Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

New Dell XPS15 (2019 model)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• juulwal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-08 20:03
Hi,

Sinds deze maand is de nieuwe Dell XPS15 (2019 model) op de markt. Nu ben ik momenteel opzoek naar een nieuwe laptop (prijs range tussen 1100 en 1700) die compact is maar ook krachtig.

Ik heb zelf geen diepgaande kennis over wat een laptop/pc echt goed maakt en heb zelf ook geen ervaring met de Dell XPS lijn.

Mijn vraag is nu ook of het de moeite is om de nieuwe Dell XPS15 te kopen of dat de oudere versie mogelijk net zo goed is. Het is namelijk zo dat het vorige model voor bijna hetzelfde geld een videokaart in de laptop heeft zitten en het nieuwe model heeft dit niet.

Met vriendelijke groet,

Juul

Alle reacties

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 11:37
Dag Juul,

Waar wil je de notebook voor gebruiken?
Als het voor spelletjes is, wacht dan nog even met het 2019 model.
Bron: https://www.notebookcheck...hile-gaming.427252.0.html

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Als je wil gamen en met name goede grafische first person en third person games wil spelen, dan heb je zeker een goede grafische processor unit (GPU) nodig. Een laptop kopen zonder gpu zou je dan spijt van krijgen.

De xps lijn van dell is echt lekker stevig en compact. Gebruik zelf de xps 13 en geen dag spijt van gehad, dat ding is heerlijk solide. Maar gelijker tijd betaal je ook behoorlijk extra voor deze extra degelijkheid en compacte uitvoering, waardoor die meerprijs alleen de moeite waard is als je hem vaak buitenshuis neemt, hij tegen redelijk stootjes moet kunnen (geen enkel laptop kan tegen flinke stoten) of omdat je design heel erg belangrijk vind.

Zijn die drie eigenschappen niet het belangrijkste, of alleen de design, dan zou je voor minder geld een veel betere laptop kunnen kopen. Ik probeer je zeker niet van de xps af te praten, maar dacht ik noem het even.

de nieuw uitvoering zal marginaal sneller zijn, maar zal waarschijnlijk de meerprijs niet waard zijn tenzij je een laptop koopt dat net wel of net niet jouw workload aan kan, wat sowieso onverstandig is.

welke gpu zit er in die iets oudere uitvoering? de 1050? Als je dat leest kunt je daarop reviews zoeken. Als je nu al weet dat je geen zware games gaat spelen op de laptop, dan maakt het niet uit welke je koopt.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 14:18
juulwal schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:17:
Hi,

Sinds deze maand is de nieuwe Dell XPS15 (2019 model) op de markt. Nu ben ik momenteel opzoek naar een nieuwe laptop (prijs range tussen 1100 en 1700) die compact is maar ook krachtig.

Ik heb zelf geen diepgaande kennis over wat een laptop/pc echt goed maakt en heb zelf ook geen ervaring met de Dell XPS lijn.

Mijn vraag is nu ook of het de moeite is om de nieuwe Dell XPS15 te kopen of dat de oudere versie mogelijk net zo goed is. Het is namelijk zo dat het vorige model voor bijna hetzelfde geld een videokaart in de laptop heeft zitten en het nieuwe model heeft dit niet.

Met vriendelijke groet,

Juul
Oude versie is in principe net zo goed. Nieuwere heeft optioneel (flinke meerprijs) OLED scherm en de webcam is verplaatst. Ook kan je bij de nieuwe een sterkere GPU selecteren.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 22:56
Een flinke meer prijs voor het OLED scherm? Het 4K touch scherm kost nog meer dan het OLED scherm. Ik heb de XPS 15 7590 OLED net binnen gekregen. Ik heb hem zelf gekocht met studenten korting voor 1800 euro. Zeer fijne laptop en ik ben blij dat ik niet voor het model van vorig jaar ben gegaan. Als je zoveel geld spendeert maakt die laatste paar honderd euro ook toch niet meer uit. Je prijs range ligt wel ver uit elkaar

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-11 20:54
Meesten is al gezegd maar verschil tussen de twee versies:
- Webcam naar de boven besel verplaatst, dus geen nose cam meet.
- CPU update naar de 9e generatie
- GPU upgrade van 1050 naar 1650
- 4K OLED optie beschikbaar
- WiFi 6 maar nog steeds killer crap
- VRMs zijn nu verbonden met heatpipes wat de koeling moet verbeteren

• juulwal
@Haruhi Sorry voor de late reactie. Ik ben opzoek naar een laptop waar ik voornamelijk op rondbrowse (youtube, neftlixen, tweakers, nieuws etc) & webdesign doe in wordpress. Hiervoor gebruik ik dus ook de adobe programma's zoals photoshop en illustrator.
Het 'hardcore' gamen ben ik afgestapt en game nu misschien nog maar 2x per jaar. Heb van iemand anders gehoord dat standaard GPU van de intelchip ook voldoende is voor gta 5 op medium.

Wat raad jij me anders aan als vervangend advies voor de XPS15?

• juulwal
@2green Bedankt voor je antwoord!
Wat raad je dan zowel aan als vervangend exemplaar? Ik vind dat de laptop wel een beetje stijlvol moet zijn en dus ook makkelijk om mee te nemen. Een laptop met dikke bezels haak ik op af (zoals pricewatch: Lenovo ThinkPad L580 20LW000YMH of pricewatch: HP Probook 640 G4 5DF06EA)

@ de rest: Bedankt voor al jullie antwoorden :)

• 2green
Persoonlijk zou ik, mits je een paar week kunt wachten, de komende weken de bekende grote spelers in Nederland in de gaten houden op leuk aanbiedingen, trap hierbij niet in de nep aanbiedingen, zoals bijvoorbeeld deze op bol.com

https://www.bol.com/nl/p/...14-inch/9200000092684415/

Deze was een week eerder 50 euro goedkoper, al is dit ook geen slecht prijs.

Check vooral MediaMarkt, bol.com, pricewatch alerts op Tweakers aanmaken, etc.

Op een laptop wil je een Intel processor van de achtste of negende generatie, niet ouder ook geen AMD, die gebruiken meer energie en zijn langzamer. Persoonlijk zou ik vooral kijken naar een Intel 8e generatie met een leuke aanbieding, zit geen noemenswaardig verschil in met de 9e generatie.

Ook op dell, Lenovo, etc hun sites staan villop aanbiedingen in de huidige vakantie komkommertijd.

PS jouw voorbeelden zijn heel duur en hebben een i7 procesor terwijl je aangeeft deze niet nodig te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door 2green op 22-07-2019 19:10 ]

• juulwal
@2green bedankt! Ga zeker de acties in de gaten houden en price alerts aanzetten.
Krijg van het werk een budget van 1200 euro. Alles wat erboven zit betaal ik zelf bij. Vandaar dat ik in eerste instantie naar Dell XPS keek.

Wat ook belangrijk is voor mijn laptop is een goed toetsenbord en dat ik dus Photoshop, Chrome, filezilla en illustrator open kan hebben.

• 2green
juulwal schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:47:
@2green bedankt! Ga zeker de acties in de gaten houden en price alerts aanzetten.
Krijg van het werk een budget van 1200 euro. Alles wat erboven zit betaal ik zelf bij. Vandaar dat ik in eerste instantie naar Dell XPS keek.

Wat ook belangrijk is voor mijn laptop is een goed toetsenbord en dat ik dus Photoshop, Chrome, filezilla en illustrator open kan hebben.
Als je van je werk een budget krijgt van 1200 euro, dan zou ik die persoonlijk wel zo veel mogelijk benutten door een wat zwaardere laptop te kopen dan nodig. Eventueel iets met een mx150 videokaart erin, dat zou voor dat geld makkelijk moeten passen en maakt photoshop en video edditting veel sneller.

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:16
Misschien idee om te kijken naar de inspiron 7590. Heb zelf de i5-gtx1650-8gb-512gb versie gehaald voor 1020 euro (vorige week 15%korting). Standaardprijs is 1200.

Vond zelf het prijsverschil te groot met de xps. Staan ook paar reviews op YouTube over de laptop, misschien een idee om daar een blik op te werpen.

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 11:37
@juulwal
De Notebookchecks mensen hebben er een impressie van.

https://www.notebookcheck...0-in-review.427940.0.html

Zelfde persoon, uitgebreidere review.
https://www.ultrabookrevi...-xps-15-7590-oled-review/

[ Voor 23% gewijzigd door Haruhi op 24-07-2019 09:13 ]

• juulwal
@Bram.K Hi Bram, Bedankt voor je reactie. Die laptop ziet er inderdaad ook heel goed uit kwa specs. Wel een vraagje daarover. 8gb ram single channel. Van vrienden heb ik gehoord dat dual channel beter is. Weet jij misschien of hier echt veel verschil in zit?

• Bram.K
Ik heb de laptop nog niet binnen, is volgens UPS net verstuurd uit China. Ben wel van plan om een 2e reepje geheugen erbij te prikken. 8gb-ddr4 Sodim is ongeveer 35 euro.
Deze persoon heeft ook 16gb erin gezet, is gewoon stappenplan opvolgen en gaan.
YouTube: Dell Inspiron 15 7000 (7590) - 2,5Tb SSD & 16GB RAM Upgrade

• Thomg
  • Laatst online: 01:33

Thomg

Aww yiss

Houdt er wel rekening mee dat er al 2x 4GB inzit, betekent dus van 8GB naar 12GB.
Zelf heb ik gewoon meteen dubbel 16GB gekocht...
Meteen klaar daarmee...

• Bram.K
Thomg schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:41:
Houdt er wel rekening mee dat er al 2x 4GB inzit, betekent dus van 8GB naar 12GB.
Zelf heb ik gewoon meteen dubbel 16GB gekocht...
Meteen klaar daarmee...
nee er zit als het goed is 1x8gb in. zoals op de volgende pagina te zien is.
https://www.dell.com/nl-n...590-laptop/configurations
een enkel reepje 8gb zou dus genoeg moeten zijn voor 16gb.

• Thomg
  • Laatst online: 01:33

Thomg

Aww yiss

Ho oeps, je hebt het over de inspirion :+
Pagina: 1