Ik probeer twee verschillende macro's in word uit te voeren en ben helaas n00b op dit gebied.
Als eerste wil ik graag eurotekens met een spatie erachter kunnen vervangen door eurotekens met een non-breaking space. Wat voor code moet ik daarvoor gebruiken? Ik heb gezien dat het Chr(160) is, maar ben nog niet verder gekomen dan het vervangen van het euroteken door Chr(160), zoals hieronder aangegeven. Hoe vervang zorg ik dat "€ " door zowel een € als een Chr(160) wordt vervangen?
Ook probeer ik een macro te maken die een word bestand als pdf op dezelfde locatie als waar het word bestand zich bevindt kan opslaan. Ik had deze macro gevonden:
Deze geeft als error: Fout 2147467259 (800405) tijdens uitvoering. Dit bestand wordt gebruikt door een andere toepassing of gebruiker. Is er iets dat ik over het hoofd zie?
Als eerste wil ik graag eurotekens met een spatie erachter kunnen vervangen door eurotekens met een non-breaking space. Wat voor code moet ik daarvoor gebruiken? Ik heb gezien dat het Chr(160) is, maar ben nog niet verder gekomen dan het vervangen van het euroteken door Chr(160), zoals hieronder aangegeven. Hoe vervang zorg ik dat "€ " door zowel een € als een Chr(160) wordt vervangen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Selection.Find.Execute Replace:=wdReplaceAll With Selection.Find .Text = "€ " .Replacement.Text = Chr(160) .Forward = True .Wrap = wdFindContinue .Format = False .MatchCase = False .MatchWholeWord = False .MatchWildcards = False .MatchSoundsLike = False .MatchAllWordForms = False |
Ook probeer ik een macro te maken die een word bestand als pdf op dezelfde locatie als waar het word bestand zich bevindt kan opslaan. Ik had deze macro gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Sub Silent_save_to_PDF() ' ' Silent Save_to_PDF Macro ' ActiveDocument.ExportAsFixedFormat OutputFileName:= _ Replace(ActiveDocument.FullName, ".docx", ".pdf") , _ ExportFormat:=wdExportFormatPDF, OpenAfterExport:=False, OptimizeFor:= _ wdExportOptimizeForPrint, Range:=wdExportAllDocument, Item:= _ wdExportDocumentContent, IncludeDocProps:=False, KeepIRM:=True, _ CreateBookmarks:=wdExportCreateNoBookmarks, DocStructureTags:=True, _ BitmapMissingFonts:=True, UseISO19005_1:=False End Sub |
Deze geeft als error: Fout 2147467259 (800405) tijdens uitvoering. Dit bestand wordt gebruikt door een andere toepassing of gebruiker. Is er iets dat ik over het hoofd zie?