Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
INMIDDELS SOORT VAN OPGELOST

Wat er ruk is, is moeilijk te beschrijven. De snelheid is +/- 450mbps Up en Down. Alleen, zodra ik webpagina's bezoek, lijkt hij vrij vaak vast te haken. Als voorbeeld: YouTube. Klik ik een video aan. Kan het echt wel 2 a 3 seconden duren voordat de gehele webpagina geladen is. Maar, dit is ook gewoon voor andere websites zoals Google, Facebook, Twitter, e.d. Ook minder grote websites zijn traag. Mijn ping hangt tussen de 4 en 9ms.

Ik heb 2 routers aangekoppeld. De aansluiting is:

Glasvezelontvangst Caiway > Router beneden. Die splits naar de TV beneden, en naar een router naar boven. Bij de router boven zit weer mijn PC. Allemaal bekabeld natuurlijk. Ik weet zo niet meer welke kabels ik heb, maar ze waren wel allemaal bestemd. (Cat5 of zoiets was het?)

Ik heb een Asus RT-AC68U beneden. En een Netgear Nighthawk R7000 hier boven.Ik heb inmiddels al de routers ontkoppeld. De PC rechtstreeks aangesloten op de Asus. De asus en nighthawk omgeruild (Nighthawk beneden, Asus boven). Alleen aangesloten op de Nighthawk. Maar, probleem blijft het zelfde.

Ik heb mijn Cookie's al meermaals geleegd. Google Chrome opnieuw geinstalleerd. (Eigenlijk een gehele nieuwe W10 installatie). Kabels zijn niet kapot.

Caiway zegt geen storingen te hebben.

ik heb de laatste firmware, ook zijn er geen problemen bij Asus en Netgear bekend.

Duuuuuuuus. Iemand die weet waar deze trage trollen gebeuren vandaan komt?

(Een ander voorbeeld: Vanavond tot 2 maal toe gekickt uit een Rainbow Six Siege Ranked match, want verbinding was verloren).

Ik heb inmiddels ook al via Command Prompt een langdurige test uitgevoerd. Maar, niks bijzonder. (Weet zo niet wat het command was)

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt als een slecht werkende DNS-server.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hoe zit het met andere apparaten op je netwerk? Hetzelfde probleem?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:38:
Klinkt als een slecht werkende DNS-server.
Ik ben geen Router-Expert. Wat houdt een DNS-Server in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Kuusj schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:39:
Hoe zit het met andere apparaten op je netwerk? Hetzelfde probleem?
In zoverre ik heb gemerkt, niet. Ook moeilijk te testen. Alleen mijn PC is bekabeld aangesloten. De TV beneden gaat via een WiFi uitzender. (Zo'n goedkoop kastje van Aliexpress waar je de kabel op aansluit, en vervolgens via WiFi verder gaat. Soort van Mini-Router)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
AltTabKeys schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:39:
[...]

Ik ben geen Router-Expert. Wat houdt een DNS-Server in?
Uhgh... zoeken bij google naar 'Wat houdt een DNS-Server in' >:)
Een DNS server zorgt ervoor dat u bij het intypen van uw domeinnaam automatisch wordt doorverwezen naar de juiste computer waarop de bestanden (website, email etc.) van dat domein staan. Een DNS server weet welke domein gekoppeld is aan welk IP nummer.
[knip]

Je kunt de DNS-server in Windows aanpassen via de netwerkinstellingen. Zo kun je testen of die van Google (8.8.8.8) of Cloudflare (1.1.1.1) wel goed werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Equator op 12-07-2019 08:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AltTabKeys schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:41:
In zoverre ik heb gemerkt, niet. Ook moeilijk te testen. Alleen mijn PC is bekabeld aangesloten. De TV beneden gaat via een WiFi uitzender. (Zo'n goedkoop kastje van Aliexpress waar je de kabel op aansluit, en vervolgens via WiFi verder gaat. Soort van Mini-Router)
Als het probleem alleen op 1 apparaat in het netwerk is, dan heb je het probleem in elk geval geïsoleerd tot dat ene apparaat en ligt het dus niet aan de internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door AltTabKeys op 10-07-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En een speedtest gaat wel gewoon op volle snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:51:
En een speedtest gaat wel gewoon op volle snelheid?
ik tik de 450mbps aan. Stabiel is een ander verhaal. Ook het laden van de website & test duurt enigszins langs (enkele seconden) Eerst een blanko zwarte pagina. En dan langzaam komt alles in beeld.
Room42 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:41:
[...]

Uhgh... zoeken bij google naar 'Wat houdt een DNS-Server in' >:)

[...]

@AltTabKeys Je hoeft niet 2x achter elkaar te posten, je kunt je vorige bericht gewoon bewerken.

Je kunt de DNS-server in Windows aanpassen via de netwerkinstellingen. Zo kun je testen of die van Google (8.8.8.8) of Cloudflare (1.1.1.1) wel goed werken.
Ik heb via de instructies van deze website https://www.windowscentra...s-dns-settings-windows-10. De DNS verandert naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Maar, merkte geen verschil. Ik zet hem nu terug naar Automatisch.

[ Voor 48% gewijzigd door AltTabKeys op 10-07-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Modbreak:En daar hebben we gewoon een Topic Report functie voor. Hoewel goed bedoeld, zien we dergelijke reacties liever niet

Anyway. Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Of heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld een laptop direct op je router aan te sluiten met een (andere) kabel? Zo niet; Zie je time-outs als je een ping laat lopen?
ping 8.8.8.8 -t

Je zou het ook nog eens met een Linux Live-USB kunnen testen, maar ik weet niet of dat te technisch wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door Equator op 12-07-2019 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:59:
offtopic:
Alright, jij begreep mijn opmerking over het 2x achter elkaar posten niet helemaal, denk ik :) Ik bedoelde te zeggen dat als je zelf als laatste gepost hebt, je dan je eigen post kunt bewerken, in plaats van het topic opnieuw te kicken met een z.g.n. dubbelpost. Dat zegt die opmerking ook als je net gepost hebt:

[Afbeelding]

Anyway. Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Of heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld een laptop direct op je router aan te sluiten met een (andere) kabel? Zo niet; Zie je time-outs als je een ping laat lopen?
ping 8.8.8.8 -t

Je zou het ook nog eens met een Linux Live-USB kunnen testen, maar ik weet niet of dat te technisch wordt.
Daar ga je bij mij de mist in haha. Ik weet wat Linux is, maar nog nooit mee gespeeld haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
AltTabKeys schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:02:
[...]

Daar ga je bij mij de mist in haha. Ik weet wat Linux is, maar nog nooit mee gespeeld haha.
En de rest? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Welke rest? :P

DNS heb ik al gewijzigd naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 zonder positief resultaat. Inmiddels dit ook weer naar Automatisch gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:59:
[...]

ping 8.8.8.8 -t

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:57
Een Caiway-modem en twee routers in je netwerk. Wie deelt de ip-adressen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
mark_vs schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:19:
Indeed.

Geen idee. Ze werken individueel van elkaar. Ik kon ze destijds tot 1 router configureren. Maar dat werkte op 'n een of andere manier niet. Al 'n tijdje geleden.
mark_vs schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:19:
Ik heb inmiddels geprobeerd om de kabel direct op het Modem aan te sluiten. Maar toen kon 'ie geen verbinding maken. (Oranje i.p.v. groen lampje)

[ Voor 32% gewijzigd door AltTabKeys op 10-07-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
AltTabKeys schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:41:
[...]

TV met PC vergelijken is als appels met peren. Ken je niemand waarvan je even een laptop kan aansluiten en daarmee naar YouTube kan browsen?

Heb je het goedkope kastje al eens afgekoppeld van je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Nilltris schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:59:
[...]

TV met PC vergelijken is als appels met peren. Ken je niemand waarvan je even een laptop kan aansluiten en daarmee naar YouTube kan browsen?

Heb je het goedkope kastje al eens afgekoppeld van je netwerk?
Ik heb ondertussen alle apparaten die internet kunnen gebruiken, afgekoppeld. Ik heb ook een Laptop aangesloten op de Ethernetkabel. En, ik weet niet of het aan de laptop ligt, maar het duurde een goeie 40 seconden voordat de website geladen was en bruikbaar. T'is een vrij nieuwe laptop, moeilijk te zeggen. Een andere laptop heb ik momenteel niet thuis.

Ik heb besloten om morgen maar een Caiway-monteur deze kant op te vragen en het gehele internetwerk af te laten snuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
(UPDATE) Caiway adviseerde om Portforwarding to doen voor R6s. Dat lukt me niet helemaal zo. Ik gebruik de Software van Simpel Portforwarding. En dan voer ik alles in, en dan zegt 'ie na de test dat alle poorten nog dicht zijn ?_?

Daarnaast, Caiway zegt dat de verbinding vanuit hun naar mijn Modem 100% oke is. En, als ik mijn PC aansluit rechtstreeks op het modem, blijft het probleem zich voor doen.

Dus, moest ik van meneer mijn PC Degraffen via de Software Defraggler. Nou, zo gedaan. Nog steeds alles ruk...

Inmiddels ook andere kabel getest etc. Maar, niks nada nopes.

Dus, iemand die het toevallig nu wel weet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
AltTabKeys schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:21:
(UPDATE) Caiway adviseerde om Portforwarding to doen voor R6s.
Wat is R6s? :?
Dat lukt me niet helemaal zo. Ik gebruik de Software van Simpel Portforwarding. En dan voer ik alles in, en dan zegt 'ie na de test dat alle poorten nog dicht zijn ?_?
Waarom doe je dat niet gewoon op de webinterface van de router(s)?
Daarnaast, Caiway zegt dat de verbinding vanuit hun naar mijn Modem 100% oke is. En, als ik mijn PC aansluit rechtstreeks op het modem, blijft het probleem zich voor doen.

Dus, moest ik van meneer mijn PC Degraffen via de Software Defraggler. Nou, zo gedaan. Nog steeds alles ruk...
(Handmatig) defragmenteren anno 2019 :N Ik hoop niet dat je een SSD hebt, want dan doet het eerder kwaad dan goed!
Inmiddels ook andere kabel getest etc. Maar, niks nada nopes.

Dus, iemand die het toevallig nu wel weet? :P
Had je nou al getest om de Netgear Nighthawk R7000 in bridge mode te zetten? Of, misschien makkelijker, de PC op de Asus RT-AC68U aansluiten.

Wat je ook nog kan doen is gewoon de hele boel een keer resetten naar factory defaults.

Maar aan de andere kant moet ik ook zeggen dat het bij jou wel erg moeilijk te bepalen is wat je nou precies aan het doen bent. Ik bedoel, zinnen als dit:
[...] En, ik weet niet of het aan de laptop ligt, maar het duurde een goeie 40 seconden voordat de website geladen was en bruikbaar. T'is een vrij nieuwe laptop, moeilijk te zeggen. [...]
Roept meer vragen op dan dat ze beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:33
Jij hebt toch ook Google of niet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
traxxion schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:11:
[...]

Jij hebt toch ook Google of niet? >:)
Hey, dat is niet mijn taak, hè? :o Wie wil er nou geholpen worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:04:
[...]

Wat is R6s? :?

[...]

Waarom doe je dat niet gewoon op de webinterface van de router(s)?

[...]

(Handmatig) defragmenteren anno 2019 :N Ik hoop niet dat je een SSD hebt, want dan doet het eerder kwaad dan goed!

[...]

Had je nou al getest om de Netgear Nighthawk R7000 in bridge mode te zetten? Of, misschien makkelijker, de PC op de Asus RT-AC68U aansluiten.

Wat je ook nog kan doen is gewoon de hele boel een keer resetten naar factory defaults.

Maar aan de andere kant moet ik ook zeggen dat het bij jou wel erg moeilijk te bepalen is wat je nou precies aan het doen bent. Ik bedoel, zinnen als dit:
[...]
Roept meer vragen op dan dat ze beantwoorden.
Heb 't uit eindelijk ook via de Router zelf gedaan (Portforwarding)

Alles wat je vraagt heb ik al gedaan.

Blijkt namelijk dus niks bij mij mis te zijn na 2 lange telefoontjes met Caiway.

1 Aug komt er een monteur langs, want ergens valt er informatie weg (lekje/kapotte kabel). Ze gaan dan uitzoeken of 't aan de modem ligt, of dat er onder de grond iets beschadigd is. De verbinding tussen de routers is 100% oke. Maar tussen Modem & Caiway-centrale gaat iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Nvm, ik dacht dat je kabel had van Caiway.

[ Voor 85% gewijzigd door NotSoSteady op 11-07-2019 23:31 ]

Pagina: 1