Nou heb ik natuurlijk mijn hd ledje aangesloten op m'n mobo, maar die doet het volgens de handleiding alleen als de hd is aangesloten op ide 1 of 2, is er een manier om deze ook werkend te krijgen als m'n hd op ide 3 hangt?

2. Als ik windows '98 se snel wil herstarten (dus met shift ingedrukt op 'computer opnieuw opstarten' klikken), dan loopt m'n computer vast bij het overschakelen naar de desktop met een bsod. Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen en/of wat de oorzaak daarvan kan wezen? Als ik hem gewoon opnieuw opstart, gaat het prima.

3. M'n videokaart, geluidskaart, ACPI irq houder voor pci irq besturing, 2e diamond stealth videokaart en 3x de Via tech 3038 universele host controler voor pci naar usb hangen allemaal aan irq 10 (gaat vanzelf), is dat goed of niet? Kan dit een oorzaak wezen van het vast lopen bij een snelle herstart?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 28 juli 2001 12:14 schreef gabberjoost het volgende:
Ik heb dus sinds een paar dagen de MSI K7T 266 Pro-R, en nu een paar vraagjes:

1. Ik heb m'n hd aan de ide 3 hangen van de promise raid controler (in z'n eentje dus), en m'n cd-rom en brander hangen als master aan ide 1 en 2. Nou heb ik natuurlijk mijn hd ledje aangesloten op m'n mobo, maar die doet het volgens de handleiding alleen als de hd is aangesloten op ide 1 of 2, is er een manier om deze ook werkend te krijgen als m'n hd op ide 3 hangt?
Nee...
2. Als ik windows '98 se snel wil herstarten (dus met shift ingedrukt op 'computer opnieuw opstarten' klikken), dan loopt m'n computer vast bij het overschakelen naar de desktop met een bsod. Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen en/of wat de oorzaak daarvan kan wezen? Als ik hem gewoon opnieuw opstart, gaat het prima.
Uhmz.. geen idee :) Alleen heb ik ooit hetzelfde gehad met een oude pc... nooit opgelost dacht ik :)
3. M'n videokaart, geluidskaart, ACPI irq houder voor pci irq besturing, 2e diamond stealth videokaart en 3x de Via tech 3038 universele host controler voor pci naar usb hangen allemaal aan irq 10 (gaat vanzelf), is dat goed of niet? Kan dit een oorzaak wezen van het vast lopen bij een snelle herstart?
Zou in principe geen problemen moeten geven...

Wat je wel zou kunnen proberen is ACPI uit te zetten.. misschien dat dat beide problemen oplost.. :)

• star-saber
  • Laatst online: 26-08 20:07

star-saber

Ryzen

de harddisk kan je netzo goed aan de ide 1 hangen met cdrom als slave

1 harddisk op de promise geeft niet tot nauwelijks snelheids winst.

• gabberjoost
Op zaterdag 28 juli 2001 13:00 schreef star-saber het volgende:
de harddisk kan je netzo goed aan de ide 1 hangen met cdrom als slave

1 harddisk op de promise geeft niet tot nauwelijks snelheids winst.
Het gaat me niet om de snelheid van de hd, maar om me cd-rom, brander en hd allemaal op master te hebben. Dit leek mij het efficientst (of hoe je dat ook schrijft), toch?
Dus als ik het goed begrijp heb je bij een raid array van 2 schijven (striping) geen hd-ledje?

Verwijderd

MSI K7TPRO266 = BAGGER TROEP...

IRQ's worden verneukt toegewezen. Enz. enz. Ach lees mijn eigen topics en nog van ander mensen er maar op na.

Hie ree paar links

[topic=190477]

[topic=191275]

[topic=172574]

[topic=172459]

[topic=169210]

[topic=168233]

[topic=166473]

[topic=166584]

• star-saber
  • Laatst online: 26-08 20:07

star-saber

Ryzen

bagger ?

valt wel mee

je leest namelijk nooit over mensen waar het perfect werkt.

hier loopt ie als een trein.

• gabberjoost
Tja, maar ik lees ook wel weer dat er ook veel erg blij zijn met dit bord. Tot nu toe vindt ik het ook een goed bord, op dat snel opnieuw opstarten na dan, maar dat hoeft niet aan het mobo te liggen, natuurlijk.

Wat is acpi???

En nu nog een vraagje. Als ik opstart krijg ik soms bij windows de foutmelding dat hij niet kan schrijven naar de harde schijf in een wit venster met daarbij de opties: opnieuw proberen, negeren en sluiten. Hierna volgt een blauw scherm met de zelfde mededeling: Kan niet naar station c: schrijven, bla bla. Kan dit te maken hebben dat de hd in z'n eentje op de raid controller zit? En weet iemand een andere oorzaak/oplossing?
Als ik dan weer opnieuw opstart, is alles weer goed :?

Verwijderd

het is geen slecht bord maar geweldig is het toch ook niet.
Voor mij is MSI (al is die met de KT266 knap duur) toch nog een "budget" bord .... nu ja, in ieder geval geen high performace ... er een beetje tussen in dan

JC

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
Zeg Gabberjoost dat is dus niet waar, enigste wat kut is, is de USB, voor de rest een zeer goed mobo.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op zaterdag 28 juli 2001 20:10 schreef DuronDude het volgende:
het is geen slecht bord maar geweldig is het toch ook niet.
Voor mij is MSI (al is die met de KT266 knap duur) toch nog een "budget" bord .... nu ja, in ieder geval geen high performace ... er een beetje tussen in dan

JC
Zie signature... ik wil nooit meer anders :)

• gabberjoost
Op zondag 29 juli 2001 19:14 schreef Albinoraptor het volgende:
Zeg Gabberjoost dat is dus niet waar, enigste wat kut is, is de USB, voor de rest een zeer goed mobo.
Huh, ik zeg niet dat het een slecht mobo is, hoor. Na vele problemen heb ik hem nu stabiel gekregen. En de usb is idd kut, maar m'n ifeel muis verkassen naar usb nr. 3 doet wonderen :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
Bedoel Mannekino |:(
Pagina: 1