Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1230776

Topicstarter
Ik zoek de beste settings voor gta 5 te spelen op de pc
mijn specs zijn: i5 8400 6c/6t en rtx 2060 en 16gb ram @2666mhz
ik speel op een 144hz paneel

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:04
Ik zou settings pakken waarmee je tenminste 60 fps hebt, het liefst meer. Of je CPU dat trekt een 2e. Zelf even experimenteren. Als je een topic kan aanmaken kan je ook settings aanpassen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

Dhrax

Prog Lord

Idealiter wil je 144fps met dat paneel maar dan zul je de settings flink moeten terug schroeven om dat te bereiken. GTA5 is wel een resource hog wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 14:59
https://nl.hardware.info/...r-met-pittig-prijskaartje

De buren schrijven dat je met een dikke cpu ongeveer 130 frames gaat halen op medium (gemiddeld) en zo'n 70 op ultra. Ervan uitgaande dat je op fullHD speelt.
Maar da's met een i9 7900X op 4.5Ghz.

Dus op fullHD ergens tussen low en medium als je echt de 144fps wil halen. Settings kunnen omhoog als je dat minder boeit. Wat houd je tegen om zelf aan de settings te schroeven?

'Beste' settings zijn subjectief.
Draai je alles op low gaat je spel het meest soepel.
Draai je alles op Ultra gaat het er mooier uit zien.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zit een benchmark optie in GTA V. Dan kun je vrij makkelijk settings veranderen en kijken hoe soepel dat het spul loopt, door simpelweg de benchmark te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:52
Ik heb ondertussen veel onderzoek gedaan naar GTA 5, in combinatie met crashes en performance.
Het draait bij mij 100% stabiel op een verse win10 installatie.

1) Logitech Gaming Software is een reden voor sporadische crashes, als ook een stuk lagere cpu prestatie in GTA 5! Misschien alleen in combinatie met de verlichting van mijn toetsenbord, die zich aanpast aan ingame gebeurtenissen.

2) Anisotropic Filtering werkt na een herstart van het spel niet of op lagere stand (bij alle pc gebruikers). Dit maakt met name wegen erg lelijk en onscherp. Er is geen permanente oplossing in het spel, maar je kunt wel elke keer na een herstart de AF opnieuw instellen (even naar X8, opslaan en dan terug naar X16 en opslaan). Wat wel permanent werkt is om ingame de instelling te negeren en in een nVidia Control Panel (of AMD equivalent) voor dit spel een vaste AF van X16 in te stellen (eventueel zelfs met hogere kwaliteit instelling).

3) Op mijn systeem (i7 7700k+GTX1080), vergelijkbaar qua prestaties, draai ik het spel met alles op max op 3440x1440, behalve MSAA uit en grass of very high i.p.v ultra. Ook advanced settings staan maximaal.
MSAA zou op lagere resolutie aan kunnen. 2XMSAA is prima. nVidia gebruikers kunnen eventueel bij 2xMSAA ingame de optie MFAA aanvinken in het Control Panel.
Grass op Ultra geeft alleen extra schaduwen bij planten. Gecombineerd met andere hoge instellingen kost dat in buitengebieden 30% of meer fps. Helaas teveel voor wat het toevoegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Playa del C. op 24-07-2019 10:13 ]

Pagina: 1