Ik zoek een?
Een AM4 m-itx moederbord.
Wat is je budget?
Budget voor het mobo ligt rond de 100 - 150 Euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het mobo moet all-in zijn met goede wifi en audio.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn m-itx box een upgrade geven met een Ryzen 5 3600. Momenteel zit er een i5 4570 met 8mb ram in, met de Ryzen krijgt die een flinke boost om terug wat bij de tijd te zijn.
Het systeem wordt allround gebruikt, zowel voor gaming alsook soms wat programmeren en scripting.
Als ram wil ik deze latjes gaan halen:Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
De boxed koeler zal ik niet gebruiken hiervoor heb ik reeds deze Noctua NH-L9i
De bordjes die momenteel op de shortlist staan:
ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
Asus ROG Strix B450-I Gaming
Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi
In eerste instantie ging mijn voorkeur naar het Gigabyte bordje omdat deze de beste prijs/specs verhouding heeft maar ik lees in andere topics dat deze kampt met instabiliteit and erg warm kan worden, deze valt dus af.
Hoewel Asus ongetwijft het beste bordje van de lijst heeft, steekt deze er ook een heel stuk bovenuit kwa prijs, en ik kan zo niet direct zien wat deze meerprijs zou rechtvaardigen tegenover het ASRock bordje. Misschien de iets betere onboard wifi maar ik denk niet dat het zo'n enorm verschil zal zijn.
De vraag waar ik momenteel mee zit is of ik de ASRock of eventueel de Asus out-of-the-box meteen kan gebruiken met een Ryzen 5 3600 ? En indien ik eerst de bios moet updaten of ik dit gemakkelijk kan zonder CPU, welk van deze 2 bordje leent zich hier het beste toe ?
Een AM4 m-itx moederbord.
Wat is je budget?
Budget voor het mobo ligt rond de 100 - 150 Euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het mobo moet all-in zijn met goede wifi en audio.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn m-itx box een upgrade geven met een Ryzen 5 3600. Momenteel zit er een i5 4570 met 8mb ram in, met de Ryzen krijgt die een flinke boost om terug wat bij de tijd te zijn.
Het systeem wordt allround gebruikt, zowel voor gaming alsook soms wat programmeren en scripting.
Als ram wil ik deze latjes gaan halen:Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
De boxed koeler zal ik niet gebruiken hiervoor heb ik reeds deze Noctua NH-L9i
De bordjes die momenteel op de shortlist staan:
ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
Asus ROG Strix B450-I Gaming
Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi
In eerste instantie ging mijn voorkeur naar het Gigabyte bordje omdat deze de beste prijs/specs verhouding heeft maar ik lees in andere topics dat deze kampt met instabiliteit and erg warm kan worden, deze valt dus af.
Hoewel Asus ongetwijft het beste bordje van de lijst heeft, steekt deze er ook een heel stuk bovenuit kwa prijs, en ik kan zo niet direct zien wat deze meerprijs zou rechtvaardigen tegenover het ASRock bordje. Misschien de iets betere onboard wifi maar ik denk niet dat het zo'n enorm verschil zal zijn.
De vraag waar ik momenteel mee zit is of ik de ASRock of eventueel de Asus out-of-the-box meteen kan gebruiken met een Ryzen 5 3600 ? En indien ik eerst de bios moet updaten of ik dit gemakkelijk kan zonder CPU, welk van deze 2 bordje leent zich hier het beste toe ?
[ Voor 3% gewijzigd door jos707 op 10-07-2019 17:09 ]