Toon posts:

Wat voor laptop bevelen jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niendepinda
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 10-07-2019
Alle hulp is welkom!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb nu een ASUS R510C, erg tevreden over geweest. Alleen is deze verouderd. Scherm is half kapot en de hij kan niet meer zonder netstroom. Ben niet bepaald een gamer op de laptop/PC, maar er is een bepaalde game die ik graag wil spelen naast het kijken van films/series en youtube. Namelijk Maplestory.

Deze game heeft een aantal specificaties waar de laptop aan moet voldoen:
- Windows 7 of hoger
- Intel Core 2 Duo 2.4 GHZ / AMD Athlon 64x2 2.4 GHZ (3.0 GHZ aanbevolen)
- 2GB RAM (4GB aanbevolen)
- 14 GB aan geheugen
- Geforce 8600 GT / ATI Radeon HD 3450 (9600 GT / HD 3870 aanbevolen)
- Directx 9

Ik ben nu al 3 uur aan het inlezen/zoeken naar laptops, maar ik kom er echt niet uit. Waarschijnlijk omdat de requirements van de game enigzins zijn verouderd. Sommigen zeggen dat een videokaart niet nodig is, als de CPU maar hoog genoeg is. Nu heb ik daar werkelijk waar geen verstand van dus.. Naar wat voor laptops kan ik kijken?? Alvast bedankt!

Meer info:

Wat is je budget?
MAX €500 - €800 (liever dichterbij de 5 dan bij de 8 8) )

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, enkel voor thuis. Lees wel; op de bank/op schoot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Grote voorkeur voor ASUS of HP. Heb ook al eens Lenovo voorbij zien komen, twijfel echter hierover gezien de reviews.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Heb je verder geen bepaalde eisen waaraan de laptop moet voldoen? Full HD mat IPS scherm? Hoeveel opslagcapaciteit van de SSD?

Alle moderne laptops met een i3/i5/i7 CPU zijn geschikt voor Maplestory, hier kun je checken of bepaalde harware voldoende is voor de game:
https://www.pcgamebenchmark.com/input/?game=maplestory

Deze Asus is bv. ruim voldoende: pricewatch: Asus VivoBook 15 X540UA-DM563T

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee