Toon posts:

256mb Kinston met NEC chips???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst bij gistron een reepje kinston van 256mb gekocht maar er zitten nec chips op!! niet dat me dat veel uit maakt maar zitten die er altijd op of verschild dat nogal eens?? en welke zijn de beste??
Ik kan dit geheugen ook niet op cas 2 laten lopen en ook niet op de turbo stand is dit bij al het kinston?? 256 reepjes?? snap er helemaal niks van!!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
zowel kingston als dane-elec,infineon en nog een paar andere merken gebruiken zij verschillende merken sjips.

de merknaam die het reepje heeft staat voor kwaliteit van goede reepjes, ongeacht welke sjippies ze gebruiken.

het kan dus zijn dat als je 2 kingston reepies koopt dat je op de ene nec sjips heb en op de andere hyundai.

welke sjips nou beter zijn dan de andere..? geen idee

Sinlath | Opinions may contain latency

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Klopt...

Kingston maakt alleen de PCB'tjes zelf, chips kopen ze bij chipfabrikanten in (jaja ;))

Alleen is het wel zo dat kingston zeer kritisch is bij het uitzoeken van chips, dus in het algemeen zijn ze wel van hogere kwailiteit

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
Mede omdat ze goed checken welke chips ze gebruiken zou je verbaasd kunnen zijn dat het niet op cas 2 wil draaien.
Staat er wel kinston op de dimm zelf?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

is het wel CAS2?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Had je beter Infineon kunne kopen,... zie signature.... :)

Verwijderd

Of Corsair ;)

Verwijderd

ik heb 256MB PC133 kingston van gistron....draait officieel niet op CAS2 en turbo optie in bios maar hiero draait ie daar zo stabiel als de pest op 133mhz CAS2 turbo optie in bios :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 28 juli 2001 22:08 schreef roelandstoter het volgende:
Had je beter Infineon kunne kopen,... zie signature.... :)
137MHz cas2 vind ik eerlijk gezegd tegenvallen...

Ik heb een merkloos dimmetje van 256MB (PC133 cas3), die trekt 155MHz cas2 en cas3 ging tot 162MHz :)

Verwijderd

Ik heb 150 Mhz. in CAS 3 gehaald met die Infineon... Maar ik denk dat mijn proc. de bottleneck is :(

(6x150 Mhz.... was wel snel.. :) )

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Kingston maakt ook Cas3 geheugen dus kijk eerst ff of er cl2 op staat :)

Alle proemn in n drek

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
koop dane-elec 256mb @ 165 cas 222 en 169 cas 2-3-2 maximaal here :P :) >:)

IBM geheugen schijnt ook enorm goed te zijn.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Op zaterdag 28 juli 2001 11:34 schreef twakker het volgende:
Ik heb laatst bij gistron een reepje kinston van 256mb gekocht maar er zitten nec chips op!! niet dat me dat veel uit maakt maar zitten die er altijd op of verschild dat nogal eens?? en welke zijn de beste??
Ik kan dit geheugen ook niet op cas 2 laten lopen en ook niet op de turbo stand is dit bij al het kinston?? 256 reepjes?? snap er helemaal niks van!!
ik wil zelf ook die geheuegn bij gistron kopen.
kun je vertellen hoe ver die te oc is bij jou?

tanx dude.

en Q, die geheugen van jou is een apart geval, ik ken mensen met het zelfde soort mb, maar noway dat ze op 165 komen

Zou je die Mb nog willen verkopen? :7
Pagina: 1