Hey Tweakers,
Het is hoog tijd dat ik me meng in het PC gamen. Wat denk je van deze build?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is vooral voor gamen. Ik speel allerlei genres. van casual games tot FPS en RPGs. Met mijn huidige laptop kan ik de nieuwste games niet aan en met de laatste e3 heb ik nood aan een upgrade.
Ik zou in de toekomst VR ook willen proberen.
Maar over 4K zit ik nog te twijfelen, is dat echt een meerwaarde want ik hoor verschillende meningen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet over de € 2000 met alles erop en eraan. Deze build zit er nog ruimschoots onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik start van nul. Ik heb dus geen vorige cpu, gpu, moederbord, of wat dan ook.
Daardoor koos ik voor dit moederbord want anders zou ik een oudere BIOS moeten updaten en daar heb ik een vorige processor voor nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles staat in de build.
Extra opmerking:
- Voor het beeldscherm twijfelde ik voor een 4K scherm. Maar ik weet niet wat de voordelen daarvan zijn.
- Een toetsenbord komt er nog bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald een voorkeur. maar de nieuwe AMD reeks ziet er veelbelovend uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een build hebben die voor enkele jaren zonder veel problemen de nieuwste games kan spelen.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is deze build goed? Is er geen bottleneck? Zie ik geen problemen over het hoofd? Past alles mooi bij elkaar? Is deze build ook goed naar de toekomst toe? Heb je tips om iets aan te passen?
Alvast bedankt
Het is hoog tijd dat ik me meng in het PC gamen. Wat denk je van deze build?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is vooral voor gamen. Ik speel allerlei genres. van casual games tot FPS en RPGs. Met mijn huidige laptop kan ik de nieuwste games niet aan en met de laatste e3 heb ik nood aan een upgrade.
Ik zou in de toekomst VR ook willen proberen.
Maar over 4K zit ik nog te twijfelen, is dat echt een meerwaarde want ik hoor verschillende meningen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet over de € 2000 met alles erop en eraan. Deze build zit er nog ruimschoots onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik start van nul. Ik heb dus geen vorige cpu, gpu, moederbord, of wat dan ook.
Daardoor koos ik voor dit moederbord want anders zou ik een oudere BIOS moeten updaten en daar heb ik een vorige processor voor nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles staat in de build.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 GAMING X | € 185,95 | € 185,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 8G | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 70,05 | € 70,05 |
| 1 | Kabels | Delock Displayport Male naar Displayport Male Premium, 2m | € 14,35 | € 14,35 |
| 1 | Bluetooth en IR dongels | Hama Nano Bluetooth v4.0 + EDR USB Adapter | € 10,99 | € 10,99 |
| 1 | Monitoren | LG 27MP59G-P Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | PC speakersets | Logitech Z213 | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Muizen | Corsair Gaming Harpoon RGB | € 28,99 | € 28,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 77,05 | € 77,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 67,23 | € 67,23 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 79,90 | € 79,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.289,41 | ||
Extra opmerking:
- Voor het beeldscherm twijfelde ik voor een 4K scherm. Maar ik weet niet wat de voordelen daarvan zijn.
- Een toetsenbord komt er nog bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald een voorkeur. maar de nieuwe AMD reeks ziet er veelbelovend uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een build hebben die voor enkele jaren zonder veel problemen de nieuwste games kan spelen.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is deze build goed? Is er geen bottleneck? Zie ik geen problemen over het hoofd? Past alles mooi bij elkaar? Is deze build ook goed naar de toekomst toe? Heb je tips om iets aan te passen?
Alvast bedankt