Hallo,
Ik ben aan het kijken om een nieuwe plex server te bouwen. Dit ter vervanging van mijn Synology NAS en Shuttle DH110.
Wil nu alles in een server hebben. Heb onderstaande samengesteld. Ik wil de processor en geheugen van de DH110 overnemen even als de disken van de Synology. Vandaar de keuze voor het moederbord van Supermicro. Dit was de enige dit ik kon vinden voor Mini ITX met een 1151 socket en DDR4 SO-DIMM sloten
.
Alles zal gaan draairen op CentOS met Software raid en Docker. Plex zal niet meer max 2 transcode streams te gelijk hebben. En dat gaat nu ook al goed met deze processor. 1 SSD is voor CentOS de andere voor Docker container data.
Wat denken jullie? Mis ik nog iets of sla ik ergens gigantisch de plank mis.
Ik ben aan het kijken om een nieuwe plex server te bouwen. Dit ter vervanging van mijn Synology NAS en Shuttle DH110.
Wil nu alles in een server hebben. Heb onderstaande samengesteld. Ik wil de processor en geheugen van de DH110 overnemen even als de disken van de Synology. Vandaar de keuze voor het moederbord van Supermicro. Dit was de enige dit ik kon vinden voor Mini ITX met een 1151 socket en DDR4 SO-DIMM sloten
Alles zal gaan draairen op CentOS met Software raid en Docker. Plex zal niet meer max 2 transcode streams te gelijk hebben. En dat gaat nu ook al goed met deze processor. 1 SSD is voor CentOS de andere voor Docker container data.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-7500 Boxed | € 182,58 | € 0,00 |
| 1 | Moederborden | Supermicro X11SSV-Q (Retail pack) | € 194,35 | € 194,35 |
| 4 | Interne harde schijven | WD Red (64MB cache), 6TB | € 189,90 | € 0,00 |
| 1 | Controllers | Akasa M.2 SSD to PCIe adapter card AK-PCCM2P-01 | € 15,50 | € 15,50 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Elite 110 | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT2K16G4SFD8266 | € 131,05 | € 0,00 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 250GB | € 75,- | € 150,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 396.85 | ||
Wat denken jullie? Mis ik nog iets of sla ik ergens gigantisch de plank mis.