Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

''This site can't be reached'' error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Max043
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14-11 20:02
Beste mede tweakers,

Wanneer ik naar bepaalde sites toe ga krijg ik de melding van chrome ''This site can't be reached''. Bijvoorbeeld bij deze site: https://www.thebestsocial...dgets-voor-op-je-kantoor/

http://prntscr.com/od9evd

Ik gebruik google chrome en windows 10.

Het lukt me wel om op deze site te komen op mn GSM en op PC van vriend.

Ik heb alles al geprobeerd wat er op het internet stond (denk ik).

-> Chrome reinstalled, niks.
-> Network flush in CMD, niks.
-> IP4 dns settings naar 8888, 8844 gedaan, niks.
-> Firewall, anti-virus uitgezet, niks.

Ik heb geen idee wat ik nog kan proberen.

Ohja, dit probleem heb ik nadat ik mijn NVME heb geinstalleerd, dit kan hier toch niks mee te maken hebben? 8)7

Fijne avond

Max043 wijzigde deze reactie 10-07-2019 20:37 (4%)

Alle reacties

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryOut

Doet ie het in andere browsers wel?

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Max043
Gunner schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:38:
Doet ie het in andere browsers wel?
Nope, http://prntscr.com/od9guc

Internet Explorer ook niet.

Dus chrome instellingen die fout zijn kunnen we uitsluiten toch? Zal echt iets met de PC zijn...

DIEGENE DIE ME HELPT DIT TE FIXEN KRIJGT 10 euro naar zn bank voor niks ;) 8)7

Max043 wijzigde deze reactie 10-07-2019 22:13 (11%)

• Max043
http://prntscr.com/odbb7d

Op een of andere manier kan ik ook niet op LAN settings klikken...

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:09
Max043 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:02:
http://prntscr.com/odbb7d

Op een of andere manier kan ik ook niet op LAN settings klikken...
Hmmm... Is het een eigen, privé laptop, volledig in eigen beheer? Of een werk-laptop?

En wellicht dat je even een command prompt kan openen en de output van 'ipconfig' hier kan plaatsen?

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 06:37
"The connection was reset" wijst erop dat iets anders van de webserver de verbinding heeft beïndigd.
Een firewall of web-filter bijvoorbeeld.
Die firewall kan ook van je (bedrijfs)netwerk zijn.

• Max043
vanaalten schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Hmmm... Is het een eigen, privé laptop, volledig in eigen beheer? Of een werk-laptop?

En wellicht dat je even een command prompt kan openen en de output van 'ipconfig' hier kan plaatsen?
http://prntscr.com/odhy4b

Dit is mijn IPconfig. het is mijn PC thuis, niks van werk of iets dergelijks. Ik heb ook filmpjes opgezocht over hoe ik dat kon wijzigen van system administrator. Ja, ik kan dan op lan settings klikken maar het saved niet. Dus het werkt niet echt. (aangepast in REGedit)
jeroen3 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:26:
"The connection was reset" wijst erop dat iets anders van de webserver de verbinding heeft beïndigd.
Een firewall of web-filter bijvoorbeeld.
Die firewall kan ook van je (bedrijfs)netwerk zijn.
Firewall uitgezet ook al geprobeerd, anti virus uit gezet ook al geprobeerd. Wilt niks werken.

Max043 wijzigde deze reactie 11-07-2019 10:29 (24%)

• Piemol
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 04-11 17:20
Start een tracert naar de website en kijk bij het bezoeken van de site via developer tools (F12 in chrome/firefox) waar de request stopt/response vandaan komt.
Ik gok toch op een firewall.

• opcxtreme
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:45
Je kunt je internetprovider contacten of de beheerder van de website.
Wellicht dat je IP gebanned is.

• Max043
Piemol schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:29:
Start een tracert naar de website en kijk bij het bezoeken van de site via developer tools (F12 in chrome/firefox) waar de request stopt/response vandaan komt.
Ik gok toch op een firewall.
http://prntscr.com/odi34e dit wat je nodig hebt?
opcxtreme schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:35:
Je kunt je internetprovider contacten of de beheerder van de website.
Wellicht dat je IP gebanned is.
Heeft mijn telefoon een andere IP dan mijn PC? Want op mijn telefoon kom ik wel gewoon op de site!

• Piemol
Als je dan op zo'n rode regel klik (beide even proberen) wat krijg je dan te zien in de response? En waar is die afkomstig van?

En wat zegt de tracert? Komt die voorbij je modem?
cmd
tracert www.thebestsocial.media

• Max043
Piemol schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:40:
Als je dan op zo'n rode regel klik (beide even proberen) wat krijg je dan te zien in de response? En waar is die afkomstig van?

En wat zegt de tracert? Komt die voorbij je modem?
cmd
tracert www.thebestsocial.media
http://prntscr.com/odi6ns als ik op response klik...

http://prntscr.com/odi6vd tracert route

• opcxtreme
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:45
@Max043 Sorry, tel las ik overheen. Dat is via je eigen WiFi netwerk neem ik aan?
Alles uit jouw netwerk gaat in principe via 1 en hetzelfde ip naar buiten. Als er dus een ban zou zijn, dan is die gezet op jouw externe ip adres (van je provider).

een eerdere suggestie zoals hierboven is om met traceert -d website.extensie te traceren.
Je ziet dan ergens waar je niet verder komt, is dat na je externe IP, dan is het niet aan jou. Is dat binnen je netwerk, dan let het aan jouw werkstationnetje.

edit: Jouw eigen reactie was mijn reactie net voor.

opcxtreme wijzigde deze reactie 11-07-2019 10:45 (5%)

• Piemol
En de headers / preview van die requests? in je netwerk tab? Soms zie je daar dan info over je firewall/antivirus tevoorschijn komen (ik althans met Bitdefender).

De tracert ziet er bij mij zo uit:
1 <1 ms <1 ms <1 ms mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
2 5 ms 4 ms 4 ms 195.190.228.131
3 * * * Request timed out.
4 8 ms 7 ms 8 ms 114.117.239.193.in-addr.arpa [193.239.117.114]
5 7 ms 6 ms 6 ms 104.28.20.

Jij komt ook uit op de juiste server / eind ip adres, dus ik denk dat er dan iets lokaals de content blokkeert.

Piemol wijzigde deze reactie 11-07-2019 10:52 (11%)

• Max043
Piemol schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:51:
En de headers / preview van die requests? in je netwerk tab? Soms zie je daar dan info over je firewall/antivirus tevoorschijn komen (ik althans met Bitdefender).

De tracert ziet er bij mij zo uit:
1 <1 ms <1 ms <1 ms mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
2 5 ms 4 ms 4 ms 195.190.228.131
3 * * * Request timed out.
4 8 ms 7 ms 8 ms 114.117.239.193.in-addr.arpa [193.239.117.114]
5 7 ms 6 ms 6 ms 104.28.20.

Jij komt ook uit op de juiste server / eind ip adres, dus ik denk dat er dan iets lokaals de content blokkeert.
headers: http://prntscr.com/odicgt
preview: http://prntscr.com/odicrc

Ja ik weet ook bijna zeker dat het iets met deze PC of mijn netwerk te maken heeft, zou het werken als ik mijn internet kabel in een andere LAN poort van de switch doe? 8)7 8)7 :? :?

Max043 wijzigde deze reactie 11-07-2019 10:54 (10%)

• The_Greater
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:53
Wellicht een MTU size probleem?
Probeer eens : ping -l 1464 www.thebestsocial.media

Problemen met het netwerk kan opgelost worden TCPIP configuratie te resetten vanuit het nieuwe configuratie scherm.
Instellingen -> Netwerk en internet -> Onderaan selecteer je "Netwerk opnieuw instellen"

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Piemol
Als je de pc herstart in "safe mode with networking" werkt het dan wel?
Verder heb ik even geen ideeën meer :(

• Vinny1994
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:16
Uitvoeren in CMD van :

netsh int tcp reset
netsh int ip reset
netsh winsock reset

Hebben mij geholpen in dergelijke situatie's

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 10:00
Max043 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:28:
[...]
Ja, ik kan dan op lan settings klikken maar het saved niet. Dus het werkt niet echt. (aangepast in REGedit)
Dit klinkt alsof er iets goed mis is met je netwerk drivers / Windows installatie. Ik zou eerst eens proberen de netwerkdrivers opnieuw te installeren, en anders een een versie Windows installatie te proberen.

• Max043
The_Greater schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:10:
Wellicht een MTU size probleem?
Probeer eens : ping -l 1464 www.thebestsocial.media

Problemen met het netwerk kan opgelost worden TCPIP configuratie te resetten vanuit het nieuwe configuratie scherm.
Instellingen -> Netwerk en internet -> Onderaan selecteer je "Netwerk opnieuw instellen"
4 van 4 checks goed meet 14 ms, 0% fail.

Ik kan geen nieuw netwerk opnieuw instellen omdat ik al ben verbonden staat er.
Piemol schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:22:
Als je de pc herstart in "safe mode with networking" werkt het dan wel?
Verder heb ik even geen ideeën meer :(
Helaas, ook niet :(
Cpt.Morgan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Dit klinkt alsof er iets goed mis is met je netwerk drivers / Windows installatie. Ik zou eerst eens proberen de netwerkdrivers opnieuw te installeren, en anders een een versie Windows installatie te proberen.
Dit zou ik dan als laatste optie moeten proberen 8)7 8)7 8)7 8)7

• Cpt.Morgan
Max043 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:51:
[...]
Dit zou ik dan als laatste optie moeten proberen 8)7 8)7 8)7 8)7
De netwerkdriver herinstalleren is toch geen extreme aanpak? Als je zelfs de settings nu niet kunt aanpassen gaat er duidelijk iets mis met je netwerkkaart of de drivers. Of maak eens een Linux Live installatie die je van USB boot en kijk of je daarmee ook problemen hebt, voor je met herinstallatie aan de slag gaat.

• The_Greater
  • Laatst online: 09:53
Max043 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:51:
[...]

4 van 4 checks goed meet 14 ms, 0% fail.

Ik kan geen nieuw netwerk opnieuw instellen omdat ik al ben verbonden staat er.

[...]
Staat de optie er echt niet tussen? https://prnt.sc/odjfkw

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:46
Die GSM en PC van vriend hangen binnen het zelfde netwerk?
Verder kan je terug naar een eerdere build van je Windows systeem en kijken of dat helpt?

• Drunken_Bear
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14-11 15:41

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Heb je je hostfile al gecheckt of hier niets vreemds in staat? Heb je je PC al eens in safe mode met netwerk opgestart en het dan getest?

Drunken_Bear wijzigde deze reactie 11-07-2019 13:25 (37%)

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• Blubkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:12
Staat je datum en tijd wel goed?

• Max043
Ik heb zojuist Windows herinstalleert en ben nu bezig met mijn internet te configureren.

Datum en tijd klopte.

Ik had met Hitman pro gekeken of er troep op PC stond, stond niks vreemds op. Safe mode werkte ook niet! We zullen zien

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-11 16:45

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Vervang eens je netwerk kabel (of plug hem even aan beide kanten opnieuw in).

Evt ook te testen door een "ping -t 8.8.8.8" te doen en een ping naar je modem/router. Tijdje aan laten en even kijken hoe (in)stabiel het is.

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:12

CurlyMo

www.pilight.org

Max043 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:39:
[...]
DIEGENE DIE ME HELPT DIT TE FIXEN KRIJGT 10 euro naar zn bank voor niks ;) 8)7
Dat klopt niet, want degene krijgt die 10 euro voor zijn hulp die hij / zij in zijn vrije tijd in jouw probleem gestoken heeft ;)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Max043
Nou mensen, het is gelukt. Ik heb er maar een verse installatie van windows opgezet. Ik had ook weer problemen met het configureren van dit internet maar heb het weten te fixen. Iets heel vreemds was er aan de hand.

Ik heb alle settings en info vergeleken met die van mijn laptop. Alles het zelfde. Totdat ik op 1 punt kwam en dat was ''network adres''. Op de PC stond hier ''niet toegewezen'' (onderste vakje). Dus wat ik had geprobeerd, ik had het mac adres van mijn Laptop ingevuld bij het mac adres van mijn PC (of netwerkadres hoe je het wilt noemen) en poef, het gele uitroeptekentje was weg, en ik had internet! Bedankt voor jullie hulp!

• Zwartoog
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-11 11:57
Poe, ik hoop niet dat je hetzelfde MAC adres hebt gebruikt, dan heb je heel snel weer andere problemen ;)

MAC adres: iets als AC:B1:CC:20:4F:F2
IP/netwerkadres: iets als: 192.168.1.31

MAC adres kun je overigens normaalgesproken niet wijzigen, IP adres zou je toegewezen moeten krijgen van je router (via DHCP).

• Max043
Zwartoog schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:29:
Poe, ik hoop niet dat je hetzelfde MAC adres hebt gebruikt, dan heb je heel snel weer andere problemen ;)

MAC adres: iets als AC:B1:CC:20:4F:F2
IP/netwerkadres: iets als: 192.168.1.31

MAC adres kun je overigens normaalgesproken niet wijzigen, IP adres zou je toegewezen moeten krijgen van je router (via DHCP).
Ja weet je, ik heb geen idee! Ik zag op de PC dat er geen ''netwerkadres'' was toegewezen wat ik erg raar vond. Dit was het formaat van een mac adres dus dacht dat het een mac adres was. Dus heb ik dat wat op mijn laptop stond overgenomen, en nu doet internet het wel. Kan het zijn dat iemand op onze router heeft ingesteld dat de beheerder van de router toestemming moet geven als een bepaald netwerkadres/ip adres internet mag hebben?

Anders weet ik het ook niet, het is in iedergeval gefixt ! 8)7 8)7 8)7

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maar van het mac adres ff net iets anders als je laptop. dit geeft gezeik uiteindelijk

Iperf

• Max043
Fish schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:42:
maar van het mac adres ff net iets anders als je laptop. dit geeft gezeik uiteindelijk
Wanneer ga ik dit merken? 8)7 Ik kan ook proberen om een ander adres in te vullen, zal ook wel werken. Ik denk dat het gewoon geen adres ofzo had toegewezen,\...

• Max043
http://prntscr.com/odrh8d
http://prntscr.com/odrhjo

Hier gaat het trouwens om, het onderste vakje was aangekruist!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Max043 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:43:
[...]

Wanneer ga ik dit merken? 8)7 Ik kan ook proberen om een ander adres in te vullen, zal ook wel werken. Ik denk dat het gewoon geen adres ofzo had toegewezen,\...
je nee doe dan gewoon niet.

als het zelfde hardware adres 2x in hetzelfde fysieke netwerk voorkomt weet een switch/netwerk soms niet meer wat wat is. je mac moet uniek zijn. je ip ook btw en in hetzelfde subnet

Iperf

• Zwartoog
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-11 11:57
Je hebt iets heel vreemds gehad met je computer, knap dat je het hebt gevonden!

Zoals @Fish ook al aangaf: maak er iets anders van, bv van die laatste F een A, anders krijg je geheid problemen.

Een MAC adres is een uniek identificatieadres van een apparaat. Als jouw laptop en computer hetzelfde adres hebben, dan kan je router ze niet meer onderscheiden, en komt de ene helft van de data aan op je laptop, en de andere op je computer. Geen twee apparaten ter wereld worden worden met hetzelfde MAC adres uitgebracht.

• Max043
Zwartoog schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:00:
Je hebt iets heel vreemds gehad met je computer, knap dat je het hebt gevonden!

Zoals @Fish ook al aangaf: maak er iets anders van, bv van die laatste F een A, anders krijg je geheid problemen.

Een MAC adres is een uniek identificatieadres van een apparaat. Als jouw laptop en computer hetzelfde adres hebben, dan kan je router ze niet meer onderscheiden, en komt de ene helft van de data aan op je laptop, en de andere op je computer. Geen twee apparaten ter wereld worden worden met hetzelfde MAC adres uitgebracht.
Zojuist 2 cijfers veranderd en het werkt nog steeds, dus niks meer aan de hand! Bedankt allen!
Kan slotje op :)

• Cpt.Morgan
Max043 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:44:
Hier gaat het trouwens om, het onderste vakje was aangekruist!
Ik heb even in mijn eigen Windows 10 installatie gekeken en daar staat ook het vakje "Not Present" gekozen bij "Network Address" in de Advanced settings van de netwerkkaart.

Mooi dat het jouw probleem heeft opgelost, maar het is dus niet perse een probleem als daar niet het MAC adres van je netwerkkaart zichtbaar is.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zwartoog schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:00:
. Geen twee apparaten ter wereld worden worden met hetzelfde MAC adres uitgebracht.
dat is niet helemaal waar. de eerste 6 cijfers staan in het algemeen voor de fabrikant. er zijn overlappende adressen . maar de spoeling is zo dun dat je het niet merkt. je merkt het alleen als het in hetzelde fysieke netwerk achter aan router zit. 1 of 2 routers verder maakt het niet meer uit. dan mag hij nog eeen keer voorkomen

Iperf

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True