Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndredB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 22:23
Ik ben ik het blijde bezit van een zelfbouwpc met Intel DH55TC moederbord, I3-550 processor en 12 GB ram.
Draait prima op WIn7, maar op Win10 zie ik nu af en toe wat haperingen.
Op de Intel-website gekeken, maar Intel levert alleen drivers t/m Win7.
Wie weet (een link naar) alternatieve drivers voor Win10 die ik voor dit moederbord kan gebruiken? Een soort van 'vreemdmerk-drivers' dus.

Ik zou er heel blijk mee zijn!
André

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat board niet supported is onder windows 10 geef ik je weinig kans.
Ik zou eerder kijken waar de haperingen vandaan komen. Drivers kan een oorzaak zijn, maar kan ook elders vandaan komen natuurlijk (HDD/SSD issues, geheugen timings, etc) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:07
Wat precies hapert er?

je zou kunnen zoeken bij de fabrikant van bv de usb/netwerk/wifi chips. Alles wat intel is kijken wat win10 ervan vindt anders win7 drivers proberen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kunt eens kijken in apparaatbeheer (device manager in het Engels) of er iets niet juist geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows 10 bevat alle nieuwste drivers al voor dat moederbord, tenzij er nog wat obscure extra chipjes op zitten, maar dat zal niet zo zijn, Intel borden kennende.

Ik denk dat de haperingen eerder zitten in de ondermaatse processor of een trage harde schijf, als je nog geen SSD gebruikt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.intel.com/con...er-support-assistant.html
Als daar niets uitkomt heb je vermoedelijk hardware problemen.
Pagina: 1