[T-mobile] Onbeperkt data in EU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 18:34
Beste Tweakers,

Het viel mij op dat T-mobile op de volgende info pagina: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland zegt dat een go unlimited abbo tot 14GB data voor roaming geeft in de EU, en je daarna GB aanvullers moet kopen.

Volg je echter hun link naar de GB-Aanvullers: https://www.t-mobile.nl/mb-aanvuller, dan zie je dat een 1GB data aanvuller gratis is voor mensen met een go unlimited abbonement.

Betekent dit dat je toch onbeperkt data in de EU hebt, met als enige voorwarde dat je steeds die 1GB aanvuller moet activeren na je eerste 12GB, of zit T-mobile hier de boel te misleiden op hun info pagina's? Iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 15:40
Wellicht een suffe vraag :) Maar heb je T-Mobile al een berichtje gestuurd of gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 15:47
Ik heb zelf het 'Unlimited GB + bellen' abonnement.
svenk91 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:43:
Het viel mij op dat T-mobile op de volgende info pagina: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland zegt dat een go unlimited abbo tot 14GB data voor roaming geeft in de EU, en je daarna GB aanvullers moet kopen.
Klopt.
Volg je echter hun link naar de GB-Aanvullers: https://www.t-mobile.nl/mb-aanvuller, dan zie je dat een 1GB data aanvuller gratis is voor mensen met een go unlimited abbonement.
Klopt, in Nederland.
Betekent dit dat je toch onbeperkt data in de EU hebt, met als enige voorwarde dat je steeds die 1GB aanvuller moet activeren na je eerste 12GB, of zit T-mobile hier de boel te misleiden op hun info pagina's? Iemand hier ervaring mee?
Nee, je moet via 'Travel & Surf' een databundel kopen als je over de 14GB data heen gaat..
Dit kan je enkel via de My T-Mobile app of website doen indien je in een ander EU land dan Nederland bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
Goed punt Kypo!

T-mobile geeft het volgende aan:

Rianne van (7/10/2019, 6:48:41 PM): Hallo, ik ben Rianne van. Wat kan ik voor je doen vandaag?
Ik (7/10/2019, 6:49:25 PM): Het viel mij op dat T-mobile op de volgende info pagina: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland zegt dat een go unlimited abbo tot 14GB data voor roaming geeft in de EU, en je daarna GB aanvullers moet kopen.

Volg je echter jullie link naar de GB-Aanvullers: https://www.t-mobile.nl/mb-aanvuller, dan zie je dat een 1GB data aanvuller gratis is voor mensen met een go unlimited abbonement.
Ik (7/10/2019, 6:50:00 PM): betekent dat dat je in principe onbeperkt data hebt in de EU, alleen steeds om de GB (na de eerste 14), die gratis aanvuller moet activeren?
Rianne van (7/10/2019, 6:50:58 PM): Dan begrijp ik dat je hier vragen over heeft. Ik ga je meteen verder helpen. Want voor binnen NL heb je onbeperkt, met die 1GB kosteloos aanvullen. Buiten de EU is aanvullen niet kosteloos, dus kopen
Ik (7/10/2019, 6:51:42 PM): En als je die 1Gb vanuit Nederland aanvraagt, en dan weer over de grens gaat?
Ik (7/10/2019, 6:51:47 PM): is die 1GB dan nog geldig?
Rianne van (7/10/2019, 6:52:27 PM): Nee, alleen in NL

Echter lijkt mij dit tegen de Roaming regels in gaan? Je neemt immers een nieuwe GB af, en die valt gewoon weer onder de roaming regels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@T-Mobile Experts kan je misschien verder helpen @svenk91

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Ter aanvulling, ik heb het ook op een andere plek nagevraagd.

Volgens de EU mogen ook beperkte data bundels die zeer voordeling zijn gelimiteerd worden in het buitenland, en dit volgens dezelfde rekenregels als bij onbeperkt data (2 * (maandtarief/groothandeltarief(4.50). Dat is in dit geval dus 2x niks (letterlijk).

Opvallend is wel dat voor gebruik buitend de bundel maximaal het groothandelstarief gerekent mag worden in de EU, en die is lager dan de kosten voor een 1GB data-aanvuller. Mensen in het buitenland kunnen dus beter over de bundel gaan dan die 1GB kopen ;)

Ik blijf van mening dat het misleidend op de t-mobile info pages staat, er wordt niet gemeld dat die 1GB enkel in NL gekocht kan worden en dat er een beperking zit op het gebruik als je roamed. Maar als het goed vermeld wordt in de voorwaarden tijdens de aankoop, dat die gratis GBs niet buiten NL gelden, is het legitiem I guess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overdrive97
svenk91 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:14:
Ik blijf van mening dat het misleidend op de t-mobile info pages staat, er wordt niet gemeld dat die 1GB enkel in NL gekocht kan worden en dat er een beperking zit op het gebruik als je roamed. Maar als het goed vermeld wordt in de voorwaarden tijdens de aankoop, dat die gratis GBs niet buiten NL gelden, is het legitiem I guess.
Als je op deze pagina van de T-Mobile website kijkt staat er bovenaan
j T-Mobile krijg je onbeperkt internet en sms’en in Nederland voor €30,- per maand.* Voor dat bedrag krijg je ook nog 120 belminuten en een internetbundel van 14 GB om binnen de EU te gebruiken.
Scroll je verder naar beneden staat er een vraag & antwoord stuk. Hierin kan je vinden onder het kopje 'Als mijn GB’s in het buitenland op zijn, krijg ik dan hogere kosten?':
Nee hoor, maak je geen zorgen. Heb je al je GB’s verbruikt, dan stopt automatisch de internetverbinding en kun je zelf kiezen om een GB-aanvuller te kopen. Ook kun je ervoor kiezen om per MB te betalen.
Daar wordt dus al aangegeven dat je een aanvuller moet kopen = geld moet betalen.
Helaas kan je pas zien hoeveel je in andere landen moet betalen voor een aanvuller als je in je land van bestemming bent (Voor zover ik kon vinden op de Travel & Surf pagina ).

[ Voor 1% gewijzigd door Overdrive97 op 10-07-2019 18:46 . Reden: Link toevoegen aan de eerste alinea ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Het punt is, dat een van die aanvullers waar ze dan naar linken wordt gepresenteerd als gratis voor go unlimited gebruikers. En ze daar niet de vermelding bij zetten dat die dan echt alleen in NL geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
Op welke link? Als ik naar https://t-mobile.nl/roamingstatus ga & inlog zie ik:
"1 GB-aanvuller NL" staan. Wellicht zie ik de link waar je het hebt over het hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 14-07-2019 15:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Misschien (net)werkt hij in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bremmart schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:10:
Misschien (net)werkt hij in het buitenland?
Dan ga je (IMHO) niet meer via dát soort 'hobby-bob' verbindingen mét limieten werken. Dit klinkt meer als iemand die tijdens z'n vakantie 't zelfde dataverbruik meent te moeten gaan halen als dát wat 'ie thuis doet en dus eigenlijk net zo goed thuis achter z'n PC kan blijven zitten.

Mobile Roaming lijkt voor particulieren "gratis" te zijn echter de providers berekenen elkaar onderling gewoon de GB's door en doen vervolgens ongeveer hetzelfde als dát wat er met het salderen van energie middels zonnepanelen in NL gebeurd.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Ik ben voor mijn werk veel in het buitenland, waar lokale data veel duurder is en ik internet verder niet vergoed krijg. Op locaties waar ik al veel ben geweest in het verleden, dus ondanks dat ik er nog erg van geniet, is soms ff zorgeloos binge watchen ook wel lekker (zeker als het weer veel regent in het weekend). Nu heb ik meestal wel zat aan mijn 12GB, naar had er wel een paar euro voor over om helemaal zorgeloos te zijn. Afijn, ik koop wel extra data lokaal voor die maanden dat het nodig is.

@Overdrive97 , het gaat mij specifiek om die mb/gb-aanvuller waar T-mobile zelf naar linkt voor het kopen van extra data binnen de EU. Daar staan verder geen lands limitaties of links naar de pagina die jij aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
svenk91 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:49:
@Overdrive97 , het gaat mij specifiek om die mb/gb-aanvuller waar T-mobile zelf naar linkt voor het kopen van extra data binnen de EU. Daar staan verder geen lands limitaties of links naar de pagina die jij aanhaalt.
Dat is dan ook een algemene pagina die voor elk abonnement geldig is met prijzen in NL.
Die pagina kan wellicht wel een extra notitie gebruiken dat dit enkel de NL prijzen zijn, daar heb je gelijk in wat mij betreft.

Op elke andere pagina, waaronder de T-Mobile Unlimited pagina, heeft het over bundels kopen.
Als je op 'mb's aanvullen' klikt zie je in My T-Mobile ook enkel de bundel(s) die je op dat moment kan aanschaffen (Als het goed is). Buiten NL krijg je dan de Travel & Surf opties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Ik zit nu in Griekenland, en krijg gewoon die 'mb's aanvullen' pagina. En ik gebruik geen vpn of iets dergelijks. Ik vermoed dat het alleen zo werkt als je vanaf een T-mobile sim er naar browsed.

Ik vond die pagina ook tegenstrijdig hoor, vandaar ook dat ik naar meer informatie ging zoeken, met onder andere deze forum post. Maar omdat juist T-mobile actief naar die pagina verwijst vond ik het opvallend. Een van de eerste zaken die je treft als je verkend naar sim-only's met goede roaming opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
Heb je dan zelf nog geen abonnement bij T-Mobile? De pagina met met mb's aanvullen waar ik het over heb kan je enkel bekijken als je ingelogd bent in My T-Mobile, dus klant bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
Hoi,

Ik ben één van de T-Mobile Superusers (voorheen Klantexperts).

Bij het Unlimited abonnement heb je inderdaad onbeperkt data binnen Nederland, maar wel een limiet van 14 GB binnen de EU als je buiten Nederland bent.

Dit is volledig conform de Europese roaming regels.
Datalimieten: bundels met onbeperkt mobiel surfen in eigen land

Heeft u een contract waarbij u voor een vast bedrag per maand ook mobiel mag surfen zonder datalimiet, dan moet uw telecombedrijf u ook een groot volume voor dataroaming tegen thuistarief aanbieden. Het exacte volume hangt af van de prijs die u betaalt voor uw mobiele bundel. Het volume aan roamingdata moet ten minste dubbel zo groot zijn als het volume dat wordt verkregen door de prijs van uw mobiele bundel (excl. btw) te delen door de maximale groothandelsprijs ( 4,50 euro per GB in 2019).

Bijvoorbeeld: u betaalt 40 euro (exclusief btw) voor uw mobiele bundel met onbeperkt bellen, sms'en en surfen. Wanneer u binnen de EU roamt tegen thuistarief, heeft u recht op een onbeperkt aantal gesprekken en sms-berichten, en ten minste 17,7 GB aan data ( 2 × (40 : 4,50) = 17,7).

Uw provider moet u duidelijk informeren over uw datavolume. Gaat u bij het mobiel surfen in een ander EU-land over dit volume heen, dan hoeft u nooit méér bij te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 4,50 euro per GB plus btw in 2019. Dit tarief zal na 2019 nog verder dalen.

Bron: https://europa.eu/youreur...oaming-costs/index_nl.htm
Voorbeeld: je betaalt nu €35,00 (= €28,93 excl. btw), dan heb je dus recht op minimaal 12,858 GB data binnen de EU. T-Mobile geeft je 14 GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 11-07-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-04 19:40
*knip*. Dit kan via een TR.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 14-07-2019 15:11 ]

Pagina: 1