Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-06-2023
Mijn vraag

Goedemorgen,

Gisteren heb ik mijn racestuurtje binnengekregen die ik via Marktplaats heb besteld. Het gaat om de Thrustmaster T80 Ferrari 488 GTB. Ik ben verder helemaal nieuw met dit gebeuren maar volgens mij hoef je dat ding alleen aan te sluiten. Afijn, F1 2019 opgestart, en tot mijn ongenoegen bleek dat het stuur een ontzettende afwijking naar rechts heeft. Naar links sturen is haast onmogelijk. Mijn vraag dus: heeft dit een oorzaak of is het stuur simpelweg defect?

Relevante software en hardware die ik gebruik

PS4, F1 2019

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Uiteraard al even gegoogled en misschien heeft het met kalibreren te maken maar ik neig er toch naar dat ik een kat in de zak heb gekocht. Wel even wat hele korte filmpjes gemaakt, dan wordt het misschien wat duidelijker.

https://youtu.be/dcr_Mt6CJxw

https://youtu.be/2aUMkYvPvPU

https://youtu.be/hmVty3XgR2Q

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@KWH87 In-game testen heeft niet veel zin. Je moet bij de bron beginnen, dus in de Windows-configuratie. Zie je daar in het configuratiescherm ook de het stuur ver uitgelijnd staan?

Je filmpjes zijn overigens waardeloos. Staat het fysieke stuur ook zo te schudden? En doet ie dat ook 'idle'? En staat het stuur neutraal ook scheef of staat het fysiek wel normaal horizontaal?

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 11-07-2019 10:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
@Room42 Zoals ik dus al zei: ik ben echt een totale noob op dit gebied. Ik heb dat ding in de usb-ingang gestoken en ben gaan proberen.

Ik speel op de PS4 dus heeft de Windows-configuratie daar iets mee te maken? Ik weet ook niet hoe je bij het configuratiescherm komt.

Het 3e filmpje is inderdaad waardeloos zie ik nu. Het fysieke stuur schudt helemaal niet, ik kan hem heel soepel naar links en rechts sturen. Het stuur staat ook gewoon recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
KWH87 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:57:
[...] Ik speel op de PS4 dus heeft de Windows-configuratie daar iets mee te maken? [...]
Fair point! O-) :z

Ik weet niet of dit stuur ook schakelaars heeft die je op "PS4" moet zetten, dus check dat even (in de handleiding, bijvoorbeeld). Coolblue heeft een handleiding staan over hoe je het stuur kalibreert:
https://www.coolblue.nl/a...racestuur-kalibreren.html

Ze geven ook terecht de tip om de firmware-versie te controleren.

edit:
Link naar de handleidingen: https://support.thrustmaster.com/en/product/t80rw-en/

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 11-07-2019 11:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
@Room42

Bedankt voor de handleiding, die zat er natuurlijk weer niet bij.

Dat stuk van Coolblue had ik ook al gezien, maar geen idee hoe zo'n ding automatisch kalibreert. Ik zal het voor de zekerheid zometeen nog eens proberen.

En kun je mij vertellen waar ik de firmware-versie controleer, dan zal ik dat ook gelijk doen.

Bedankt voor je reacties zover, ik kan wat dingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
KWH87 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:12:
@Room42

Bedankt voor de handleiding, die zat er natuurlijk weer niet bij.
De meeste handleidingen zijn toch digitaal, tegenwoordig? :?
Dat stuk van Coolblue had ik ook al gezien, maar geen idee hoe zo'n ding automatisch kalibreert. Ik zal het voor de zekerheid zometeen nog eens proberen.
Hij heeft end-stops, dus hij draait het stuur gewoon tot beide uitersten. Halverwege is dan het midden. ;)
En kun je mij vertellen waar ik de firmware-versie controleer, dan zal ik dat ook gelijk doen.
Windows. Zie de link in diezelfde handleiding van Coolblue: https://www.coolblue.nl/a...acestuur-installeren.html
Bedankt voor je reacties zover, ik kan wat dingen proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 11-07-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Heb inmiddels allerlei dingen geprobeerd maar blijf hetzelfde probleem houden.

Net ook de demo van Project Cars 2 gedownload en gespeeld maar ook daar hetzelfde probleem. Alle knoppen op het stuur werken naar behoren, alleen het stuur lijkt defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 07:27
Bij het opstarten van de PS4 gaat het stuur zich automatisch kalibreren. In ieder geval, zo was dat met mijn T300 en is dat het geval met mijn huidige G29. Mocht dat niet gebeuren dan is er waarschijnlijk iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Dat heb ik inderdaad ook gelezen maar ik heb daar niks van gemerkt. Geeft ie dat duidelijk aan bij het beginscherm? Want ik heb meerdere keren opnieuw gestart etc. en nergens zie ik een aanwijzing dat dat ding aan kalibreren is.

Bij Project Cars 2 heb ik hem in het opties menu proberen te kalibreren en ook daar doet het stuur tijdens het spelen helemaal niks terwijl alle andere knoppen prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
Begin eens met installatie van de software van Thrustmaster opnieuw uit te voeren. Kan je downloaden op https://support.thrustmaster.com/en/product/t80rw-en/

Daarna via Control Panel naar de joysticks en daar controleren of de T80 wordt gevonden, en of de assen naar behoren functioneren. Pas als daar alles ok is, kan je eens gaan kijken wat er in games e.d. gebeurt, maar als het in Windows al mis loopt, hoef je niet eens daarbinnen het te proberen.

Voor wat betreft het schakelaartje; op een T150 moet je deze op PS3 zetten, dus ik vermoed op de T80 niet anders.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
VCDfan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:56:
Bij het opstarten van de PS4 gaat het stuur zich automatisch kalibreren. In ieder geval, zo was dat met mijn T300 en is dat het geval met mijn huidige G29. Mocht dat niet gebeuren dan is er waarschijnlijk iets mis.
Dat ook inderdaad, en is niet driver-gerelateerd maar gebeurt al zodra de USB-verbinding tot stand komt, dus nog voordat Windows gestart wordt. Als dat niet gebeurt, is een fysiek defect een realistische mogelijkheid

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
KWH87 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:14:
Dat heb ik inderdaad ook gelezen maar ik heb daar niks van gemerkt. Geeft ie dat duidelijk aan bij het beginscherm? Want ik heb meerdere keren opnieuw gestart etc. en nergens zie ik een aanwijzing dat dat ding aan kalibreren is. [...]
Als je het stuur inplugt (of de PS4 inschakelt) draait het stuur toch een keer helemaal naar links, vervolgens helemaal naar rechts en dan weer naar het midden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 07:27
Room42 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:00:
[...]

Als je het stuur inplugt (of de PS4 inschakelt) draait het stuur toch een keer helemaal naar links, vervolgens helemaal naar rechts en dan weer naar het midden?
Dat dus. Je krijgt dus geen melding op de PS4 maar dat ding gaat gewoon zijn gang. Bij opstarten van de PS4 of bij inpluggen van de USB.

Coolblue advies Thrustmaster : https://www.coolblue.nl/a...racestuur-kalibreren.html

T80 advies en tips op Youtube : https://youtu.be/lWVnNo_9Tjw

Misschien helpt het tot een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495659

Goedemiddag allemaal,

Ik heb het stuur nu 2 maanden en ook ik speel op de ps4. Wat mij opvalt in f1 2019 dat het stuur een behoorlijke deadzone heeft zelfs als deze in de settings op 0 staat.

Daarnaast heb ik nog een probleem. Als ik het goed heb begrepen moet het stuur herkent worden als stuur op de ps4. Toen ik het stuur voor het eerst aansloot was dit ook het geval.

Sinds 2 weken herkent de ps4 het stuur als een draadloze controller en werkt ook beduidend minder.

Kan iemand mij hier mee helpen of zal ik mij nogmaals moeten richten tot de klantenservice,die overigens het verschil niet weten tussen een pc en een ps4

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Rog
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik denk dat er toch iets niet goed is met het stuur zelf. Ik heb hier een T80 (standaard versie) en die werkt zowel op de PC als op de PS3 prima.

Kortom, duidelijk je probleem omschrijven aan de klantenservice en stuur wellicht laten ruilen.

En staat de PS3/PS4 schakelaar niet in de verkeerde stand?

[ Voor 11% gewijzigd door F.Rog op 20-10-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zizizi
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-06-2020
Ik heb net gran turismo sport aangeschaft maar mijn t80 stuur kan ik niet instellen dat ik kan schakelen met mijn rechter-en linkerflipper. Als ik de rechterflipper gebruik switch hij de camera en linkerflipper achteruitzicht kan iemand mij helpen
Alvast bedankt🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

Superkiwi

Hoi doei

In het hoofdmenu van GT Sport kun je de knoppen en flippers toewijzen, heb je die optie al geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i1f76X20UCz1ldH.jpg

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zizizi
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-06-2020
Ik heb dat al geprobeerd maar dat werkte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:12

BM

Moderator Spielerij
@Zizizi De enige overeenkomst met jouw vraag en het oorspronkelijke topic is dat het over de T80 gaat, verder zijn het verschillende problemen. Zou je voor jouw specifieke probleem een nieuw topic willen openen in Spielerij - Problemen & Vragen?

Dan gooi ik deze op slot om het beetje overzichtelijk te houden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.