Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mictheeuwen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-04-2024
Mijn vraag
Mijn iPhone 8 vertoont uiterst rechts op het scherm 3 of 4 dunne streepjes. Als je een schermafdruk of een foto maakt zie je daar niet op terug. Dus zit het in het scherm? Iemand ervaring of dat nog opgelost kan worden? Of dat het beeldscherm vervangen moet worden? ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...IOS is up to date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Reset, alle instellingen hersteld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:08
Toestel even herstarten, als het er nog in zit zal het scherm waarschijnlijk moeten vervangen worden inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mictheeuwen
Bedankt voor de reactie Tiagoo.
Herstart had ik gedaan (reset) ook alle instellingen gewist. Maar helaas. Helpt niet. Ik was er al bang voor dat dan het scherm kapot is. Of heeft iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:29
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat een van de lcd connectors niet helemaal goed vast zit.
Je zou de telefoon open kunnen halen en de connectors controleren/aandrukken. Ik verwacht eigenlijk wel dat dat het is..

Zie bijvoorbeeld: YouTube: SOLVED - How to Fix Vertical Lines on iPhone 5c | Unresponsive Scree...

MTVenus v2 v153 CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

andypieters schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:26:
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat een van de lcd connectors niet helemaal goed vast zit.
Je zou de telefoon open kunnen halen en de connectors controleren/aandrukken. Ik verwacht eigenlijk wel dat dat het is..

Zie bijvoorbeeld: YouTube: SOLVED - How to Fix Vertical Lines on iPhone 5c | Unresponsive Scree...
Je mag verwachten dat een 8 dit net heeft. alles is ook afgedekt met kapjes(indien er niet zelf aan gesleuteld is, of pietje op de hoek)@mictheeuwen beroepen op consumentenrecht bij verkopende partij(indien het geen valschade betreft)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
@Hackus
Ik lees nergens dat het om een nieuwe telefoon gaat, dus een losse connector zou prima kunnen toch?
Of in ieder geval een slecht contractje of iets dergelijks.

Op fixjeiphone leggen ze heel goed uit hoe je de vervanging van een scherm zelf kunt doen.
In eerste instantie zou je ook alleen de connectors kunnen controleren.
YouTube: Voorgemonteerd iPhone 8 scherm en LCD vervangen - FixjeiPhone.nl

Uiteraard kan je het ook laten doen, maar we zijn tweakers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

andypieters schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:40:
@Hackus
Ik lees nergens dat het om een nieuwe telefoon gaat, dus een losse connector zou prima kunnen toch?
Of in ieder geval een slecht contractje of iets dergelijks.

Op fixjeiphone leggen ze heel goed uit hoe je de vervanging van een scherm zelf kunt doen.
In eerste instantie zou je ook alleen de connectors kunnen controleren.
YouTube: Voorgemonteerd iPhone 8 scherm en LCD vervangen - FixjeiPhone.nl

Uiteraard kan je het ook laten doen, maar we zijn tweakers toch?
Waarom zou je zelf gaan klooien als je aanspraak kunt maken op je recht ?
(verder is niet ieder forumlid in staat dit zelf te doen)

@andypieters Nutteloze discussie zonder meer info van TS te weten.
Je gaat niet zelf klooien bij een toestel als dit. valschade heb ik al aangegeven.
(voor de zelf monteur https://www.ifixit.com/Device/iPhone_8)

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 10-07-2019 18:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
Hackus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:50:
[...]

Waarom zou je zelf gaan klooien als je aanspraak kunt maken op je recht ?
(verder is niet ieder forumlid in staat dit zelf te doen)
True... als hij nog garantie heeft dan zou dat kunnen ja.

Het kan valschade zijn, dan kan je streepjes krijgen, maar van een losse connector kan je ook streepjes krijgen.
In het eerste filmpje wat ik postte kan je het mooi zien. Als het alleen de connector is hoef je dus geen nieuw scherm te laten plaatsen.
Een nieuwe framesticker is wel aan te raden als je hem los hebt gehad.

Uiteraard is het aan TS om te beslissen wat hij doet. Mijn 2 cents is dat het iets simpels kan zijn als een losse connector. Of TS het ziet zitten om dit zelf te doen moet hij voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mictheeuwen
Bedankt @Hackus en @andypieters
Mijn recht zou ik kunnen halen, maar dan ben ik mijn telefoon lang kwijt, dus daar twijfel ik nog over.
Zelf fröbelen is zeker een optie, maar ik ben niet superhandig. Een reparateur zal wellicht snel een nieuw scherm gaan zetten, want dat levert meer op.
Ik ga er over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
@mictheeuwen
Als je beslist om zelf gaat fröbelen, een paar tips.

Bekijk wat filmpjes over iphone 8 reparatie zodat je weet wat je gaat tegenkomen.
Waar lopen kabeltjes, hoe vouw je hem open, enz

Zorg voor een goed reparatiesetje, bestel ook 1 of 2 framestickers voor een iphone 8 zodat je het scherm weer goed vast kunt plakken.

Neem de tijd voor de reparatie, je hoeft niet super handig te zijn als je maar voorzichtig doet.

Leg de schroefjes zo neer zodat je weet waar ze weer terug geplaatst moeten worden, het is super belangrijk dat de schroefjes weet op dezelfde plek terug komen.
Je kunt ook een magnetische schroefmat bestellen.

Belangrijk!
Nadat je de telefoon open hebt gemaakt, maak dan altijd als eerste de batterij connector los.
Ga geen andere connectors los/vast maken terwijl de batterij aangesloten is.
De batterij connector is ook de laatste connector die je weer aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mictheeuwen
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 19:48
mictheeuwen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:12:
Bedankt @Hackus en @andypieters
Mijn recht zou ik kunnen halen, maar dan ben ik mijn telefoon lang kwijt, dus daar twijfel ik nog over.
Zelf fröbelen is zeker een optie, maar ik ben niet superhandig. Een reparateur zal wellicht snel een nieuw scherm gaan zetten, want dat levert meer op.
Ik ga er over nadenken!
Schermreparaties kunnen bij een Apple Store vaak dezelfde dag nog uitgevoerd worden. Je bent 'm dan hooguit een paar uurtjes kwijt en in het slechtste geval een dag. Dat is echter alleen gratis wanneer het toestel nog onder Apple's fabrieksgarantie valt of het toestel moet bij Apple aangeschaft zijn, zodat je aanspraak kan maken op je consumentenrecht.
Pagina: 1