Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming laptop geschikt voor studie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Voor mijn studie (interieur adviseur) wordt een redelijk goede laptop verwacht. Dit omdat hij allerlei ontwerp programma's moet gaan draaien.

Hieronder een overzichtje met de gevraagde specificaties vanuit school:

Processor: bij voorkeur Intel Core i7 (7e generatie) maar minimaal Intel Core i5 (8e generatie) of vergelijkbaar AMD.

Geheugen: 8GB

Harde schijf: SSD van minimaal 250GB

Grafische kaart: dedicated grafische kaart van minimaal 1 GB geheugen

Ikzelf kwam dus uit op een i7 ( niet de U variant) met een GTX 1050.

Wat ga je met je laptop doen?

Hij gaat gebruikt worden voor school, voor een grafische opleiding. Ik weet niet precies welke programma's maar ik vermoed dingen als fotoshop en 3d teken en ontwerp programma's moet hij kunnen draaien. Een touchscreen laptop zou fijn zijn maar volgens mij zijn alle opties hiervan niet binnen mijn Budget.

Wat is je budget?

Mijn maximale budget is 1100 maar natuurlijk is minder altijd mooi meegenomen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja de laptop zal elke dag mee naar school gaan en zeer intensief gebruikt gaan worden. Ook moet hij bestand zijn tegen ritjes op de motor maar dit is volgens mij wel op te lossen met een goede laptoptas. De behuizing moet daarom wel een beetje degelijke kwaliteit zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Persoonlijk vind ik de laptops van HP en Lenovo erg mooi. Een gaming laptop zou waarschijnlijk het meeste waard zijn voor het geld maar ik hou niet zo van die typische game laptop uitstraling. Al is dit minder van belang natuurlijk.
Daarom kwam ik uit op de gaming laptop van Lenovo, de Ideapad 330 i7 8th gen

Deze voldoet aan alle specificaties en in combinatie daarbij spreekt het uiterlijk mij ook aan. Het enige nadeel hiervan is dat hij mogelijk minder goed koelt ( omdat hij zo dun is) en dat er een TN scherm in zit waar ik liever IPS gezien had. Ook is deze nu 800 euro wat ook mooi meegenomen is.

Wie o wie kan mij helpen met tips en meningen? Is een gaming laptop daadwerkelijk beter of voldoet een normale ook?

Ik hoor het graag,

Groetjes Britney

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-07-2019 12:28)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

8GB is tegenwoordig niet zo veel meer, zeker als je zware grafische applicaties wil gaan draaien.
Ik gooi er maar gewoon een suggestie doorheen om het makkelijker te maken: zelf een laptop samenstellen bij BTO is ook een optie :)
Je budget ligt een beetje aan de lage kant voor een 'gaming' laptop, maar de link in deze post configureren met een GTX1650, 8GB ram in beide sodimm slots en een 512GB Intel 660p SSD komt uit op net geen 1100 euro en dan heb je heel wat meer om mee te werken dan met die Lenovo(s).

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:29

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben zelf ook langzaam aan het kijken voor een laptop en was lenovo aan het volgen.
Als ik het goed begrepen heb komt zeer binnenkort Lenovo met de ideapad S540 (de opvolger van de 530s die veel in de pricewatch staat). Bij paradigit kun je die pre-orderen voor € 799.

Je krijgt dan:
- 8e generatie I5
- 8 GB geheugen
- 256Gb SSD
- GTX1650 (nieuwe generatie t.o.v. de 1050)
- IPS paneel
hier de link

Hier ook nog een link naar Coolblue die een zwaardere versie met 512 GB voor € 1.029 aanbied. En er is ook nog een variant met een I7 voor € 1.149

Acties:
  • Beste antwoord

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

8GB is tegenwoordig niet zo veel meer, zeker als je zware grafische applicaties wil gaan draaien.
Ik gooi er maar gewoon een suggestie doorheen om het makkelijker te maken: zelf een laptop samenstellen bij BTO is ook een optie :)
Je budget ligt een beetje aan de lage kant voor een 'gaming' laptop, maar de link in deze post configureren met een GTX1650, 8GB ram in beide sodimm slots en een 512GB Intel 660p SSD komt uit op net geen 1100 euro en dan heb je heel wat meer om mee te werken dan met die Lenovo(s).

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Chrosser schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:17:
Ik ben zelf ook langzaam aan het kijken voor een laptop en was lenovo aan het volgen.
Als ik het goed begrepen heb komt zeer binnenkort Lenovo met de ideapad S540 (de opvolger van de 530s die veel in de pricewatch staat). Bij paradigit kun je die pre-orderen voor € 799.

Je krijgt dan:
- 8e generatie I5
- 8 GB geheugen
- 256Gb SSD
- GTX1650 (nieuwe generatie t.o.v. de 1050)
- IPS paneel
hier de link

Hier ook nog een link naar Coolblue die een zwaardere versie met 512 GB voor € 1.029 aanbied. En er is ook nog een variant met een I7 voor € 1.149
8GB wil je tegenwoordig niet meer voor dit soort toepassingen. 16GB is een stuk prettiger, dan hoef je er gewoon niet meer naar om te kijken. 256GB SSD is voor de meeste toepassingen adequaat, maar voor 3d projecten zou een extra HDD van 1TB+ verstandig zijn. Dat gaat wel wat ruimte kosten. Schoolprojecten wil je doorgaans minimaal het hele jaar bewaren, after all.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:29

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Stoelpoot schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:40:
[...]

8GB wil je tegenwoordig niet meer voor dit soort toepassingen. 16GB is een stuk prettiger, dan hoef je er gewoon niet meer naar om te kijken. 256GB SSD is voor de meeste toepassingen adequaat, maar voor 3d projecten zou een extra HDD van 1TB+ verstandig zijn. Dat gaat wel wat ruimte kosten. Schoolprojecten wil je doorgaans minimaal het hele jaar bewaren, after all.
De laptop ligt dan ook een stuk onder het max budget van de TS. Ik zou in ieder geval geen HDD meer in mijn laptop willen, ook niet als secundaire drive. Dan zou ik met een externe SSD werken.

Van het geheugen weet ik niet goed hoe uitbreidbaar dit is (laptops zijn helemaal nieuw). Kan me inderdaad voorstellen dat je naar 16Gb wil. Hoop dus zelf dat dit makkelijk uit te breiden is.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Chrosser schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:14:
[...]

De laptop ligt dan ook een stuk onder het max budget van de TS. Ik zou in ieder geval geen HDD meer in mijn laptop willen, ook niet als secundaire drive. Dan zou ik met een externe SSD werken.

Van het geheugen weet ik niet goed hoe uitbreidbaar dit is (laptops zijn helemaal nieuw). Kan me inderdaad voorstellen dat je naar 16Gb wil. Hoop dus zelf dat dit makkelijk uit te breiden is.
Dan zou ik liever een secundaire interne SSD gebruiken, dan overgeleverd te zijn aan de doorvoersnelheid van een USB-poort. Maar uiteindelijk, als je je budget toch gaat besteden aan uitbreidingen kan je die mijns inziens beter OOTB al hebben zodat je garantie wat steviger blijft staan. Bovendien heb ik nog nooit aan laptop geopend die daarna weer perfect dicht gaat. Er breekt altijd net een klein clipje oid, en hoewel het niets uitmaakt is het toch zonde van de afwerking.

Verwijderd

Topicstarter
Super! Dankjewel voor het meedenken ik ga me daar eens in verdiepen!
Wintervacht schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:33:
Pagina: 1