Mijn vraag
Kan iemand mij vertellen hoe ik een samengevoegde kolom kan toevoegen aan een formule? Is dit überhaupt mogelijk?
Hopelijk kan ik mijn vraag hieronder een beetje duidelijker maken
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb even als voorbeeld een tabelletje gemaakt:

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat in in kolom F de samengevoegde cellen meegenomen worden in de opsomming. Dus dat de opsomming in kolom F, tot aan rij 6 de waardes uit cel B2 gebruikt en vanaf rij 7 overstapt naar cel B7.
Hele idee hierachter is dat ik het handmatig ingevulde deel moet kunnen versturen als mooi opgemaakte tabel, terwijl de opsomming uit kolom F geïmporteerd moet kunnen worden naar andere software.
edit:
Wellicht moet ik mijn vraag anders stellen:
Als ik cellen A1 t/m A4 samenvoeg, hoe kan ik er dan voor zorgen dat elke cel in het samengevoegde deel, de waarde heeft van cel A1?
(bij een standaard "merge" actie zullen cellen A2 t/m A4 de waarde 0 hebben)
Kan iemand mij vertellen hoe ik een samengevoegde kolom kan toevoegen aan een formule? Is dit überhaupt mogelijk?
Hopelijk kan ik mijn vraag hieronder een beetje duidelijker maken
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb even als voorbeeld een tabelletje gemaakt:

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat in in kolom F de samengevoegde cellen meegenomen worden in de opsomming. Dus dat de opsomming in kolom F, tot aan rij 6 de waardes uit cel B2 gebruikt en vanaf rij 7 overstapt naar cel B7.
Hele idee hierachter is dat ik het handmatig ingevulde deel moet kunnen versturen als mooi opgemaakte tabel, terwijl de opsomming uit kolom F geïmporteerd moet kunnen worden naar andere software.
edit:
Wellicht moet ik mijn vraag anders stellen:
Als ik cellen A1 t/m A4 samenvoeg, hoe kan ik er dan voor zorgen dat elke cel in het samengevoegde deel, de waarde heeft van cel A1?
(bij een standaard "merge" actie zullen cellen A2 t/m A4 de waarde 0 hebben)
[ Voor 13% gewijzigd door Bloedvat op 11-07-2019 15:01 ]