Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-04 15:34
Ik zoek een nieuwe versterker incl. streaming functie
sinds een half jaar heb ik een twee tal Dali Zensor 5 speakers bij mij thuis staan. Hier heb ik op dit moment een Yamaha RX-VS430 receiver op aangesloten en ik stream al mijn muziek via een Apple tv 1 via een optical kabel.

Nu valt het geluid vaak via Airplay weg, hoor ik m'n telefoongesprek over de speakers en kan ik tijdens het afspelen niet iets anders op mijn telefoon doen. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe versterker met als hoofddoel muziek via spotify of een andere streamingsdienst te streamen. In de toekomst wil ik ook mijn tv op de versterker kunnen aansluiten en wellicht ooit nog een platenspeler of iets dergelijks.

Afgelopen week ben ik bij HiFi Klubben geweest en hier hadden ze eigenlijk 3 opties:

NAD AMP1 (https://www.hifiklubben.n...versterker-met-streaming/)

Sonos AMP (https://www.hifiklubben.n...nstallatie-met-streaming/)

Bluesound powernode 2i (https://www.hifiklubben.n...nstallatie-met-streaming/)

waarbij men aangaf dat de NAD amp1 de basic is, werkt goed alleen kun je niet zo veel instellen. Daarna kwam de Sonos AMP en het beste is de Bluesound alleen ook gelijk de duurste.

Weten jullie nog een andere optie voor mij? Voor mij is het belangrijkste kwaliteit van het geluid en het gebruiksgemak. 99% van de muziek die ik afspeel is via een streamingsdienst zoals Spotify. Helaas kan ik niet veel reviews vinden over de NAD AMP1.

Wat is je budget?
max 850 euro

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:39

FeaR

In GoT we trust

Is de eis dat het een klein device is? Opmerkelijk dat je met dit soort apparatuur komt als het gros van de nieuwe receivers over minstens wel iets als Spotify Connect beschikt. Ook met de eisen van de toekomst ben je met een versterker beter af als je kijkt naar mogelijke aansluitingen/ingangen.

Jouw keuzes zijn meer streamers die ook een versterker in hebben gebouwd waar mijn keuze eerder zou gaan naar andersom, een versterker met streamingmogelijkheden.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 09-07-2019 22:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo'n beetje alle home cinema receivers van de bekende merken beschikken tegenwoordig over spotify connect. Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer, you name it. Yamaha ongetwijfeld ook.
Zou me niks verbazen als je er in de pricewatch op zou kunnen filteren ook.

Spul is in stereo allemaal net zo goed als in surround. Stereoversterkers hebben dit allemaal niet aan boord, die versterken gewoon en dan loop je tegen het issue aan wat jij hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
FeaR schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:38:
Is de eis dat het een klein device is? Opmerkelijk dat je met dit soort apparatuur komt als het gros van de nieuwe receivers over minstens wel iets als Spotify Connect beschikt. Ook met de eisen van de toekomst ben je met een versterker beter af als je kijkt naar mogelijke aansluitingen/ingangen.

Jouw keuzes zijn meer streamers die ook een versterker in hebben gebouwd waar mijn keuze eerder zou gaan naar andersom, een versterker met streamingmogelijkheden.
Nee, dat is zeker geen vereiste. Ben hifi klubben binnen gestapt met het zelfde verhaal als dat ik hierboven aangeef.

Naar een nieuwe receiver met spotify connect oid heb ik nog niet gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 14:06
https://www.eu.onkyo.com/...otify-connect-124264.html

Mijn 3 jaar oude TX-NR 646 ondersteunt het prima. (Ik heb alleen zelf geen spotify-account, dus kan je helaas niets vertellen over de praktijk).

[ Voor 53% gewijzigd door Meester_J op 10-07-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 15:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Alternatief. als je nog gelukkig bent met die versterker.
hang er zoiets aan :
https://www.bol.com/nl/p/...2-OAYwEAQYASABEgJ6MPD_BwE

Heb je ook spotify connect, en ben je voor 4 tientjes klaar.
(en minder als je een alibaba variant zoekt)

Die versterker zou trouwens al spotify moeten hebben :
https://nl.yamaha.com/nl/news_events/2013/spotify.html
https://community.spotify...V475-Receiver/td-p/798525

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 10-07-2019 10:51 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Even sorteren in de pricewatch doet ook wonderen.

Filters:
2.0
Spotify Connect support
max 900 euro (850 was geen optie :P )

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:49
Let wel op dat ingebouwde apps in receivers vaak niet voor heel lang ondersteunt worden, zo doet mijn Spotify app het al niet meer op mijn zes jaar oude Onkyo. Je zou ook een losse versterker met een Pricewatch: Chromecast audio kunnen overwegen zolang die nog leverbaar is, dat geeft wat flexibiliteit

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 10-07-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-04 21:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Chromecast is misschien wel heel cheap, een apparaat als deze; https://nl.yamaha.com/nl/...sories/wxad-10/index.html doet alles wat je wil volgens mij.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
De huidige versterker mag vervangen worden maar hoeft niet. Het lastige is de connecties. Het liefste heb ik een apparaat waarbij alles in één unit zit. Mocht ik de versterker vervangen dan graag met een DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Agostino schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:40:
De huidige versterker mag vervangen worden maar hoeft niet. Het lastige is de connecties. Het liefste heb ik een apparaat waarbij alles in één unit zit. Mocht ik de versterker vervangen dan graag met een DAC.
Waar heb je specifiek een dac voor nodig? Een moderne cd-speler bijv. kan zowel een analoog signaal over rca/tulp versturen, alsmede een digitaal signaal over s/pdif (coax of optisch).

Verder heeft in principe elke receiver een dac aan boord om van de aangesloten digitale bronnen op de hdmi poorten een analoog signaal voor je speakers te maken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 16:54
Ik zou naar een stereo receiver kijken,
bijvoorbeeld Yamaha R-N602

Deze heeft een DAC en phono pre amp.

[ Voor 9% gewijzigd door Olghur op 10-07-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 06:08
2 stereo receivers met streaming en HDMI

https://www.denon-hifi.nl...cinema/avreceiver/dra800h

https://www.stereo.de/art...werk-receiver-von-marantz

Die Marantz zou in september uit moeten komen

Ben zelf onlangs voor de pricewatch: Marantz NR1509 Zilver gegaan, ook gewoon voor stereo, klinkt prima, is nu extra voordelig omdat er een nieuw model is

[ Voor 34% gewijzigd door Firedre op 10-07-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:58
Agostino schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:26:
Ik zoek een nieuwe versterker incl. streaming functie
sinds een half jaar heb ik een twee tal Dali Zensor 5 speakers bij mij thuis staan. Hier heb ik op dit moment een Yamaha RX-VS430 receiver op aangesloten en ik stream al mijn muziek via een Apple tv 1 via een optical kabel.

Nu valt het geluid vaak via Airplay weg, hoor ik m'n telefoongesprek over de speakers en kan ik tijdens het afspelen niet iets anders op mijn telefoon doen. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe versterker met als hoofddoel muziek via spotify of een andere streamingsdienst te streamen. In de toekomst wil ik ook mijn tv op de versterker kunnen aansluiten en wellicht ooit nog een platenspeler of iets dergelijks.

Afgelopen week ben ik bij HiFi Klubben geweest en hier hadden ze eigenlijk 3 opties:

NAD AMP1 (https://www.hifiklubben.n...versterker-met-streaming/)

Sonos AMP (https://www.hifiklubben.n...nstallatie-met-streaming/)

Bluesound powernode 2i (https://www.hifiklubben.n...nstallatie-met-streaming/)

waarbij men aangaf dat de NAD amp1 de basic is, werkt goed alleen kun je niet zo veel instellen. Daarna kwam de Sonos AMP en het beste is de Bluesound alleen ook gelijk de duurste.

Weten jullie nog een andere optie voor mij? Voor mij is het belangrijkste kwaliteit van het geluid en het gebruiksgemak. 99% van de muziek die ik afspeel is via een streamingsdienst zoals Spotify. Helaas kan ik niet veel reviews vinden over de NAD AMP1.

Wat is je budget?
max 850 euro
volgens dit kanaal is bluesound een niveautje hoger dan de Sonos. Ik denk dat je beter iets meer kan investeren om je mooie speakers tot zijn recht te laten komen

YouTube: Bluesound Node 2i network player/bridge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Agostino schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:40:
Je wilt spotify en graag een hoop digitale aansluitingen en een goede dac. Dat schreeuwt echt allemaal home cinema receiver.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Olghur schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:37:
Ik zou naar een stereo receiver kijken,
bijvoorbeeld Yamaha R-N602

Deze heeft een DAC en phono pre amp.
Ja, ik heb vanmiddag even geluisterd naar een Yamaha r-n 402 met soort gelijke speakers. Dat klonk prima. Misschien is zoiets idd een betere optie.

Ik zit nu even op Coolblue te kijken en daar zie ik deze aanbieding. https://www.coolblue.nl/p...MOd5ISmq-MCFZiuewod8PcOaw Is dat een miskoop? Volgens mij zit hier spotify connect op wat ik zoek, kan ik het eea op aansluiten en is nu ook voordelig in de aanbieding. Vermogen is dacht ik het zelfde als met wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 16:54
Agostino schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:32:
[...]

Ja, ik heb vanmiddag even geluisterd naar een Yamaha r-n 402 met soort gelijke speakers. Dat klonk prima. Misschien is zoiets idd een betere optie.

Ik zit nu even op Coolblue te kijken en daar zie ik deze aanbieding. https://www.coolblue.nl/p...MOd5ISmq-MCFZiuewod8PcOaw Is dat een miskoop? Volgens mij zit hier spotify connect op wat ik zoek, kan ik het eea op aansluiten en is nu ook voordelig in de aanbieding. Vermogen is dacht ik het zelfde als met wat ik nu heb.
Als je toch maar 2 speakers gaat aansturen zou ik altijd voor een stereo versterker gaan,
Deze geeft doorgaans een beter stereo beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Firedre schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:58:
2 stereo receivers met streaming en HDMI

https://www.denon-hifi.nl...cinema/avreceiver/dra800h

https://www.stereo.de/art...werk-receiver-von-marantz

Die Marantz zou in september uit moeten komen

Ben zelf onlangs voor de pricewatch: Marantz NR1509 Zilver gegaan, ook gewoon voor stereo, klinkt prima, is nu extra voordelig omdat er een nieuw model is
Kun je die ook instellen als een stereo setup? Of maakt dat niet heel veel uit, volgens de specificaties zit hier AirPlay 2 op dat is wel een voordeel, dan ben ik niet afhankelijk van één streamingsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 06:08
Agostino schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:35:
[...]

Kun je die ook instellen als een stereo setup? Of maakt dat niet heel veel uit, volgens de specificaties zit hier AirPlay 2 op dat is wel een voordeel, dan ben ik niet afhankelijk van één streamingsdienst.
Uiteraard, staat bij mij ook als stereo ingesteld, bijkomend voordeel; alles is met 2 apps te bedienen

https://www.homecinemamag...rantz-nr1509-av-receiver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:58
Agostino schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:35:
[...]

Airplay 2 heeft niets te maken metde streaming dienst maar met multiroom casten. je kan in elke kamer afzonderlijke speakers ophangen en verschillende muziek per kamer aansturen.

De streamingdienst heeft te maken met de bestandsformaten die de speler kan afspelen. mijn speler kan met elk formaat uit de voeten, behalve MQA. Dit betekent dat mijn speler in principe met elke streamingdienst overweg kan behalve de hoogste kwaliteit Tidal stream. Spotify maakt gebruik van 320 kbps mp3, dat is zeker niet slecht, maar er is betere. Dit is dan wel onderdeel van discussie of dit hoorbaar is. Rekening houden met andere streamingdiensten is zeker aan te bevelen, met name Qobuz (24 bit 192 kHz FLAC) en Tidal (MQA) hebben een stream die op een hoger niveau staat, dan spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Firedre schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Uiteraard, staat bij mij ook als stereo ingesteld, bijkomend voordeel; alles is met 2 apps te bedienen

https://www.homecinemamag...rantz-nr1509-av-receiver/
En deze doet hetzelfde als een bak die 2x zo hoog en 3x zo zwaar is? Wij zijn ook op zoek naar een A/V receiver maar overal waar ik kijk zie ik allemaal van die bakbeesten staan. Ofwel kosten ze stukken van mensen. Ik zie die " slimlines " precies enkel maar staan als je specifiek op stereo receiver zoekt, maar dan weet ik niet of ze ook video doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:39

FeaR

In GoT we trust

Acemath schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:06:
[...]
Ik zie die " slimlines " precies enkel maar staan als je specifiek op stereo receiver zoekt, maar dan weet ik niet of ze ook video doen?
Er zijn ook slim lines die video doen. Marantz, Yamaha, Onkyo en Pioneer hebben modellen die onder de rond de 10 centimeter zitten. Er zijn ook wel wat lagere receivers die net onder de 15 centimeter duiken. Het gros zit er inderdaad boven qua hoogte. Enige is dat volgens mij alleen Marantz een courant model heeft met zeven versterkte kanalen, de rest doet het met vijf. Stereo met HDMI (ik neem aan dat je dat bedoelt met "video"?) komen wel meer in opkomst. Voorheen zat je aan merken als Classe en Arcam waar je meteen enkele duizenden euro's voor mocht betalen. Nu zijn ook merken als Onkyo en Denon aan de stereo receiver met HDMI. Al is die van Denon nog redelijk fors vergeleken met de Onkyo.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 12-07-2019 12:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Olghur schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Als je toch maar 2 speakers gaat aansturen zou ik altijd voor een stereo versterker gaan,
Deze geeft doorgaans een beter stereo beeld.
Totaal niet waar. Dat is een audiofiel fabeltje dat werkelijk nergens op gebaseerd is.
The Eagle schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:33:
[...]

Je wilt spotify en graag een hoop digitale aansluitingen en een goede dac. Dat schreeuwt echt allemaal home cinema receiver.
Precies! Dat dacht ik ook. Lip sync, up of down sampling over het aantal aangesloten speakers, HDMI ingangen, voldoende online features.
FeaR schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Er zijn ook slim lines die video doen. Marantz, Yamaha, Onkyo en Pioneer hebben modellen die onder de rond de 10 centimeter zitten. Er zijn ook wel wat lagere receivers die net onder de 15 centimeter duiken. Het gros zit er inderdaad boven qua hoogte. Enige is dat volgens mij alleen Marantz een courant model heeft met zeven versterkte kanalen, de rest doet het met vijf. Stereo met HDMI (ik neem aan dat je dat bedoelt met "video"?) komen wel meer in opkomst. Voorheen zat je aan merken als Classe en Arcam waar je meteen enkele duizenden euro's voor mocht betalen. Nu zijn ook merken als Onkyo en Denon aan de stereo receiver met HDMI. Al is die van Denon nog redelijk fors vergeleken met de Onkyo.
Zoals @FeaR al aangeeft; langzaamaan komen er wel stereoversterkers met HDMI, maar ze zijn dungezaaid en/of ontzettend duur. Ik zou het daarom vooral zoeken in een AV-receiver, zoals @The Eagle ook al zegt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden. Ik heb inmiddels een Marantz NR1509 gekocht, werkt goed. Geluidskwaliteit is ook omhoog gegaan. ik moet alleen nog even klooien met de instellingen voor de HDMI ingangen / uitgangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Goeie keus. Ikhepumzellufook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Agostino schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:38:
Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden. Ik heb inmiddels een Marantz NR1509 gekocht, werkt goed. Geluidskwaliteit is ook omhoog gegaan. ik moet alleen nog even klooien met de instellingen voor de HDMI ingangen / uitgangen.
Regel 1: RTFM. Dat ding is een computer van binnen en je wilt weten hoe ie werkt.
Regel 2: alles aansluiten en inleren
Regel 3: Dan pas EQ bij stellen
Regel 4: als iets niet werkt, zie regel 1 of batpigworld (ok, die is voor Denon maar die zijn intern vrijwel het zelfde met een ander logo ;) )

Pagina: 1