Huurwoning, gedeeltelijk geen stroom door werkzaamheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Bij een kennis zijn onlangs werkzaamheden gedaan op het dak (het is een huurwoning). Deze werkzaamheden zijn het aanbrengen een extra laag isolatie en een hek langs de rand van het dak voor de veiligheid bij werkzaamheden. Binnenkort volgt het plaatsen van zonnepanelen. Alles in opdracht van de verhuurder.

Voor het plaatsen van het hek is geboord in het dak en daarbij is een elektriciteitsleiding geraakt, waardoor de bewoners in een paar kamers geen stroom hebben. De aannemer wil dit nu herstellen door nieuwe leidingen in de woning te leggen waarbij gootjes worden gebruikt langs de plafonds en muren?!?! Dat is natuurlijk geen gezicht. Ik denk: los het maar op via het dak! Moeten de bewoners meewerken of kunnen ze "eisen" dat ze het buiten de woning oplossen? Hoe zit dit juridisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Orac schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:58:
Bij een kennis zijn onlangs werkzaamheden gedaan op het dak (het is een huurwoning). Deze werkzaamheden zijn het aanbrengen een extra laag isolatie en een hek langs de rand van het dak voor de veiligheid bij werkzaamheden. Binnenkort volgt het plaatsen van zonnepanelen. Alles in opdracht van de verhuurder.

Voor het plaatsen van het hek is geboord in het dak en daarbij is een elektriciteitsleiding geraakt, waardoor de bewoners in een paar kamers geen stroom hebben. De aannemer wil dit nu herstellen door nieuwe leidingen in de woning te leggen waarbij gootjes worden gebruikt langs de plafonds en muren?!?! Dat is natuurlijk geen gezicht. Ik denk: los het maar op via het dak! Moeten de bewoners meewerken of kunnen ze "eisen" dat ze het buiten de woning oplossen? Hoe zit dit juridisch?
Dat zal vast netjes in het huurcontract of bijbehorende voorwaarden staan.
Groot onderhoud heb je doorgaans te dulden. Hoe dit exact juridisch zit ga je hier niet vinden, maar genoeg kundig volk dat je een zinnig antwoord kan geven. Dat moet je wel kunnen filteren van al het goedbedoelde foutieve advies.

Glazen bol modus uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Kabelgoten in je woning geplakt krijgen is hier geen onderdeel van het groot onderhoud natuurlijk.

Laat ze de leiding maar lekker opnieuw bedraden. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is een huurwoning en woningstichtingen gaan niet extra geld uitgeven als het niet hoeft.

Ik heb ooit gevraagd bij verlaging van het plafond om de centrale doos ook te verlagen, nou dat kon je wel vergeten want dat was weer te duur (praten over offerte van ruim € 10k van de gedane werkzaamheden zonder de centrale doos te verleggen). Dus als ik kabels moet trekken of er is iets, succes ermee want je komt er simpelweg niet meer bij zonder de hele boel te slopen. De bedrading ligt nu ruim 20 cm boven het huidige plafond en bij kapotte bekabeling kan je niet behoorlijk meer erbij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
itsalex schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:38:
Het is een huurwoning en woningstichtingen gaan niet extra geld uitgeven als het niet hoeft.
Daarom ook gewoon opnieuw bekabelen en geen kabelgoterij.
itsalex schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:38:
Ik heb ooit gevraagd bij verlaging van het plafond om de centrale doos ook te verlagen, nou dat kon je wel vergeten want dat was weer te duur (praten over offerte van ruim € 10k van de gedane werkzaamheden zonder de centrale doos te verleggen). Dus als ik kabels moet trekken of er is iets, succes ermee want je komt er simpelweg niet meer bij zonder de hele boel te slopen. De bedrading ligt nu ruim 20 cm boven het huidige plafond en bij kapotte bekabeling kan je niet behoorlijk meer erbij.
Tja, ze dachtenzeker; we kunnen deze idiote actie wel stapelen met een andere malle actie (plafond verlagen)?

Lasdozen / centraaldoze moeten gewoon bereikbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kabeltjekabel schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:31:
Kabelgoten in je woning geplakt krijgen is hier geen onderdeel van het groot onderhoud natuurlijk.

Laat ze de leiding maar lekker opnieuw bedraden. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet...
Geen idee, dat schreef ik ook niet om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mja, er zijn zat woningen waarbij de leidingen door kabels buiten de muren lopen. Ik ben bang dat je pech hebt.

Ik heb een keer hetzelfde gehad, maar dan met een kapotte waterleiding. Die is dus vervolgens van de badkamer op zo'n 30 cm hoogte, omhoog tegen muren aan gelegd, langs plafonds, door de slaapkamer, inpandige kast, naar beneden om vervolgens op zo'n 40cm hoogte in de keuken uit te komen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:24

macnerd

No Apples please :-)

Uiteindelijk is het de verhuurder die moet betalen, dus het beste kan je kennis daar naar bellen.
Vantevoren even argumenten op een rijtje zetten, ook waarom het voor hun beter is.

Is er in de vriendenkring misschien een electriciën aanwezig? Voor aanpassingen aan de electrische installatie zijn best wel wat eisen m.b.t. veiligheid (zeker voor professionals).

MacNerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 16:08
Voor diegenen die zeggen dat het een kwestie van nieuwe kabels in de bestaande leiding trekken is en klaar:

Naar mijn weten moet een stroomkabel voorzien zijn van dubbele isolatie. De isolatie van de vd en de pvc buis waar deze in liggen. Op het moment dat er een gat zit in de pvc buis is hier toch geen sprake meer van? Dit wordt immers niet opgelost door nieuwe kabels te trekken want het gat in de pvc buis wordt hier niet mee opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:53
Dit is toch een kwestie van verzekering van de uitvoerder? Hier voor heb je als aannemer een BA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

titan1901 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:05:
Voor diegenen die zeggen dat het een kwestie van nieuwe kabels in de bestaande leiding trekken is en klaar:

Naar mijn weten moet een stroomkabel voorzien zijn van dubbele isolatie. De isolatie van de vd en de pvc buis waar deze in liggen. Op het moment dat er een gat zit in de pvc buis is hier toch geen sprake meer van? Dit wordt immers niet opgelost door nieuwe kabels te trekken want het gat in de pvc buis wordt hier niet mee opgelost.
Kwestie van de PVC buis doorzagen en een koppelstuk er tussen zetten. Problem solved. Denk alleen dat het niet zo simpel is dan op de 1 of andere manier.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 16:08
Drunken_Bear schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Kwestie van de PVC buis doorzagen en een koppelstuk er tussen zetten. Problem solved. Denk alleen dat het niet zo simpel is dan op de 1 of andere manier.
Nouja die leiding zal wel in een muur weggewerkt zitten en volgens mij moet je de verschillende delen uit elkaar duwen om het koppelstuk er tussen te krijgen. Dat gaat niet als de rest van de leiding ingefreest zit en geen kant op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:20
Lijkt me eerder de leiding in het plafond wat toevallig ook de leiding is die naar de meterkast loopt. Anders schakel je niet meerdere kamers in één keer uit. Maar normaal herstel eisen, geen plakgootjes of andere ellende.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

titan1901 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:13:
[...]

Nouja die leiding zal wel in een muur weggewerkt zitten en volgens mij moet je de verschillende delen uit elkaar duwen om het koppelstuk er tussen te krijgen. Dat gaat niet als de rest van de leiding ingefreest zit en geen kant op kan.
Als dat het geval is snap ik dat ze plakgoten willen gebruiken. Een muur openmaken om dat te repareren en de muur dan weer dicht maken zal dan duurder zijn dan wat goedkope kabels/plakgoten kopen en die er op knallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Drunken_Bear schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:23:
[...]

Als dat het geval is snap ik dat ze plakgoten willen gebruiken. Een muur openmaken om dat te repareren en de muur dan weer dicht maken zal dan duurder zijn dan wat goedkope kabels/plakgoten kopen en die er op knallen.
Ik mag toch hopen dat de aannemer die het probleem heeft veroorzaakt die kosten mag gaan betalen, al dan niet vanuit zijn verzekering? De verhuurder hoeft niet zelf op te draaien voor die kosten, lijkt me. De instelling van verhuurbedrijven als het aankomt op onderhoud is gewoon misselijkmakend. Als het (op korte termijn) maar niks kost, is blijkbaar alles geoorloofd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

michaelvink schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Ik mag toch hopen dat de aannemer die het probleem heeft veroorzaakt die kosten mag gaan betalen, al dan niet vanuit zijn verzekering? De verhuurder hoeft niet zelf op te draaien voor die kosten, lijkt me. De instelling van verhuurbedrijven als het aankomt op onderhoud is gewoon misselijkmakend. Als het (op korte termijn) maar niks kost, is blijkbaar alles geoorloofd. |:(
Daar mag je van uit gaan, maar zoals altijd voert geld de boventoon, dus voeren ze eerst een goedkope oplossing aan in de hoop dat men akkoord gaat in plaats dat men het gewoon op een normale manier oplost, zoals je zelf ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:19

Theo

moederbord

michaelvink schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Behalve als de aannemer in dienst is van de woningbouw, en dus geen ingehuurd bedrijf is. Dan kan een verzekering niet zomaar af worden gesloten en mag de woningbouw zelf de schade herstellen.

En juist dan zal de woningbouw het zo goedkoop mogelijk willen herstellen werkend willen krijgen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
titan1901 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:05:

YMVK er in trekken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Er is natuurlijk doorheen geboord om er een bout of schroef te plaatsen. Ze boren niet ad hoc gaatjes lijkt me. Er is niet een gaatje geboord, oh kortsluiting.. nou dat gaatje hadden we toch niet nodig. Ik maak me sterk dat er nu ergens in je pijp een schade is of zelfs een schroef of bout dwars doorheen gaat en met het gat in de pijp moet dat stuk pijp sowieso vervangen worden lijkt me.

Of kabelgoten.. alsof het een fabriekshal is. :X

Krijg wel een sterke Bier&Co vibe overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door MrMonkE op 10-07-2019 13:14 . Reden: Bier&Co bouwt hier ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

De Rikster schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:46:
[...]

YMVK er in trekken dan maar.
In een (waarschijnlijk) 5/8 buis? Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Grote kans dat het kabelgoten worden inderdaad... Het gaat woningbouwverenigingen in mijn ervaring echt om de goedkoopst mogelijke oplossing.

Ik had in mijn vorige (huur)woning in de badkamer midden op de muur een beschadigde tegel van 20x20 cm in een lichte creme kleur met een patroon erop. De badkamer was al oud en de tegel niet meer leverbaar in die maat en kleur. De WBV heeft toen de kapotte tegel verwijderd en maar vier tegeltjes van 10x10 in een andere kleur (wit) teruggeplaatst. Toen ik zei dat dat er natuurlijk niet uit ziet kreeg ik de opmerking dat het nu toch niet meer beschadigd was? De hele badkamer opnieuw tegelen gingen ze echt niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
JdM schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:59:
[...]

In een (waarschijnlijk) 5/8 buis? Succes!
Niet iedereen denkt in problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 09:44
Soortgelijke situatie meegemaakt bij mijn ouders. Woningbouw huis.
Ging hier om een niet correct bekabelde aanbouw, welke wél goedgekeurd is en opgeleverd door de woningbouw. Hierdoor ontstond om de haverklap kortsluiting en andere rare dingen.

Na veel gezeik hebben ze uiteindelijk een keuze gekregen: alles in PVC buizen opbouw (dus over de muren), of eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22
De huurbaas is verantwoordelijk voor groot onderhoud en als bewoner moet je mee werken om hem dat te laten doen.
Als de bouwer aangeeft dat door de manier waarop hij de leiding geraakt heeft opnieuw bedraden niet werkt dan heb je weinig keus. Je kan dan hoogop vragen dat het netjes word afgewerkt (stukje hout erom heen en een pot verf zodat je het niet direct ziet)

Als het een kwestie is van een paar tientjes duurder dan heb je nog een punt dat de waarde wat ze nu opleveren minder is dan hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
peltco schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:46:
Als de bouwer aangeeft dat door de manier waarop hij de leiding geraakt heeft opnieuw bedraden niet werkt dan heb je weinig keus.
Waarschijnlijk is de bouwer dan gewoon aan het liegen.

Gewoon schroef er uit, gat dichtkitten en opnieuw bedraden.

En als je je druk maakt om een gat van 3,5mm ofzo; dan probeer je kabel door die buis te trekken. Al is dat meestal niet zo makkelijk...

Maar kabelgoten... jakkes zeg. Die aannemer moet gewoon fixen wat 'ie gemold heeft, en niet op de meest lelijke manier. Van mijn part boort hij het gat wat groter en legt 'ie een gietmof op het dak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22
kabeltjekabel schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:00:
[...]

Waarschijnlijk is de bouwer dan gewoon aan het liegen.

Gewoon schroef er uit, gat dichtkitten en opnieuw bedraden.
Helemaal mee eens. Maar de vraag van TS was waartoe je de huurbaas kunt verplichten en waartoe niet.

Natuurlijk kan je altijd je eigen exper/bouwer er bij halen die zegt dat hij het voor de zelfde prijs wel goed kan doen. Maar dan moet je er best veel moeite in stoppen. En ik denk dat de kans dat je dit echt voor elkaar krijgt als het niet lukt in het 1e gesprek niet heel groot is.

Het beginsel is dat als huurder jij de huurbaas gelegenheid moet geven om groot onderhoud te doen. En als naar redelijkheid hij te horen krijgt dat de ideale oplossing niet haalbaar is maar wel een alternatief bied dan moet je dat als huurder accepteren. "Naar redelijkheid je best doen" is het uitgangspunt van veel nederlandse wetgeving

De vraag is natuurlijk wat is naar redelijkheid.

Ik denk dat in de praktijk je meer kans maakt om te verwachten dat de losse PVC buizen netjes weggewerkt worden dan dat de bouwer precies moet gaan zoeken welke schroef/schroeven nu door een kabel een gegaan zijn, dat hier dan een goede nieuwe schroef naast gezet worden (ze probeerden tenslotte 'iets' vast te zetten) en dat ze alles opnieuw gaan bekabelen. Dat klinkt namelijk als een grote kans op een zoektocht met maar twijfelachtig resultaat.
Drunken_Bear schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Het nadeel is als ze dit in een muur gedaan hebben waardoor je eerst moet vinden welk stuk pvc buis het is, de muur uitbikken, etc

[ Voor 12% gewijzigd door Batavia op 10-07-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
peltco schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:23:
[...]

Helemaal mee eens. Maar de vraag van TS was waartoe je de huurbaas kunt verplichten en waartoe niet.

Natuurlijk kan je altijd je eigen exper/bouwer er bij halen die zegt dat hij het voor de zelfde prijs wel goed kan doen. Maar dan moet je er best veel moeite in stoppen. En ik denk dat de kans dat je dit echt voor elkaar krijgt als het niet lukt in het 1e gesprek niet heel groot is.

Het beginsel is dat als huurder jij de huurbaas gelegenheid moet geven om groot onderhoud te doen. En als naar redelijkheid hij te horen krijgt dat de ideale oplossing niet haalbaar is maar wel een alternatief bied dan moet je dat als huurder accepteren. "Naar redelijkheid je best doen" is het uitgangspunt van veel nederlandse wetgeving

De vraag is natuurlijk wat is naar redelijkheid.

Ik denk dat in de praktijk je meer kans maakt om te verwachten dat de losse PVC buizen netjes weggewerkt worden dan dat de bouwer precies moet gaan zoeken welke schroef/schroeven nu door een kabel een gegaan zijn, dat hier dan een goede nieuwe schroef naast gezet worden (ze probeerden tenslotte 'iets' vast te zetten) en dat ze alles opnieuw gaan bekabelen. Dat klinkt namelijk als een grote kans op een zoektocht met maar twijfelachtig resultaat.

[...]

Het nadeel is als ze dit in een muur gedaan hebben waardoor je eerst moet vinden welk stuk pvc buis het is, de muur uitbikken, etc
Zo moeilijk is het niet de locatie van een schroef door draad te vinden. Daar zijn zelfs speciale apparaatjes voor, kosten ~200 euro. Allemaal veel eenvoudiger dan binnen met kabelgoten te gaan werken.

Overigens moet je een groot deel van het voorwerk sowieso doen; want die streng die ze gesloopt hebben moeten ze toch aan beide kanten afkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal tot nu toe. Wat mij verteld is, is dat de aannemer kabels uit de buizen heeft getrokken, zodat er geen kortsluiting meer is. Er zit een bout of schroef door de pvc buis die in het beton van het dak zit. Ze beweren dat die bout of schroef er niet meer uit krijgen is en dat het niet anders kan. Lijkt mij onzin. En ze moeten natuurlijk de vers aangelegde isolatie op het dak weer los halen.

Ze kiezen naar mijn idee voor de minste kosten en werk. De bewoners zitten met al die gootjes met de gebakken peren. Dat ziet er toch niet uit? Aannemer maakt een fout en de bewoners zitten met een probleem. Het lijkt mij dat de woningbouwvereniging de aannemer aansprakelijk moet stellen en die zal toch verzekerd zijn lijkt me (al doet dat niet ter zake).

Ook hoorde ik dat een tijd geleden ongeveer hetzelfde is gebeurd, inclusief een lekkage. Toen wilden ze ook een pvc buis aanleggen. Uiteindelijk hebben ze het toen met tegenzin toch gerepareerd.

Probleem is eigenlijk hoe neem je het op tegen een bouwbedrijf en de woningbouwvereniging als bewoners. Ze hebben waarschijnlijk geen rechtsbijstandverzekering. Zouden ze niet bij de inboedelverzekeraar aan kunnen kloppen? Ik heb geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Ik zou ook zeker geen plakgoten e.d. accepteren in plaats van goed herstel, vanwege dat het om meerdere woningen gaat. Het wordt dan veel te makkelijk de stroom van jou af te tappen, of door een andere bewoner jouw stroom te onderbreken door de plakgoten e.d. uit zijn of haar woning te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Orac schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:15:
Probleem is eigenlijk hoe neem je het op tegen een bouwbedrijf en de woningbouwvereniging als bewoners. Ze hebben waarschijnlijk geen rechtsbijstandverzekering. Zouden ze niet bij de inboedelverzekeraar aan kunnen kloppen? Ik heb geen idee?
https://www.woonbond.nl/

Deze jongens inschakelen.

Vind het rare gang van zaken. Onderaannemer maakt schade en WBV miept over kosten?
Onderaannemer moet het regelen, kosten zijn voor hun. Mijn advies, poot heel stijf houden en geen genoegen nemen met een oplossing die minstens net zo goed is als de oude situatie.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
@Wody het gaat om 1 woning

@TepelStreeltje :D Dat lijkt me een goede tip. Zo te zien moet je dan wel lid zijn. Eens kijken of je dan ook hulp kan krijgen voor lopende zaken.

De communicatie loopt nu mondeling met de aannemer en woningbouwvereniging. Nog even afwachten of ze met een ander voorstel komen. Zo niet, gaan we het op een andere manier aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

De Rikster schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:56:
[...]

Niet iedereen denkt in problemen ;)
De lijn tussen pessimisme en realisme is soms dun :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Orac schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:27:
@Wody het gaat om 1 woning

@TepelStreeltje :D Dat lijkt me een goede tip. Zo te zien moet je dan wel lid zijn. Eens kijken of je dan ook hulp kan krijgen voor lopende zaken.

De communicatie loopt nu mondeling met de aannemer en woningbouwvereniging. Nog even afwachten of ze met een ander voorstel komen. Zo niet, gaan we het op een andere manier aanpakken.
hangt er ook vanaf bij wie je huurt en of er een huurdersvereniging is.
Ik huur in Haarlem via Ymere, en de huurdersvereniging is lid van de huurbond, kortom, als ik hulp wil, kost het me niets (hoewel 3 jaar geleden is dat ik contact met ze had, zat in de bewonerscommissie van mijn vorige complex, toen oa hun hulp ingeschakeld omdat ymere plannen had waar wij het niet mee eens waren).

Verder fijne partij, ze hebben ons enorm geholpen om Ymere in het gareel te houden

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Nog geen nieuws te melden.
Update 27/07. Nog geen nieuws te melden.
Update 17/08. Nog steeds geen nieuws te melden.

[ Voor 80% gewijzigd door Orac op 17-08-2019 14:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Update voor het archief: O-)
Gisteren is het opgelost door de 2 slaapkamers te koppelen met een andere groep. Er is gelet op de belasting van de groepen. Wandcontactdoos in huiskamer is doorverbonden met wandcontactdoos in de slaapkamer. De andere slaapkamer heeft dan ook weer stroom. Geen kabelgootjes nodig. *O*

Woonbond trouwens geen ene reet aan gehad.
Pagina: 1