Aankoopadvies vervangende HDD/SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daboytommy666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik zoek een?
Ik zoek een vervangende HDD of SSD omdat gezien de foutmeldingen die ik recent krijg er vanuit kan gaan dat mijn HDD binnenkort de geest gaat geven.

Wat is je budget?
Tussen de 50 en 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur. Prijs/kwaliteit verhouding moet gewoon goed zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
W10, I5 processor, 8GB Ram, 1 SSD (Windows) en 2 HDD schijven (waarvan dus 1 defect aan het gaan is).

Graag jullie advies hierin.
Kan ik beter een vervangende HDD of SSD kopen?
En eventueel ook nog advies welk merk e.d. Huidige schijf is 1TB. Maar denk dat 500GB of 750GB ook wel genoeg zal zijn als ik kijk wat er nu op staat.

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:58
Ja, of het een SSD of HDD moet worden moet je zelf bepalen of je snelheid of opslag wilt..
Als je foto's gaat opslaan op die schijf is een SSD kansloos, en dan kan je net zo goed voor een HDD gaan.

pricewatch: WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 2TB
of
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Succes :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ik heb zelf recentelijk een pricewatch: Samsung 860 QVO 1TB voor vergelijkbare doeleinden genomen. Stiller, zuiniger en betrouwbaarder dan een HDD waren de voornaamste overwegingen, maar ook een enorme performance-winst die incidentele keer dat het nodig is, is toch wel prettig.

Wel een kleine kanttekening dat je de QVO's beter niet als systemdisk kan gebruiken. Qua performance en betrouwbaarheid zijn de EVO's toch iets beter geschikt daarvoor, maar voor data-opslag, games etc zijn de QVO's perfect.

iRacing Profiel