speelgoed kopen in Thailand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:55
Ik zit momenteel in Thailand, en vertrek volgende week naar Bangkok. Uiteraard wil ik als tweaker eens naar zo'n mega shopping mall (a la Fortune Town of Pantip Plaza).

Vooral voor hardware (voor mezelf) en speelgoed (voor de kids), en dar draait m'n vraag nu over:

Je kunt er massa's alternatieve Lego kopen, vaak voor een fractie van de prijs.
Ik heb geen idee of dit onder de noemer namaak valt, of gewoon goed gekopieerd?

Mag je deze zomaar naar huis meenemen of doen ze daar op de luchthaven moeilijk over en wordt deze in beslag genomen?

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Als er geen Lego op staat, mag het tegenwoordig meen ik. Patent is verlopen: https://nos.nl/artikel/184883-iedereen-mag-lego-maken.html

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
jastas schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:19:
Ik zit momenteel in Thailand, en vertrek volgende week naar Bangkok. Uiteraard wil ik als tweaker eens naar zo'n mega shopping mall (a la Fortune Town of Pantip Plaza).

Vooral voor hardware (voor mezelf) en speelgoed (voor de kids), en dar draait m'n vraag nu over:

Je kunt er massa's alternatieve Lego kopen, vaak voor een fractie van de prijs.
Ik heb geen idee of dit onder de noemer namaak valt, of gewoon goed gekopieerd?

Mag je deze zomaar naar huis meenemen of doen ze daar op de luchthaven moeilijk over en wordt deze in beslag genomen?

iemand hier ervaring mee?
Lego-varianten zijn geen enkel probleem. Enige probleem is als je bv. Lepin gaat kopen met een directe kopie van originele Lego producten. En dan nog is het maar de vraag of de Douane dat überhaupt interessant vindt. Zo lang de voorraad die je meeneemt beschaafd blijft zal dat wel meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hyp Hyper schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:20:
Als er geen Lego op staat, mag het tegenwoordig meen ik. Patent is verlopen: https://nos.nl/artikel/184883-iedereen-mag-lego-maken.html
Erg oud artikel, maar zolang het geen overduidelijke kopie is van een bestaand lego model ja. Copyright bestaat nog steeds ondanks dat het patent verlopen is.

Eerder dit jaar;

'Fake Lego gang' dismantled in $30m Chinese raid

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 10-07-2019 12:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:41

Soggney

Zeekomkommer

Waar ik me meer zorgen om zou maken is de kwaliteit van de plastic. Specifiek, is dit giftig wanneer dit in een (kinder)mond terecht komt

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:55
Soggney schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:24:
Waar ik me meer zorgen om zou maken is de kwaliteit van de plastic. Specifiek, is dit giftig wanneer dit in een (kinder)mond terecht komt
Ah ze zijn 5 en 7, dus je kunt ze al iets duidelijk maken ;) , maar idd een terechte opmerking (al kopen Thaise ouders dit ook gewoon, lijkt me dat deze ook met veiligheid bezig zijn)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

jastas schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:38:
[...]

Ah ze zijn 5 en 7, dus je kunt ze al iets duidelijk maken ;) , maar idd een terechte opmerking (al kopen Thaise ouders dit ook gewoon, lijkt me dat deze ook met veiligheid bezig zijn)
Dat laatste zou ik maar niet te snel denken, heel andere cultuur met heel andere levensstandaard dan wat wij hier kennen. Daarnaast zal het je verbazen hoe sommige ouders met veiligheid voor hun kinderen omgaan....
Helaas te vaak mee te maken gehad (onzorgvuldigheid, onvoorzichtigheid of gewoonweg niet het verstand hebben om voor je kinderen te zorgen...maar afijn, dat is een ander verhaal wat niet voor dit topic is).

Lepin producten zijn officieel wereldwijd verboden, vind je deze in een shop dan zou ik het niet kopen. Dit door de uitspraak van het gerechtshof.

Verder mag je gewoon producten meenemen (namaak of niet) zolang het voor eigen gebruik is. Veiligheid is dan wel echt een ding. De meeste namaaktroep is niet getest voor dagelijks gebruik door kinderen, ook al zijn deze 5 en 7!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
KatirZan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:48:
[...]

Dat laatste zou ik maar niet te snel denken, heel andere cultuur met heel andere levensstandaard dan wat wij hier kennen. Daarnaast zal het je verbazen hoe sommige ouders met veiligheid voor hun kinderen omgaan....
Helaas te vaak mee te maken gehad (onzorgvuldigheid, onvoorzichtigheid of gewoonweg niet het verstand hebben om voor je kinderen te zorgen...maar afijn, dat is een ander verhaal wat niet voor dit topic is).

Lepin producten zijn officieel wereldwijd verboden, vind je deze in een shop dan zou ik het niet kopen. Dit door de uitspraak van het gerechtshof.

Verder mag je gewoon producten meenemen (namaak of niet) zolang het voor eigen gebruik is. Veiligheid is dan wel echt een ding. De meeste namaaktroep is niet getest voor dagelijks gebruik door kinderen, ook al zijn deze 5 en 7!
Lepin wordt nu verkocht als https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58718544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op bepaalde Lego steentjes zit nog steeds een patent, net als op de poppetjes. De douane kan het daarom tegenhouden. Ik weet niet hoe ze er in NL mee omgaan, maar weet wel dat ze bv in Duitsland erg streng zijn. Daar onderschept de douane heel veel Aliexpress (etc) pakketten.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alternatieve Lego is dus geen merk Lego, maar lijkt op (alternatief voor)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jastas schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:38:
[...]

Ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Sowieso zijn regels voor goederen voor de export niet per se gelijk aan die voor de lokale markt. Dus zomaar daarop vertrouwen kan een vals gevoel van veiligheid geven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1