Receiver geschikt maken voor BLUETOOTH

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evpeeren
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Mijn vraag
Hallo, wie heeft er ervaring met het geschikt maken van een receiver voor bluetooth. Wat ik wil realiseren is dat mijn Pioneer versterker het audio signaal naar mijn bluetooth headset stuurt. De Pioneer receiver heeft wel bluetooth maar dat is uitsluitend om te ontvangen. Ik kan via mij iPhone via bluetooth muziek streamen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zag op internet apparatuur van Bluetoolz. Heeft iemand ervaring en advies hierover

Beste antwoord (via evpeeren op 10-07-2019 20:06)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

@evpeeren ik weet niet wat je audiobron precies is, maar ik denk dat je beter kan zoeken naar een oplossing om je audiosignaal direct van je audiobron naar je koptelefoon te sturen dan via de reciever en die gewoon uit het verhaal knippen. Wellicht is een bt dongle of zender met jack ofzo een optie.

@Hero of Time er zijn Yamaha recievers die je met een koptelefoon kunt koppelen :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 15:40

InFamous

excommunicado

Misschien begrijp ik het verkeerd maar je wil dus vanaf je telefoon muziek via bluetooth streamen naar je receiver en vanaf je receiver weer naar je bluetooth headset?

Mijn eerste vraag is dan waarom? Je kan dan toch direct naar je headset streamen?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@InFamous, dat begrijp je idd verkeerd. Hij noemt z'n telefoon puur om aan te geven dat de receiver alleen kan ontvangen. Wat de TS wil, is dat geluid van z'n TV (of ander apparaat), die is aangesloten op z'n receiver, het geluid naar z'n bluetooth headset stuurt.

Geen idee waarom @evpeeren dit wil, want dit gaat nooit werken. Je kan geen data sturen over bt vanuit een receiver. Want je kan je headset namelijk op geen mogelijkheid koppelen, beide zijn namelijk 'ontvangers'. De functie van het apparaat zegt het eigenlijk al, receiver. Vanuit het apparaat zelf gaat het dus niet werken. Je zal iets anders erbij moeten nemen om dit te kunnen doen, maar dan pak je het geluid niet vanaf dat apparaat, maar de echte bron. Waarmee? Geen idee.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

@evpeeren ik weet niet wat je audiobron precies is, maar ik denk dat je beter kan zoeken naar een oplossing om je audiosignaal direct van je audiobron naar je koptelefoon te sturen dan via de reciever en die gewoon uit het verhaal knippen. Wellicht is een bt dongle of zender met jack ofzo een optie.

@Hero of Time er zijn Yamaha recievers die je met een koptelefoon kunt koppelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je wil waarschijnlijk zoiets: https://www.online-store....tooth-audio-dongle-zender

Geen idee of dit een beetje kwaliteit is, maar er zijn vast meer van dit soort kastjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wintervacht schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:19:
Dat kan de mijne ook. Als ik de stekker ervan erin steek. :+

Maar die je met BT kan koppelen zal je vast een vermogen voor neer moeten leggen, vergeleken met de meeste gebruikelijke versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Moest hier aan denken. Is dit wat je zoekt?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een BT transmitter (zijn er zat, check amazon / ebay / ali) zijn er zat. Pairen met je headset en aansluiten op headphones out. Die laatste hebben de meeste receivers wel, en zo niet zijn er wellicht andere mogelijkheden. Maar dat hangt af van de receiver en dan moeten we toch echt eerst weten welke receiver (typenummer) het betreft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

The Eagle schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:28:
Een BT transmitter (zijn er zat, check amazon / ebay / ali) zijn er zat. Pairen met je headset en aansluiten op headphones out. Die laatste hebben de meeste receivers wel, en zo niet zijn er wellicht andere mogelijkheden. Maar dat hangt af van de receiver en dan moeten we toch echt eerst weten welke receiver (typenummer) het betreft.
Ik moest ook gelijk denken aan die ouderwetse FM transmitters voor in de casettespeler van de auto :+

@Hero of Time de Yamaha Musiccast (of in elk geval een aantal) kunnen het met de ingebouwde BT tranciever, heb er toevallig vandaag eentje besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wintervacht schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:38:
@Hero of Time de Yamaha Musiccast (of in elk geval een aantal) kunnen het met de ingebouwde BT tranciever, heb er toevallig vandaag eentje besteld :)
offtopic:
Zoals ik dus al zei, je bent een vermogen kwijt. En dan heb je een stereo ding, iig als je speakers met draad aansluit. Ik wil niet eens weten hoeveel een full 5.1 set kost, receiver, speakers, de hele rataplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bluetooth transmitter op de preouts en hopen dat t pairen wil :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Receivers en headsets zijn geen computerhardware. Dit is een aankoopadviesvraag voor consumentenelektronica. Daar hebben we een apart subforum voor, Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Move OH -> CEA

Of dit topic daar een lang leven beschoren zal zijn is een tweede, want er ademt erg weing eigen inzet uit. @evpeeren, lees alsjeblieft de quickstart en zorg dat je topicstart alsnog voldoet, anders kan het gesloten worden (en het scheelt ook enorm met hoe goed mensen je kunnen helpen!)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 15:42
Hero of Time schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:24:
[...]
Maar die je met BT kan koppelen zal je vast een vermogen voor neer moeten leggen, vergeleken met de meeste gebruikelijke versterkers.
De mijne kan dit. Dit is toch niet echt een van de duurdere.
Het nadeel is wel dat er geen compensatie wordt gedaan voor de vertraging over Bluetooth. Dus tv kijken met bluetooth speakers zit er niet echt in. Of synchroon over bekabelde en BT speakers luisteren werkt ook niet, tenzij ze ver genoeg uit elkaar staan dat ze niet tegelijk te horen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evpeeren
Muziek of dit nu afkomstig is van mijn TV die aangesloten is op de Receiver of de radio wil ik via bluetooth stromen naar mijn bluetooth headset. Dat is de insteek in elk geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evpeeren
Om dat te kunnen doen denk ik dus aan apparatuur van Bluetoolz. Kijk maar eens op de website hiervan. Best aardig spul zo te zien. Alleen nu nog iemand vinden die ruime ervaring heeft met het gebruik hiervan. In elk geval hartelijke dank voor je helpen hand (gedachten). :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@evpeeren ik heb voor mijn Pioneer SC-LX801 een Yuanguo Bluetooth-adapter Audio Bluetooth-ontvanger en -zender van Amazon.de gekocht, kun je 2 apparaten aan koppelen en heeft een goed ontvangst bereik.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evpeeren
Hartelijke dank voor alle reacties.. er zijn genoeg mogelijkheden voor.
Pagina: 1