Meerdere hubs linken, apart gevalletje?

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben al in het bezit van een Allied Telesyn 8-poorts hubje.

Afbeeldingslocatie: http://www.alliedtelesyn.com/images/prd_images/mr815t.jpg

En nu heb ik ergens een aanbieding gezien voor een Comaq Microcom.

Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/compaqrouter.jpg

Bij de winkel waar ze die Compaq verkopen staat het volgende:
  • <li>Kan met cross-kabel ook aan Dual Speed Hub of Switch aangesloten worden
</li>

Hoe moet ik deze dan linken? Seriele kabel in console drukken, poort 8 omzetten naar MDI en deze in de MDI-poort van mijn Allied Telesyn drukken mbv crosslink?

Alvast bedankt

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
gewoon, in 2 normale poorten van beide hubs een crosskabel drukken, of als je een uplink poort hebt die gebruiken :)

• Flake
Op zaterdag 28 juli 2001 11:48 schreef kieskes het volgende:
gewoon, in 2 normale poorten van beide hubs een crosskabel drukken, of als je een uplink poort hebt die gebruiken :)
Die Allied-Telesyn heeft een cascade port. Die omzetten naar MDI en gewoon in één van die acht poortjes van de compaq drukken?

Verwijderd

Simpel:
code:
1
2
3
4
MDI-II -> MDI-II crosskabel tussen
MDI-X  -> MDI-II straight kabel tussen
MDI-II -> MDI-X  straight kabel tussen
MDI-X  -> MDI-X  crosskabel tussen

Een NIC heeft (naar mijn weten) altijd een MDI-II aansluiting en de poorten van een hub of switch zijn vaak MDI-X (kun je dus met een gewone patchkabel aansluiten). De uplink van een hub of switch zijn vaak MDI-II en die kun je dus met een patch (straight) kabel aan een gewone poort van een andere hub aansluiten. Wil je de uplinks van 2 hubs aanelkaar knopen, heb je dezelfde kabel nodig waarmee je 2 PC's aanelkaar knoopt, oftewel een crosskabel.

• Flake
Op zaterdag 28 juli 2001 11:58 schreef Oxonium het volgende:
Wil je de uplinks van 2 hubs aanelkaar knopen, heb je dezelfde kabel nodig waarmee je 2 PC's aanelkaar knoopt, oftewel een crosskabel.
Die Compaq heeft geen uplink, die Allied Telesyn wel. Die ATI is dus MDI-II en de Compaq MDI-X.
Betekent dat gewone kabel er tussen?

Verwijderd

SONiCB00M wrote
Die ATI is dus MDI-II en de Compaq MDI-X.
Betekent dat gewone kabel er tussen?
Oxonium wrote
MDI-II -> MDI-X straight kabel tussen
Inderdaad. Vaak wordt de uplink geshared met poort 1, dus in dat geval is de uplink de MDI-II versie van poort 1. In dat geval kun je dus kiezen welke kabel je gebruikt.
Pagina: 1