Excuses als dit topic onder de verkeerde categorie staat.
Ik heb gisteren een pc gebouwd met de volgende componenten.
Alle devices lijken herkend te worden door het moederbord en alle fans draaien netjes / temperaturen lopen niet op.
Via de Media Creation Tool van Microsoft heb ik een bootable USB drive gemaakt met windows 10 erop. Zodra ik probeer te booten vanaf de USB drive, zie ik het blauwe windows logo, na een paar seconden zie ik een loading icoontje (de dots) en na een aantal seconden blijft alles hangen en beginnen de fans op full speed te draaien (zie onderstaande afbeelding, zo ziet het er bij mij ook uit).

Ik heb een waslijst aan dingen geprobeerd / gevalideerd, onder andere:
- USB drive werkt naar behoren (geprobeerd in oude pc, binnen een paar seconden was de installer geladen)
- ~20 minuten wachten bij het freeze scherm
- Geprobeerd memory timings aan te passen en XMP aan / uit te zetten
- Met en zonder GPU installer geprobeerd te draaien
- Fast boot aan / uit
- Als ik via UEFI: USB Device een boot do, loopt ie vast met het Asus logo, als ik de legacy boot kies, zie ik het windows logo
Na een paar uur sleutelen en proberen ben ik intussen redelijk ten einde raad, ik ben helaas geen meesterbouwer. Alle tips / opmerkingen / richtingen zijn welkom, bij voorbaat dank.
Ik heb gisteren een pc gebouwd met de volgende componenten.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 394,99 | € 394,99 |
| 1 | Moederborden | Asus PRIME Z390-A | € 173,55 | € 173,55 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G | € 320,99 | € 320,99 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H500 Wit | € 72,05 | € 72,05 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX | € 141,79 | € 141,79 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte G750H | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 216,07 | € 216,07 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.479,24 | ||
Alle devices lijken herkend te worden door het moederbord en alle fans draaien netjes / temperaturen lopen niet op.
Via de Media Creation Tool van Microsoft heb ik een bootable USB drive gemaakt met windows 10 erop. Zodra ik probeer te booten vanaf de USB drive, zie ik het blauwe windows logo, na een paar seconden zie ik een loading icoontje (de dots) en na een aantal seconden blijft alles hangen en beginnen de fans op full speed te draaien (zie onderstaande afbeelding, zo ziet het er bij mij ook uit).

Ik heb een waslijst aan dingen geprobeerd / gevalideerd, onder andere:
- USB drive werkt naar behoren (geprobeerd in oude pc, binnen een paar seconden was de installer geladen)
- ~20 minuten wachten bij het freeze scherm
- Geprobeerd memory timings aan te passen en XMP aan / uit te zetten
- Met en zonder GPU installer geprobeerd te draaien
- Fast boot aan / uit
- Als ik via UEFI: USB Device een boot do, loopt ie vast met het Asus logo, als ik de legacy boot kies, zie ik het windows logo
Na een paar uur sleutelen en proberen ben ik intussen redelijk ten einde raad, ik ben helaas geen meesterbouwer. Alle tips / opmerkingen / richtingen zijn welkom, bij voorbaat dank.