[spotweb] Ophalen nieuwe spots crasht op synology ds118

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
wie weet er waar ik de spotweb.spk vandaag kan halen? http://synology.nzbusenet.com laat geen spotweb zien...

nvm, ik open het package center opnieuw en nu staat hij er wel tussen.... :)

Toch nog een vraagje :)

Ik krijg bij het testen van de spotweb installatie de error: "SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory"

als ik 'localhost' verander naar het ip van de nas krijg ik "SQLSTATE[HY000] [1130] Host '192.168.0.75' is not allowed to connect to this MariaDB server"

iemand enig idee?

nu lukt het me weer niet om een retrieve via Putty te doen... "No such file or directory" als ik "/usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php" invoer...

ik moet echt beter lezen. Er zit een spatie tussen php56 en de rest.... |:(

[ Voor 91% gewijzigd door thejoker80 op 07-07-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online
misschien toch nog een klein vraagje. Ik heb handmatig de retrieve uitgevoerd maar hij laadt alleen spots van voor 2009..... iemand enig idee. Ik zag wel dat in de settings de retentie op 50 dagen staat maar de datum vanaf stond nog op de allereerste datum, 1-1-2007 geloof ik.

Ik heb de retrieve gisterochtend gestart en vanochtend was hij niks verder dan gistermiddag. Als ik de retrieve echter opnieuw probeer uit te voeren zegt hij dat er al een proces loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
thejoker80 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:53:
misschien toch nog een klein vraagje. Ik heb handmatig de retrieve uitgevoerd maar hij laadt alleen spots van voor 2009..... iemand enig idee. Ik zag wel dat in de settings de retentie op 50 dagen staat maar de datum vanaf stond nog op de allereerste datum, 1-1-2007 geloof ik.

Ik heb de retrieve gisterochtend gestart en vanochtend was hij niks verder dan gistermiddag. Als ik de retrieve echter opnieuw probeer uit te voeren zegt hij dat er al een proces loopt.
Hij is dan alle posts aan het binnen halen. En als dat klaar is dan alle comments bij de posts en daar is hij wel een poos mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online
Buzzie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:01:
[...]

Hij is dan alle posts aan het binnen halen. En als dat klaar is dan alle comments bij de posts en daar is hij wel een poos mee bezig
ik merk het :) hij moet nog zon 2.000.000 posts binnenhalen à 5000 stuks per 5 minuten.... is er geen manier dat ie minder binnenhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
thejoker80 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:02:
[...]

ik merk het :) hij moet nog zon 2.000.000 posts binnenhalen à 5000 stuks per 5 minuten.... is er geen manier dat ie minder binnenhaalt?
ja.
database weggooien en spotweb opnieuw instellen.
en anders wachten.

Op mijn NAS waren de spots wel zichtbaar.....de oudste eerst natuurlijk.....en de comments later pas....maar goed die lees ik toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online
Buzzie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:20:
[...]

ja.
database weggooien en spotweb opnieuw instellen.
en anders wachten.

Op mijn NAS waren de spots wel zichtbaar.....de oudste eerst natuurlijk.....en de comments later pas....maar goed die lees ik toch niet..
hmm, heel de nacht laten lopen... helaas een error vanochtend... maar eens helemaal opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
thejoker80 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:10:
[...]

hmm, heel de nacht laten lopen... helaas een error vanochtend... maar eens helemaal opnieuw.
Dat is wel balen inderdaad.
Vergeet niet bij tabblad retrieve aan te passen vanaf wanneer je de spots wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online
Buzzie schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Dat is wel balen inderdaad.
Vergeet niet bij tabblad retrieve aan te passen vanaf wanneer je de spots wil.
dat had ik gedaan dacht ik, vanaf 1-1-2018, maar dat is blijkbaar nog heel veel.Ik ga de database vanaf maar weggooien, spotweb opnieuw instellen en opnieuw een retrieve doen.

Ik geef het maar op. Database weggegooid, spotweb ingesteld op ophalen vanaf 1-4-2019. Retrieve zegt weer 3.000.000+ records. Bij 1.2 miljoen weer spotweb crash... 0 records in de database....

[ Voor 19% gewijzigd door thejoker80 op 10-07-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
thejoker80 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:17:
[...]

dat had ik gedaan dacht ik, vanaf 1-1-2018, maar dat is blijkbaar nog heel veel.Ik ga de database vanaf maar weggooien, spotweb opnieuw instellen en opnieuw een retrieve doen.

Ik geef het maar op. Database weggegooid, spotweb ingesteld op ophalen vanaf 1-4-2019. Retrieve zegt weer 3.000.000+ records. Bij 1.2 miljoen weer spotweb crash... 0 records in de database....
Dat is vreemd.
op wat voor systeem draai je spotweb en de database??
waarom crasht hij?

ik heb pas geleden ook mijn spotweb opnieuw geinstalleerd en was ook vergeten om aan te passen wanneer de spots binnen gehaald mochten worden.....heeft ook alles dus gedaan maar voor zover ik weet zonder problemen. En dat op een Synology NAS 1812+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online
Buzzie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Dat is vreemd.
op wat voor systeem draai je spotweb en de database??
waarom crasht hij?

ik heb pas geleden ook mijn spotweb opnieuw geinstalleerd en was ook vergeten om aan te passen wanneer de spots binnen gehaald mochten worden.....heeft ook alles dus gedaan maar voor zover ik weet zonder problemen. En dat op een Synology NAS 1812+
draai het op een synology ds118. Geloof wel dat het nog op php56 draait, maakt dat iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
thejoker80 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:31:
[...]

draai het op een synology ds118. Geloof wel dat het nog op php56 draait, maakt dat iets uit?
nee dat draai ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online
mmm. Ik zie dat ik ook php 7 heb geinstalleerd. Kan dat nog kwaad.
ik heb pas geleden ook mijn spotweb opnieuw geinstalleerd en was ook vergeten om aan te passen wanneer de spots binnen gehaald mochten worden
Dat aanpassen van die datum lijkt ook niks uit te maken... Denk dat ik spotweb nog 1 keer in zijn geheel verwijder (dat had ik nog niet gedaan, alleen de config aangepast.) en het probeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
thejoker80 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:21:
[...]

mmm. Ik zie dat ik ook php 7 heb geinstalleerd. Kan dat nog kwaad.

[...]

Dat aanpassen van die datum lijkt ook niks uit te maken... Denk dat ik spotweb nog 1 keer in zijn geheel verwijder (dat had ik nog niet gedaan, alleen de config aangepast.) en het probeer.
PHP 7 heb ik niet draaien....lijkt me niet dat het kwaad kan.

Wat ik meestal doe is de DB verwijderen in PHPmyAdmin en dan opnieuw aanmaken.en rechten instellen voor de gebruiker
en dan de install opnieuw starten met de juiste DB en gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online
moet de putty sessie trouwens blijven draaien zodra je de retrieve hebt gestart? of kan je die stoppen? anders moet mijn laptop heel de tijd aan staan (wat ik elke keer heb ik gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-07 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het op de voorgrond draait en je geen prompt terug krijgt nadat je de retrieve hebt gestart wel. Maar daar is met screen of tmux een oplossing voor. ;)

Ik denk ergens dat je te weinig geheugen hebt om die hoeveelheid in te laden. Heb je al in de syslogs gekeken of er niet toevallig een OOM killer langs komt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:34:
Als het op de voorgrond draait en je geen prompt terug krijgt nadat je de retrieve hebt gestart wel. Maar daar is met screen of tmux een oplossing voor. ;)

Ik denk ergens dat je te weinig geheugen hebt om die hoeveelheid in te laden. Heb je al in de syslogs gekeken of er niet toevallig een OOM killer langs komt?
mmm nog niet, waar vind ik die? ergens in de spotweb dir op de synology? In het logcenter vind ik niks dat erop lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door thejoker80 op 12-07-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-07 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet niet of het logcenter ook de systeemlogs toont. Maar kijk idd eens in de map van spotweb of je daar logs vindt en anders in /var/log zal je het een en ander moeten kunnen vinden. Uiteraard vereist dat ssh toegang, maar dat heb je al.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1