In tussen heb ik bij vier bedrijven een offerte opgevraagd, waarschijnlijk door de drukte reageren ze niet allemaal.
Ik heb van twee bedrijven een offerte gekregen, er is er 1 wezen kijken, de andere doet het vanaf google earth.
Beide hebben een offerte uitgebracht voor het volgende:
6 x 300 of 305wp JA-solar oost, waarvan 1 op het platte dak
6 x 300 of 305wp JA-solar west, waarvan 2 op het platte dak.
1x SE 3000 omvormer
12x optimizer.
Optimizers vanwege oost/west, en schaduw aan de zuidkant van mijn dak, dit komt van het dak van twee huizen verderop, welke haaks op mijn dak staat (die is dus noord/zuid).
Offerte 1: 12x300=3600wp voor €5339,- = €1,48 per wp (ex BTW)
Offerte 2: 12x305=3660wp voor €4855,- = €1,33 per wp (ex BTW)
Als ik het zonnepanelen topic mag geloven is dit aardig aan de prijs.
Het legplan zou het volgende moeten worden. Aan de westkant zijn maar 4 panelen op het schuine dak, dit in verband met de pijpjes van de CV en ontluchting.
Onder de dakkapellen worden geen panelen neergelegd, ivm het bereikbaar zijn van het platte dak (van de dakkapel), en natuurlijk een stukje budget.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, en dan met name de prijs?
Ik heb van twee bedrijven een offerte gekregen, er is er 1 wezen kijken, de andere doet het vanaf google earth.
Beide hebben een offerte uitgebracht voor het volgende:
6 x 300 of 305wp JA-solar oost, waarvan 1 op het platte dak
6 x 300 of 305wp JA-solar west, waarvan 2 op het platte dak.
1x SE 3000 omvormer
12x optimizer.
Optimizers vanwege oost/west, en schaduw aan de zuidkant van mijn dak, dit komt van het dak van twee huizen verderop, welke haaks op mijn dak staat (die is dus noord/zuid).
Offerte 1: 12x300=3600wp voor €5339,- = €1,48 per wp (ex BTW)
Offerte 2: 12x305=3660wp voor €4855,- = €1,33 per wp (ex BTW)
Als ik het zonnepanelen topic mag geloven is dit aardig aan de prijs.
Het legplan zou het volgende moeten worden. Aan de westkant zijn maar 4 panelen op het schuine dak, dit in verband met de pijpjes van de CV en ontluchting.
Onder de dakkapellen worden geen panelen neergelegd, ivm het bereikbaar zijn van het platte dak (van de dakkapel), en natuurlijk een stukje budget.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, en dan met name de prijs?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 12:56 ]