Muziek via iPhone, uitschakelen voor applewatch. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertt500
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-10-2021
Mijn vraag
Is het mogelijk om de muziek niet te laten starten op de apple watch(versie 4). Ik heb een fitness app, waaraan ook de hartslag is gekoppeld, via de applewatch. Werkt meestal prima via Bluetooth, dan zie ik de app ook meelopen op de messagewatch. Nu kan ik ook muziek luisteren via de app, en die zie ik dan ook verschijnen op mijn apple watch, mijn iPhone koppelt het door naar de messagewatch, zie dus het nummer in beeld wat wordt afgespeeld, normaal leuk, maar in dit geval niet. Want de hartslag zie ik niet meer in de app, en ook het scherm van de fitness activiteit niet meer. Dat wil ik wel graag zien, maar dan moet die muziek worden ontkoppelt van mijn messagewatch. De muziek moet alleen via de iPhone worden afgespeeld. Hoe valt dit te realiseren? Iemand een idee?
.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple watch 4, IPhone XS Max, App Goals-Fitness
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Onder Acitveer scherm in apple watch app, start audio-apps automatisch, uitgeschakeld

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 11:49
Je kan toch gewoon op je Apple Watch terug wisselen naar de andere app?
De muziek afstandsbediening (ik neem aan dat je daar op doelt maar ik begrijp niet alle termen die je gebruikt) is gewoon weg te klikken.

Zo doe ik het zelf ook met hardlopen, ik start muziek, wissel naar m'n work out app en af en toe wissel ik terug om me nummer aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertt500
Ex, geen idee, als ik een podcast start op mijn iPhone heb ik hetzelfde, mijn applewatch begint dan ook bovenin staat dan: < IPhone en daaronder wat er wordt afgespeeld. Daar zou ik graag vanaf willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertt500
ex87 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:16:
Je kan toch gewoon op je Apple Watch terug wisselen naar de andere app?
De muziek afstandsbediening (ik neem aan dat je daar op doelt maar ik begrijp niet alle termen die je gebruikt) is gewoon weg te klikken.

Zo doe ik het zelf ook met hardlopen, ik start muziek, wissel naar m'n work out app en af en toe wissel ik terug om me nummer aan te passen.
Wat ik ga proberen, eerst muziek starten buiten de fitness app, en dan de fitness app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik snap nog steeds het probleem niet helemaal! Als je de standaard fitness app gebruikt kan je toch gewoon terug swipen naar links en zie je, je hartslag etc weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertt500
ex87 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:14:
Ik snap nog steeds het probleem niet helemaal! Als je de standaard fitness app gebruikt kan je toch gewoon terug swipen naar links en zie je, je hartslag etc weer?
Vanmorgen nog getest, muziek aangezet via iPhone, buiten de fitness app om. Vervolgens start ik de betreffende training op de fitness app. En ja toen startte de app ook op mijn Message watch, als het daar start komt de hartslag binnen op de fitness app. Prima, tot vervolgens het volgende muzieknummer werd gestart en dat in beeld kwam op messagewatch en vervolgens verscheen de hartslag ook niet meer in de fitness app. Vreemd, Ik wil graag met muziek lopen, maar wil ook graag de koppeling van de hartslag met de app. Maar dat gaat zo nog niet werken. Weet ook niet of de twee verbindingen kunnen bestaan tegelijkertijd tussen de messagewatch en de iPhone via Bluetooth, vraag het me af gezien deze ervaringen. Of ik moet de muziek uit kunnen schakelen zodat deze niet meer op de applewatch komt, maar alleen op de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Wat is een messagewatch precies? Bedoel je de notificatie boven in waar je muziek speler staat? De muziek functie van je Apple Watch heeft niks te maken met eventuele 3th party hartslag meters. Misschien moet je alle Apple documentatie even doorlezen betreft sporten met je Apple Watch:
https://support.apple.com/en-us/HT204523

Je kan eventueel 'Now playing' uitzetten: https://appletoolbox.com/...-controls-on-apple-watch/ en kijken of dat is wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertt500
Dat now playing heb ik al geprobeerd, maar het werkt niet, muziek blijft opstarten op de apple watch. Het zou de oplossing moeten zijn, want kom het veel tegen als oplossing als ik zoek op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Robertt500 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:18:
Dat now playing heb ik al geprobeerd, maar het werkt niet, muziek blijft opstarten op de apple watch. Het zou de oplossing moeten zijn, want kom het veel tegen als oplossing als ik zoek op internet
Ik denk dat jij zo'n beetje hetzelfde irritante effect ervaart als dat wat ik met m'n auto heb. Op het moment dat ik m'n iPhone middels een USB / Lightning kabel verbind met m'n auto om de telefoon te kunnen laden dan ziet de telefoon dat er 'iets' verbonden wordt waar óók audio-informatie naar toe gezet kan worden, begint vervolgens met afspelen, en dus schakelt m'n auto vervolgens óók automagisch naar die bron (de iPhone).

Ben al bijna 5 jaar bezig om die 'functie' schakelbaar te laten maken bij Apple óf op z'n minst met een 'Weet U het zeker" pop-up te laten bevestigen vanop de iPhone.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertt500
Wimmel_1, dank voor je reactie, ja krijg het ook niet werkend, op elke apparaat lijkt alles goed ingesteld te zijn, en toch werkt het niet, ja heel soms. Ik maak ook gebruik van twee apple watches, die ik wissel dus af en toe, dacht nog misschien bijt dat elkaar, maar geloof niet dat dat het is, op beiden staat het goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Start audio apps automagisch voor de lol weer aanzetten, minuutje wachten en weer uitzetten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertt500
Niet werkend te krijgen,dus maar Hartslagmeter band aangeschaft. Dan is de hartslag zichtbaar in de fitness app, en zichtbaar op de apple watch, met muziek:-)
Pagina: 1