Partij die een Site Survey en wifi optimalisatie kan doen

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Een tijd geleden heb ik bij een kennis zijn WiFi aangepakt. Hij wilde graag dat hij wat beter bereik had en dat het onderling wisselen van AP's beter zou gaan. Ik heb hem aangegeven dat ik hier graag naar wilde kijken maar dat ik alles behalve een WiFi expert ben. Dit was een 'risico' wat hij aanvaardde, dus ik ben aan de slag gegaan.

Ik heb uiteindelijk 5 Ubiquiti AP-AC Lite's opgehangen op verschillende plaatsen (het gaat om een boerderij, waarbij de wifi in het kantoor, de huiskamer, het terras, een barretje en een deel van de stal aanwezig moet zijn). Helaas moet ik na uren pruttelen concluderen dat ik er geen werkbare situatie van kan maken, dus ik ben op zoek naar een partij / persoon, die:
1. Verstand heeft van Ubiquiti oplossingen;
2. Een site survey kan doen om te bepalen of de AP's op de goede plek hangen, of dat er AP's bij/af moeten;
3. De hele boel zodanig kan configureren dat het onderling roamen tussen AP's zo goed mogelijk gaat;
4. Opereert in de regio Noord-Brabant.

Weet iemand een partij die hier iets in kan betekenen? Of een Tweaker die dat zelf doet? Uiteraard gewoon tegen een gangbare vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58
Voordat je geld uit gaat geven; wat is het concrete probleem? En heb je een controller hangen? Wat zegt die?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
@DiedX Het concrete probleem is:
1. Er zijn nog bepaalde plekken waar de wifi dekking niet goed genoeg is, bijvoorbeeld op een plek waar zo'n Sonos speaker hangt. Die daardoor dus onderbrekingen heeft in het afspelen van audio.
2. Als ik in de stal sta en een speedtest doe, haal ik bijv. 120mbit. Loop ik vervolgens richting de huiskamer, dan zie ik op mijn telefoon het wifi bereik afnemen. Op een bepaald moment (duurt soms ook best lang) zie ik het bereik weer toenemen, ik ga er vanuit dat mijn apparaat dan met een nieuwe/andere/betere AP verbindt. Dit kan ik valideren met de controller software. Doe ik daar echter weer een speedtest, dan blijft ie hangen op 10 mbit. Ik heb zelfs een keer alle AP's losgekoppeld op één na, daar ben ik 3 meter naast gaan staan, en toch haal ik maar 10 mbit. Ik heb geprobeerd om de 2.4Ghz band niet te gebruiken, maar dit geeft geen positief resultaat. Als ik de kabel die in de AP gaat in m'n laptop stop, dan haal ik de volle 200 mbit.

De controller draait op een Windows machine. De controller zegt een heleboel, maar niks waarbij er bij mij een alarmbel gaat branden. Heeft misschien ook te maken met te weinig kennis van Ubiquiti (of wifi in 't algemeen). Ik heb geprobeerd om de RSSI naar beneden aan te passen zodat een AP sneller de verbinding dropt (en een ander AP het weer overneemt). Ik heb ook geprobeerd om de gebruikte frequenties per AP van 'auto' af te halen en zelf in te stellen, waarbij ik de gebruikte frequenties zo weinig mogelijk probeer te overlappen.

Punt is: Het is nu geen werkbare situatie voor hem, ik heb al een hele poos erg weinig tijd om er naar te kijken, en doordat ik het niet doorgegrond krijg ben ik bang dat ik het niet snel opgelost zal krijgen. Dus daarom in samenspraak met hem afgesproken dat ik kijk of ik iemand kan vinden die daar wat beter in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als je wilt dat een tweaker dat vor je komt doen, kijk dan eens op categorie: Netwerk en systeembeheer
Of plaats daar zelf een advertentie.

Anders zal je toch gewoon een support partij moeten zoeken.

Tweakers kan je wel helpen als gewoon een topic start met de juiste gegevens, de netwerktekening, de werkelijke getallen en afstanden etc.

Werving op het forum is in ieder geval niet toegestaan :)

Dit topic is gesloten.