Toon posts:

Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 17:48
Kwam vandaag wat meer info tegen over de Lian Li PC-O11 Dynamic XL.
Een webshop in Australië heeft em als preorder staan (omgerekend voor 210 euro. Een witte variant zelfs. Ziet er mooi uit.

Heb voor de rest nog niks gezien over leverbaarheid. Zou op 30 juli moeten uitkomen volgens Der8auer.
De kast heeft meer ruimte (voor AIO's) t.o.v. de originele Dynamic en er past nu een fan aan de achterzijde.

(weet niet of ik hier in het juiste subforum zit, anders verplaats em maar)

• san.okk
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
interessant. Was net aan het kijken naar de voorloper van deze.. Weet alleen niet of ik al die ruimte nodig heb..

• Darkwhistle
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09-11-2020
Heb me ogen al een tijdje op deze! Ben van plan een EATX build te maken en vind de normale versie net wat te krap. Is deze al gespot in een bereikbare webshop? (Nederland)

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:09
Wat ik gehoord heb via Reddit:
-Via Caseking.de is hij te preorderen voor +- €200
-Hij zou eerst mid augustus uitkomen, maar hij is mogelijk verlaat tot in september

• Darkwhistle
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09-11-2020
Maar eens goed in de gaten houden dus. Zou jammer zijn als hij word vertraagd, eind juli was de officiële release.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sitnalta
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17-09 19:18
Ik ga deze even volgen, ook ik zit op deze of de ROG v2 versie te wachten :)

• Bas Focal
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13-04 20:21
Ik heb de gewone PC-011 dynamic white nog nieuw in de doos zitten, vlak voor ik de XL zag aangeschaft. :(

De XL daarbij kan je wat extra HDD's en SSD's in kwijt.
Iets groter daardoor beter kabeltjes te leggen.

En groter is beter :+

• ALFfx
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:45
Ik wil de dynamic white hebben. En eerst eens met luchtkoeling en eventueel later met aio.
Maar in de xl past een grotere luchtkoeler en je kunt nog een fan achterin doen. Of zou je dan weer teveel loze ruimte hebben.

• Operations
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:26
Waar hier over gesproken wordt, dat is toch niet deze:

pricewatch: Lian Li PC-O11 WGX ROG

Even voor zekerheid...

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• ALFfx
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:45
Nee dat is een ander

• KuroHana
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-08 23:48
mja , wat eigenlijk een beetje kut is , als je geen watercooling wilt is dit een vrij lege kast,
en om de zijkant te vullen met fans zal ook niet idieaal zijn,
zijfans hebbe 30% minnder flow / preasure vanwegen de 90% hoek,
en dat niet alleen, de wint slaat er trug in omdat er geen ronde hoek is of omdat de fans geen richting hebben,

beetje zonder deze xl versie,
had er wel ok naar vanwegen zijn herbouwde uiterlijk,
ziet er beter uit dan zijn voorgangers .

en een aio, kom op, als je geld uit wilt geven voor en goede bouw ga custrom hard tube of soft tube, of neem minstens een EK AIO die ken je teminste uitbreiden, ik ben niet zo een aio type, als ik water cooling zou doen dan doe ik het gelijk goed,

aios is gewoon geld verspilling voor misschien 2-3 graden minder vergleken met de beste luchtkoeler van terhmalright le grand, en als je dar een 2e fan op zet zal het nog koeler zijn, deze verslaat met zijn engele fan de noctua NH-D15 met dubbele koeler, zo zie je maar duur is niet altijd beter

[Voor 37% gewijzigd door KuroHana op 30-08-2019 12:35]

• Bas Focal
KuroHana schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:28:
mja , wat eigenlijk een beetje kut is , als je geen watercooling wilt is dit een vrij lege kast,
en om de zijkant te vullen met fans zal ook niet idieaal zijn,
zijfans hebbe 30% minnder flow / preasure vanwegen de 90% hoek,
en dat niet alleen, de wint slaat er trug in omdat er geen ronde hoek is of omdat de fans geen richting hebben, zo zie je maar duur is niet altijd beter
Kijk even naar dit filmpje 13.45 https://www.youtube.com/watch?v=Ahkbz1DGLCw
Netjes hoor geen kast om af te schrijven wat betreft temperaturen.

Ik vind het een erg mooie kast, zeker nu er ruimte achter in is om wat meer HDD's en SSD's te plaatsen.

Lekker veel ruimte om een fan / rgb controller unit op te hangen.

Ik zie deze kast wel zitten voor mijn toekomstige build.

Alleen welke kleur ik moet nemen, ik zou het niet weten.

• KuroHana
Bas Focal schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 01:21:
[...]

Kijk even naar dit filmpje 13.45 https://www.youtube.com/watch?v=Ahkbz1DGLCw
Netjes hoor geen kast om af te schrijven wat betreft temperaturen.

Ik vind het een erg mooie kast, zeker nu er ruimte achter in is om wat meer HDD's en SSD's te plaatsen.

Lekker veel ruimte om een fan / rgb controller unit op te hangen.

Ik zie deze kast wel zitten voor mijn toekomstige build.

Alleen welke kleur ik moet nemen, ik zou het niet weten.
maar 220 euro is het niet waard, geloof me, zelfs de tower 900 is een veel betere keuze voor dat geld, heb er zelf een gehad, meet alleen die ene 14 cm aan top had ik zeer goede tempraturen , en dat alleen vanwegen de 90graden gedraaide mobo tray , tevens heb ik die kast niet meer, wou iets kleiners gaan maar ik heb nog fotos ervan van de val hoe her et uitzag na een 1 meter hoge val, doe dat eens met deze lian li, geloof me, alles zal kapot zijn , watr niet het geval is in de tower 900

lian li maak mooie kasten tuurlijk, het heb zijn naam maar tog 220 euro zeg ik nee dan koop ik liever een tower 900

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nieuwsartikel op de FP van vandaag: nieuws: Lian Li introduceert PC-O11 Dynamic XL-behuizing voor 220 euro.

[Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2019 19:25]

• Santee
KuroHana schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:18:
[...]

maar 220 euro is het niet waard, geloof me, zelfs de tower 900 is een veel betere keuze voor dat geld, heb er zelf een gehad, meet alleen die ene 14 cm aan top had ik zeer goede tempraturen , en dat alleen vanwegen de 90graden gedraaide mobo tray , tevens heb ik die kast niet meer, wou iets kleiners gaan maar ik heb nog fotos ervan van de val hoe her et uitzag na een 1 meter hoge val, doe dat eens met deze lian li, geloof me, alles zal kapot zijn , watr niet het geval is in de tower 900

lian li maak mooie kasten tuurlijk, het heb zijn naam maar tog 220 euro zeg ik nee dan koop ik liever een tower 900
Jeetje, kan je a.u.b. een spellingscheck in je browser aanzetten, want dit gaat wel erg ver.

Over jou opmerking, er zijn genoeg kasten die met deze LianLi concurreren, ook zijn eigen O11D uit 2018. Dus er zijn zeker alternatieven. Wat een kast uit je handen laten vallen ergens mee te maken heeft? Als je daarvoor een kast gaat uitzoeken moet je wel heel onhandig zijn.

• KuroHana
Santee schreef op zondag 1 september 2019 @ 00:57:
[...]

Jeetje, kan je a.u.b. een spellingscheck in je browser aanzetten, want dit gaat wel erg ver.

Over jou opmerking, er zijn genoeg kasten die met deze LianLi concurreren, ook zijn eigen O11D uit 2018. Dus er zijn zeker alternatieven. Wat een kast uit je handen laten vallen ergens mee te maken heeft? Als je daarvoor een kast gaat uitzoeken moet je wel heel onhandig zijn.
dat was een ongeluk, en ik verglijk het ja , prijs en metaal kwalitijd,
maar ok , hun vorige modellen zijn allang niet zo goed uitgerust als deze,
deze ziet er vele malen beter uit enn veel beter over na gedacht,

de vorige modellen hadden wat fouten o.a.
geen side covers voor als je geen side fans wilt gebruik ,
de bar aan de achterkant waar je normaal je ssd aan vast zet was slecht na gedacht, mensen hadden een probleem met de kables voor de ssd's die je er aan kon monteren omdat de ssd te dicht op de bar vast zat,

en zo zijn er nog een paar punten,
dat een kwalitijd kase een vrij zwakke frame heb
dat zag ik op youtube allemaal

de xl versie ik wil graak op lucht blijven omdat het veel simpeler is en veel minder moiete, en kost minder dan een waterkoel systeem, probleem is lucht alleen gat niet echt werken, te veel ruimte blijf er leeg waar door je een saaie look krijg, ook de zij fans verliezen hun kracht door de 90 graden hoek, hadden de fans nu een beetje een andere hoek, b.v een betje naar de moederboord richten dan is die 90 graden hoek weg en gaat de lucht veel beter via 1 richting door de kast

• marcelmaria
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-09 17:16
KuroHana schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:40:
[...]

dat was een ongeluk, en ik verglijk het ja , prijs en metaal kwalitijd,
maar ok , hun vorige modellen zijn allang niet zo goed uitgerust als deze,
deze ziet er vele malen beter uit enn veel beter over na gedacht,

de vorige modellen hadden wat fouten o.a.
geen side covers voor als je geen side fans wilt gebruik ,
de bar aan de achterkant waar je normaal je ssd aan vast zet was slecht na gedacht, mensen hadden een probleem met de kables voor de ssd's die je er aan kon monteren omdat de ssd te dicht op de bar vast zat,

en zo zijn er nog een paar punten,
dat een kwalitijd kase een vrij zwakke frame heb
dat zag ik op youtube allemaal

de xl versie ik wil graak op lucht blijven omdat het veel simpeler is en veel minder moiete, en kost minder dan een waterkoel systeem, probleem is lucht alleen gat niet echt werken, te veel ruimte blijf er leeg waar door je een saaie look krijg, ook de zij fans verliezen hun kracht door de 90 graden hoek, hadden de fans nu een beetje een andere hoek, b.v een betje naar de moederboord richten dan is die 90 graden hoek weg en gaat de lucht veel beter via 1 richting door de kast
Hoezo verliezen de zijfans hun kracht ? Deze behuizing is puur op waterkoeling gericht. de meeste mensen zullen daar een rad plaatsen met 3 fans. Hier haalt hij zijn koude lucht uit het rechter compartiment weg waardoor er koude lucht aangetrokken wordt. Kortom de koude lucht koelt net zo goed je zijrad als de overige rads. Misschien nog wel beter aangezien warmte naar boven gaat en dit ten koste gaat van je bovenste rad. Lucht is mischien niet handig maar mocht je voor lucht gaan zou ik zeker ook voor een andere behuizing gaan.

Ik heb zelf de O-11 gehad welke mij zeer goed bevallen is. Helaas heb ik deze weg moeten doen wegens EATX moederbord (MSI Godlike) Deze steekte helaas over me moederbord tray wat erg lelijk was. Je snapt natuurlijk wel dat zodra hij leverbaar is er ook 1 naar mijn adres komt :)

• Santee
O11 XL is vanaf vandaag bij Caseking te bestellen:
https://www.caseking.de/c...llantes-upgrade-3520.html
https://www.caseking.de/l...tower-weiss-geli-819.html
https://www.caseking.de/l...wer-schwarz-geli-818.html

Ik wacht nog even, 1e verwachte datum is 7 oktober en vanuit Duitsland komt er best wat porto bij kijken.

• Bas Focal
Santee schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:22:

Ik wacht nog even, 1e verwachte datum is 7 oktober en vanuit Duitsland komt er best wat porto bij kijken.
Mag aannemen dat er tegen die tijd ook in NL te bestellen valt.

• Santee
Bas Focal schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:33:
[...]

Mag aannemen dat er tegen die tijd ook in NL te bestellen valt.
https://www.highflow.nl/b...-rog-certified-black.html

1e shop geloof ik

• Tvdl2000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-09 22:16
ik heb m gepreordered in t wit inclusief distribution plate, ben ook mijn rads enzo aan t meekleuren..... en heb al complete loop uitgepland,

[Voor 3% gewijzigd door Tvdl2000 op 22-09-2019 01:12]

• Bas Focal
Santee schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:22:
O11 XL is vanaf vandaag bij Caseking te bestellen:
https://www.caseking.de/c...llantes-upgrade-3520.html
https://www.caseking.de/l...tower-weiss-geli-819.html
https://www.caseking.de/l...wer-schwarz-geli-818.html

Op voorraad en voor € 214,25 incl verzenden staat ie bij je thuis. (Casekings)

Bij Azerty moet ie € 191,24 gaan kosten. Maar dan moet je nog even 10 dagen geduld hebben ik ga ze eens mailen of ze meer weten want op stock bij casekings dan moet het uitleveren in Nederland niet lang meer op zich laten wachten.
Tvdl2000 schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:11:
ik heb m gepreordered in t wit inclusief distribution plate, ben ook mijn rads enzo aan t meekleuren..... en heb al complete loop uitgepland,
Nice :P

Er is een showcase topic, laat maar voorbij komen als ie klaar is.

• Santee
Bas Focal schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

Op voorraad en voor € 214,25 incl verzenden staat ie bij je thuis. (Casekings)

Bij Azerty moet ie € 191,24 gaan kosten. Maar dan moet je nog even 10 dagen geduld hebben ik ga ze eens mailen of ze meer weten want op stock bij casekings dan moet het uitleveren in Nederland niet lang meer op zich laten wachten.

[...]

Heb je een link voor azerty?

• Tvdl2000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-09 22:16
Bas Focal schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:06:

will do 8)

• Santee
Hij is op Azerty nu €15 omhoog gesprongen, heb hem maar bij SiComputers besteld (goede ervaring mee gehad in het verleden). Megekko heeft hem nog niet, anders had ik hem wellicht daar besteld. Nu wordt het afwachten.

• Santee
Eindelijk mijn O11 XL mogen ontvangen. Vanavond de build hopelijk nog afmaken! Dit jaar nog luchtgekoeld, wellicht volgend jaar op een custom loop overstappen =)

• Bas Focal
Santee schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:20:
Eindelijk mijn O11 XL mogen ontvangen. Vanavond de build hopelijk nog afmaken! Dit jaar nog luchtgekoeld, wellicht volgend jaar op een custom loop overstappen =)
Mijne staat er sinds dinsdag, naast de oude O11 dynamic.
Ik heb hem van Highflow vandaan.
Verkoop van de oude case die nog nieuw in doos zit doe ik op een later tijdstip wel.

Wat ik aan RGB,(water soft/hard tubing) koeling, SSD en HDD, voeding etc etc erin wil ben ik wel nagenoeg over uit, denk dat me dit ook wel gaat lukken om alles goed en zeker netjes in te bouwen.

Waar ik tegen aan hik, AMD of intel ? AMD 2000 met de cashback actie of X570 en Ryzen 3000.
Het punt is heb weinig kaas gegeten van sofware.
Intel schijnt meer plug en play te zijn.
Ik heb een werkende PC dus zal het uiteindelijk hoop ik wel goed komen.

• Sitnalta
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17-09 19:18
Ben erg benieuwd naar foto's van deze kast, dus kom maar op :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:56

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Bas Focal schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:33:
[...]

Mijne staat er sinds dinsdag, naast de oude O11 dynamic.
Ik heb hem van Highflow vandaan.
Verkoop van de oude case die nog nieuw in doos zit doe ik op een later tijdstip wel.

Wat ik aan RGB,(water soft/hard tubing) koeling, SSD en HDD, voeding etc etc erin wil ben ik wel nagenoeg over uit, denk dat me dit ook wel gaat lukken om alles goed en zeker netjes in te bouwen.

Waar ik tegen aan hik, AMD of intel ? AMD 2000 met de cashback actie of X570 en Ryzen 3000.
Het punt is heb weinig kaas gegeten van sofware.
Intel schijnt meer plug en play te zijn.
Ik heb een werkende PC dus zal het uiteindelijk hoop ik wel goed komen.
Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen. Ook omdat je de kleine hebt staan. IK twijfel heel erg tussen de cases.

Van wat ik zag:
- XL verliest in de top clearance voor 60mm rad
- XL heeft in ruil daarvoor in bottom ruimte voor een 45mm rad i.c.m. vertical gpu mount
- XL is iets ruimer waardoor bijvoorbeeld de EKWB PE radiator in de zijkant past

Dus ja, afwegingen maken t.o.v. meerprijs.

"Oooh Jeroen!"

• Bas Focal
Kaap schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:11:
[...]

Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen. Ook omdat je de kleine hebt staan. IK twijfel heel erg tussen de cases.

Van wat ik zag:
- XL heeft in ruil daarvoor in bottom ruimte voor een 45mm rad i.c.m. vertical gpu mount
- XL is iets ruimer waardoor bijvoorbeeld de EKWB PE radiator in de zijkant past

Ik heb idd beide staan, helaas nog leeg maar ik wil nu echt gaan beginnen met het bouwen van een Ryzen systeem. Ik hoop dat de Bios nu goed genoeg is voor mij (onervaren tweaker).
Dat bouwen en aansluiten van hardware / koeling en RGB dat komt wel goed, dat zullen hooguit technische vragen zijn waarvan het WWW vol met antwoorden staat.
Software word mijn grootse obstakel.

Als ik naar beide cases kijk zie ik op het oog bij de XL echt meer ruimte boven in dan bij de gewone.
Volgens de opgaaf van Lian Li klopt het wel wat je zegt, erg vaag en vreemd hoe dat nu precies zo komt.

Mij ging het nu net om de ruimte achter in de behuizing. De XL heeft meer ruimte voor HDD schijven en SSD schijven, ook meer ruimte om meerdere RGB controllers in te bouwen.
Voor wat ik zou willen zijn 25 mm radiators onder en boven al ruim voldoende.

Ik ga ervan uit dat de XL bij mij blijft en de non XL tzt verkocht word, daarom ook de XL gekocht en neem ik mijn verlies maar.
Al is de kleinere iets mooier moet ik zeggen, de XL is iets uit verhouding qua hoogte, dit is een persoonlijke mening.
Ook de ventilatie openingen zijn bij de XL minder fraai, tja ook weer een kwestie van smaak.
Daarnaast was het oorspronkelijke plan om met wat aanpassingen die behuizing op zijn kop te zetten om de PC links neer te kunnen zetten. Bij de gewone O11 zou dat wat makkelijker kunnen, bij de XL word dat vrees ik minder mooi.

Jammer dat je niet om de hoek woont, als je alles al reeds bezit hebt had je zo kunnen komen passen.

• Bas Focal
Kaap schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:11:
[...]

Van wat ik zag:

Ik ben eens gaan meten hoe en waarom Lian Li bij de XL aangeeft dat er minder radiator ruimte is.

Als volgt:
Ik meet dat de gewone O11 van moederbord frame naar de voorkant 16,5 cm is en de XL 17,8 cm.
Bouw je een moederbord in dan word die ruimte kleiner.
Dit is voor belang voor die genen die een lucht koeler gebruiken op de CPU.

De boven kant tot moederbord is bij de XL 1,5 cm minder. :(
De onderkant tot moederbord is bij de XL 7,5 cm groter :)

Bij de gewone O11 gaat dat dikke 60mm rad onderin voor het MB langs, dit kan dus ook met de XL.
Boven verlies je idd de mogelijkheid om 60mm te plaatsen, je kan het rad niet voor het MB plaatsen ivm koellichamen VRM.

Dit is een echte design fout van Lian Li, een grotere kast bouwen waarbij normaal gesproken de ruimte van de bovenkant tot MB minimaal het zelfde zou zijn gebleven of juist iets groter kon worden, en waar het eigenlijk niet eens hoeft onderin de ruimte ook groter zou kunnen worden.
Nee Lian Li maakt de ruimte boven KLEINER en onderin veel groter. Dom Dom Dom.
Daar gaat de mogelijkheid om met een grotere kast minimaal 2 dezelfde radioteren in te bouwen.
Weg Symmetrie.
Dit kon wel met de normale O11.

Zoals ik het meet en zie kan zowel onderin als bovenin een 420 mm rad passen.
Hier is 465 mm ruimte voor, de radiator die ik net bekeek is 460mm.

Ik geef geen harde garantie.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:56

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ja, dat symetrische leek mij ook "gone" met de XL.

"Oooh Jeroen!"

• Bas Focal
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:54:
Ja, dat symetrische leek mij ook "gone" met de XL.
https://www.youtube.com/watch?v=F0TXn4354hk

60 mm past net, even bij de reacties omlaag scrollen.

Dit vindt ik een erg mooie build geworden.
De Thermaltake Riing Trio Fans hebben mooie zachte kleuren.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee