Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop high end gaming pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• snakerpg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games op deze 3440 x 1440, 120hz monitor in volle glorie kunnen spelen. Verder Mod ik Skyrim elk jaar wel eens tot mijn pc het niet meer aankan, en met deze resolutie wil ik toch maximum performance uit mijn systeem halen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum prijs, maar wil niet onnodig te veel betalen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 503,36€ 503,36
1MoederbordenAsus ROG Maximus XI Hero (Wi-Fi) (Call of Duty)€ 329,-€ 329,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.249,95€ 1.249,95
1BehuizingenFractal Design Meshify S2 Black – Dark TG€ 112,-€ 112,-
1MonitorenAOC AG352UCG6 Zwart€ 747,78€ 747,78
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Geheugen internCorsair 32GB, DDR4, 3200 MHz€ 163,85€ 163,85
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 89,90€ 89,90
2Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 131,48€ 262,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.543,71

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij Intel en Nvidia blijven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag bij keuze onderdelen de mogelijkheid tot OC'en behouden.

Ga je overklokken?
Mogelijks indien nodig.

Wat verwacht je van ons?
Daar ik er zelf niet veel van ken, vertrouw ik er op om hier het beste advies te krijgen om dit systeem te optimaliseren.

Had hier in maart reeds een topic over gestart en met dit advies mijn nieuwe voorstel geupdate.
De aankoop is niet doorgegaan in maart dus zou graag nog jullie feedback of dit momenteel nog de beste setup is.

Alvast veel dank!

[ Voor 4% gewijzigd door snakerpg op 10-07-2019 13:43 ]

Alle reacties

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 20:08
Ziet er goed uit, maar als je toch een redelijk groot budget heb, zou ik die HDD er uit halen en een 1 of 2TB SSD nemen. Ik zal toch, als ik jou was, stiekem een 4K monitor nemen. Je systeem kan makkelijk 4K aan.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
Readdy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:57:
Ziet er goed uit, maar als je toch een redelijk groot budget heb, zou ik die HDD er uit halen en een 1 of 2TB SSD nemen. Ik zal toch, als ik jou was, stiekem een 4K monitor nemen. Je systeem kan makkelijk 4K aan.
Ik heb zelf zowel een 4k monitor (op mijn racerig) als een 34 inch 3440x1440 widescreen monitor.
Toch prefereer ik die laatste om te gamen hoor. 4k is leuk maar niet altijd van toegevoegde waarde.

*sowieso

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:02
Je kan de Samsung 970 EVO vervangen voor de Corsair Force MP510
pricewatch: Corsair Force MP510 960GB

Heb je meer ruimte en hogere snelheden voor maar een paar euro minder.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:32
snakerpg schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:52:
Geen maximum prijs, maar wil niet onnodig te veel betalen.
en
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij Intel en Nvidia blijven.
Gaan niet erg goed samen. Vooral Intel is momenteel extreem duur voor wat je krijgt. Heb je de nieuwe ryzens al eens bekeken?

Ook is de 2080ti natuurlijk heel duur en zou je kunnen overwegen naar de 2080 te gaan kijken (mogelijk de super variant die net nieuw is?)

Ook is die samsing SSD te duur voor wat je er voor terug kijkt. Er zijn goedkopere modellen die in praktijk 99% zo snel zijn. Ik zou bij dit budget de HDD juist achterwege laten en naar puur SSD overstappen.

• snakerpg
DonJunior schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Ik heb zelf zowel een 4k monitor (op mijn racerig) als een 34 inch 3440x1440 widescreen monitor.
Toch prefereer ik die laatste om te gamen hoor. 4k is leuk maar niet altijd van toegevoegde waarde.
Heb nooit 4k geprobeerd, maar heb reeds een widescreen op een ander systeem en zou het inderdaad nooit meer willen missen.

• snakerpg
Erazher schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:07:
Je kan de Samsung 970 EVO vervangen voor de Corsair Force MP510
pricewatch: Corsair Force MP510 960GB

Heb je meer ruimte en hogere snelheden voor maar een paar euro minder.
Ziet er inderdaad beter uit, ik volg je advies. Heb ook de 1Tb HDD vervangen door een 2e SSD.

Bedankt!

• Philip Ross
Ik zie trouwens nu pas dat je een moederbord van boven de €300!!!! hebt staan in je lijstje terwijl je waarschijnlijk niet gaat overclocken. Is hier een reden voor? Voor tegen de €150 kan je echt een heel goed moederbord vinden waar je ook prima mee kan overclocken.

• snakerpg
Philip Ross schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:26:
[...]

en

[...]

Gaan niet erg goed samen. Vooral Intel is momenteel extreem duur voor wat je krijgt. Heb je de nieuwe ryzens al eens bekeken?

Ook is de 2080ti natuurlijk heel duur en zou je kunnen overwegen naar de 2080 te gaan kijken (mogelijk de super variant die net nieuw is?)

Ook is die samsing SSD te duur voor wat je er voor terug kijkt. Er zijn goedkopere modellen die in praktijk 99% zo snel zijn. Ik zou bij dit budget de HDD juist achterwege laten en naar puur SSD overstappen.
Ik snap je redenering, mar heb nooit anders gehad dan Intel en Nvidia en altijd tevreden van geweest, ik zeg niet dat het niet anders kan, maar uit ervaring leer ik dat als ik tevreden ben van iets, ik niet moet veranderen.

Wat ik wou zeggen is dat ik geen dingen wil die ik niet zou gebruiken, en met die widescreen en fully modded skyrim + god weet wat ik nog allemaal wil doen, is die 2080ti een must voor mij. (Heb nu een 1080ti en is net te weinig)
De cpu neem ik liever ook de beste op de markt, want heb reeds VM's + games gedraaid en daar lackte ik CPU power voor, vraag me niet om details, had dit zelf niet opgezet, maar kreeg wel de feedback dat mijn cpu niet krachtig genoeg was, dus wil in deze build dan niet het zelfde probleem creëren.

Heb je advies gevolgd en naar 2x SSD overgestapt, vindt je dit een goed alternatief?

bedankt voor je feedback in ieder geval!

[ Voor 4% gewijzigd door snakerpg op 10-07-2019 13:51 ]

• Philip Ross
snakerpg schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:49:
[...]

Ik snap je redenering, mar heb nooit anders gehad dan Intel en Nvidia en altijd tevreden van geweest, ik zeg niet dat het niet anders kan, maar uit ervaring leer ik dat als ik tevreden ben van iets, ik niet moet veranderen.

Wat ik wou zeggen is dat ik geen dingen wil die ik niet zou gebruiken, en met die widescreen en fully modded skyrim + god weet wat ik nog allemaal wil doen, is die 2080ti een must voor mij.
De cpu neem ik liever ook de beste op de markt, want heb reeds VM's + games gedraaid en daar lackte ik CPU power voor, vraag me niet om details, had dit zelf niet opgezet, maar kreeg wel de feedback dat mijn cpu niet krachtig genoeg was, dus wil in deze build dan niet het zelfde probleem creëren.

bedankt voor je feedback in ieder geval!
Prima als je die 2080ti wil hebben. Het is gewoon simpelweg de meeste krachtige GPU op dit moment. Het strookte bij mij vooral niet met de 1440p en niet te veel geld willen uitgeven.

Wat betreft de CPU als je echt pure CPU kracht wil kan je zeker beter naar AMD kijken. Een 3900x heeft gewoonweg 4 meer cores en 8 meer threads dan de 9900K en presteerd ook veel beter in productiviteit. In gamen blijft hij wel een paar procent achter maar dat valt in het niet bij de winst die je haalt in andere taken.
Die noodzaak voor CPU kracht stond ook niet vermeld overigens. reviews: Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

[ Voor 5% gewijzigd door Philip Ross op 10-07-2019 13:56 ]

Pagina: 1