biosflash a7v naar 1008 mobo en proc onploft !!!

Pagina: 1
Acties:

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
zie ik in dit forum een update staan naar biosversie 1008 (1007 liep al stabiel) maar over het algemeen positieve rakties dus ik denk flashen.
na de flash moet de pc gereboot worden om de nieuwe biosversie te aktiveren, dus ik reboot en hoor pieeeep ---- pieeeep -----pieeep -----, ik zoek de piepcode op in het moboboekje -> geen geheugen of geheugen kapot.
hij start komt niet eens door de post heen dus voordat de bios opstart is de pc al dood.

Ik bel met mycom en daar willen ze voor mij de bios wel opnieuw flashen voor fl 35,-.
daar aangekomen constateren ze daty zowel het mobo als de proc kapot is . @#$$%^#$^@.

zijn er meer mensen met deze ervaring ?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:41
Weet je zeker dat het door de bios flash komt?
Lijkt me dat je pc al niet helemaal top was..

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wish me luck, ik ga nu rebooten na die bios flash :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23
En? is het gelukt? Schijnbaar niet >:) anders had hij het wel gezegt. Sterkte!

• djkolk
hallo Taro mijn pc was echt 200% toppie, omdat ik kabelaansluiting heb draait deze pc regelmatig een week zonder uit te zetten vast te lopen of wat dan ook . regelmatig ben ik tegelijkertijd een film aan het downloaden, te encoden en te branden dit alles zonder problemen bij een idle temp van 42 en stressed 56 ( open kast ).
specs :
a7v mobo rev 1.02 tb900@1071 10,5 * 102 spire cooler voodoo3-3000 256 mb spectec geheugen cas 2-2-3 sblive1024 3com 3c900b artec 6*dvd liteon 12*10*32 fikker en een ibm dtla 45 gb hdd.
be carefull you all !!!

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 12:17 schreef het_beest het volgende:
En? is het gelukt? Schijnbaar niet >:) anders had hij het wel gezegt. Sterkte!
Ach, tuurlijk is het gelukt :) vond ineens nog iets, bij het starten staat er ipv je cpu snelheid nu ook snelheid van je sdram onder :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• djkolk
lucky you

• Taro
  • Niet online

Taro

En nog iets, iedereen doet altijd moeilijk met bootdisks enzo maken, terwijl ik vanaf de eerste bios versie altijd alles in Win2k flash :)
Waarom moeilijk doen met een floppie enzo terwijl je het heel makkelijk in windows kan doen?

• djkolk
ik had zelf de update wizzard van asus gebruikt.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 12:36 schreef Taro het volgende:
En nog iets, iedereen doet altijd moeilijk met bootdisks enzo maken, terwijl ik vanaf de eerste bios versie altijd alles in Win2k flash :)
Waarom moeilijk doen met een floppie enzo terwijl je het heel makkelijk in windows kan doen?
omdat ik het toch een beetje link vindt straks loopt ie toch vast heb jij geen bootflop of wat en dan krijg je die trammelant weer.

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 12:39 schreef SnipSel het volgende:

[..]

omdat ik het toch een beetje link vindt straks loopt ie toch vast heb jij geen bootflop of wat en dan krijg je die trammelant weer.
Heb je wel gelijk in, maar als ie eigenlijk nooit vastloopt met normaal gebruik, waarom zou die dat ineens wel doen met een bios update, en mocht het programma hangen dan kan je zo van internet alles downloaden en evt een bootflop maken.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
gaat het nu dan om die beta bios of is er al een officiele 1008 bios uit voor de a7v :?:?

Xbox360 gamerprofile

• djkolk
final versie van de duitse asus-site

• Taro
  • Niet online

Taro

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
cool.... downloaden en flashen die hap >:)

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

zojuist toch ook maar even me A7V geflashed met de live-update... maarja hier geen last van ontplofte processors.. haha

ik merk nu trouwens wel dat ik met deze bios gewoon op 1.55V me proc kan laten draaien (700@900) zonder problemen dat wou eerst toch echt niet zo goed :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 12:55 schreef Taro het volgende:
ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1008.zip

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 12:57 schreef Taro het volgende:

[..]
Wat is ie vaag aan het doen? nouja iig gooi er ftp ipv http voor en hij werkt :)

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
er is nix mis met die link hoor :P

Xbox360 gamerprofile

• djkolk
Zou het misschien mogelijk zijn dat die gast bij mycom mijn spullen door statische electriciteit gemold heeft ?
hij gebruikte geen polsbandje of antistatische mat.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
zo gevoelig is hardware tegenwoordig nou ook weer niet :P

Xbox360 gamerprofile

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 13:00 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
er is nix mis met die link hoor :P
De 1e was http://ftp.xxxxxx ik veranderde http in ftp en ipv dat ie veranderd was werd ie nog een keer gepost :)
Dus de 2e doet het goed en de eerste niet, tenminste bij mij dan....

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 13:00 schreef djkolk het volgende:
Zou het misschien mogelijk zijn dat die gast bij mycom mijn spullen door statische electriciteit gemold heeft ?
hij gebruikte geen polsbandje of antistatische mat.
Ik kloot al jaren met pc's, heb nog nooit een bandje of mat gebruikt en heb nog nooit iets gemold daardoor... het zal best weleens gebeuren maar ik vind het onzin :)

• WFvN
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 28 juli 2001 12:34 schreef Taro het volgende:

[..]

Ach, tuurlijk is het gelukt :) vond ineens nog iets, bij het starten staat er ipv je cpu snelheid nu ook snelheid van je sdram onder :)
same here... kep het nu net een uur geleden gedaan... had dit bericht nog niet gelezen.
Tot nu toe nog geen problemen bij mij.

Verwijderd

Goed vriend je mobo is helemaal niet kapot er zit een bug in deze bios (1008), je mobo start niet meer op na reboot dit komt omdat in jumper-free mode de bios de vcore niet meer aanpast.

Wat je moet doen is jumpermatig je vcore instellen op de juiste voltage, ik had er gister ook last van.

probeer het zou ik zeggen

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 13:13 schreef Mutant het volgende:
Goed vriend je mobo is helemaal niet kapot er zit een bug in deze bios (1008), je mobo start niet meer op na reboot dit komt omdat in jumper-free mode de bios de vcore niet meer aanpast.

Wat je moet doen is jumpermatig je vcore instellen op de juiste voltage, ik had er gister ook last van.

probeer het zou ik zeggen
Vinnet wel mooi dat als iets niet meer werkt het altijd gelijk ontploft is :)

• djkolk
ok, ontploft is een groot woord maar het trekt wel de aandacht.
de v-core stond met jumpers ingesteld op 1,85 volt om het systeem stabiel te laten lopen.
bij mycom hebben ze een bios uit een ander mobo in het mijne geplaatst met een nieuwe proc getracht op te starten maar hij deed nog minder dan het bij mij deed.

ik kreeg nog pieep --- pieeep enz , bij mycom ging er alleen mijn vin draaien en voor de rest niks meer, vandaar dat ik denk dat er daar iets fout is gegaan.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 13:35 schreef djkolk het volgende:
ik kreeg nog pieep --- pieeep enz , bij mycom ging er alleen mijn vin draaien en voor de rest niks meer, vandaar dat ik denk dat er daar iets fout is gegaan.
Dat klinkt van het niveau van geen ATX power (dus kabel verkeerd om of beetje los) ofzo, maar kan natuurlijk nog allerlei andere dingen zijn.

Mijn PC is al 3 keer gecrashed sinds 1008, ik weet nog niet of het daardoor komt (ook een NIC erbij geplaats), maar als meer mensen troubles hebben, hoor ik het graag.
Nu is die NIC er weer ff uit, en staat in bios S2K-strenght op disabled (ook al is enabled default met duron), sinds dat is ie nog (?) niet gecrashed

• Taro
  • Niet online

Taro

Loopt al de hele dag stabiel hier, net zo stabiel als met 1008 beta en 1007, vinnet wel leuk dat me sdram snelheid er nu bij het opstarten ook bijstaat :)

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde gehad.
Probeer alles maar naar defeault te zetten en het geheugen op 100hz.
Nu werkt het wel.
Zodra het geheugen op 133hz staat.
krijg je beep beep beep en de monitor in stand by.
Is nog bug in bios.
Blijkt dus toch nog steeds beta te zijn
Pagina: 1