Achterwand keuken verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
In de woning die we hebben gekocht zit een mooie keuken. Mooi, afgezien van de granieten/composieten achterwand die achter de kookplaat en onder de afzuiger hangt. Hij is volgens mij vastgelijmd of gekit. Deze wil ik graag verwijderen.

De achterwand zelf mag best beschadigen, maar de inductie kookplaat er onder en het werkblad moet onbeschadigd blijven. Wat is de beste manier? Ik heb verschillende opties: de beitel er tussen, de achterwand in delen zagen of een andere methode. Graniet zagen lijkt me in ieder geval geen fijn klusje.

Bedankt voor de tips.

Beste antwoord (via Alsjemenou op 10-07-2019 09:21)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:43

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:02
Als ‘ie echt gelijmd zit zou ik zelf proberen met een beitel ruimte proberen te maken en dan een koevoet er tussen zien te wrikken. Dat geeft een hefboom waardoor je veel minder kracht hoeft te leveren. Maar afhankelijk van hoe gul ze met montagekit zijn geweest kon dit wel eens enorm gaan tegenvallen hoor >:) .

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• BCC

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je er ruimte achter kan krijgen, zou je er wigjes achter kunnen plaatsen en deze langzaam steeds verder lostrekken. Leg er een tuinstoelkussen o.i.d. voor zodat als hij valt er geen schade optreed.

Meteen de beitel er achter zou hem wel eens kunnen breken en dat is ook zonde, een mooi stukje natuursteen is altijd wel gewild bij mensen en desnoods maak je er een paar snijplanken van ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 10-07-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik ben heel blij met jullie. Ik denk dat ik met een zaagdraad de beste resultaten ga krijgen. Bedankt voor het meedenken en de goede ideeën!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:02
Kijk zo leer je nog eens wat. Uit de productbeschrijving:
Zaagdraad wordt ook gebruikt om een dood dier in de baarmoeder door te zagen in het geval het dode dier niet op normale wijze geboren kan worden.
Die zag ik niet aankomen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:50
Kookplaat even verwijderen en aanrecht blad goed afdekken. Eventueel met handdoeken en plaat hout. Eventuele kit randen van te voren weg snijden.

Houd er wel rekening mee dat je muur beschadigd waar je achterwand vanaf komt.

Heb je ruimte rondom voor een zaagdraad?

[ Voor 9% gewijzigd door Erwin_83 op 10-07-2019 10:33 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 22:01
titan1901 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:39:
[...]

[...]

{offtopic}
Vroeger gebruikte ze een ketting en een krik, dan is dit toch minder rommelig :P

{ontopic}
Met een draadzaag gaat dat inderdaad vrij gemakkelijk, en vooral ook geleidelijk.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
[...]

[...]

Vaker naar Dr. Pol kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:15
Is zoiets als dit: https://www.bouwmaat.nl/7...900-mm/product/0000568156 niet veel beter hanteerbaar door de handvaten?

Weet alleen niet hoe slijtvast de draad is t.o.v. de voorgestelde draad door anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

[...]

[...]

Sorry 😀

Pagina: 1