Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik ben in het gelukkige bezit van een zonwering met elektrische aandrijving. De bediening hiervan geschiedt middels een dubbele wipschakelaar (Jung AS500):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KgADFo5z90mJOg5miqHPHp6w/medium.jpg

Om de zonwering in mijn Smart Home op te kunnen nemen (Hassio) heb ik een een Fibaro Roller Shutter 2 geplaatst. Deze paste niet achter de wandschakelaar. Er was geen N draad in de wanddoos aanwezig en de buis naar de centraaldoos was overvol. Ik heb de Roller Shutter dus maar in de centraaldoos in het plafond gemonteerd. Geen punt, werkt.
De handmatige bediening is echter minder dan optimaal nu. De motor reageert traag op de schakeling, maar wat belangrijker is: bij terugzetten van de wipper stopt hij ook niet. Om de motor af te zetten moet de wipper nogmaals ingedrukt worden. Bovendien heb ik al twee keer meegemaakt dat de motor langere tijd uitgeschakeld werd omdat de kinderen de wipper om hadden gezet en de motor oneindig bleef lopen.

Kortgezegd: kan ik niet beter naar ander schakelmateriaal kijken? Zou een pulsdrukker wellicht beter geschikt zijn voor een dergelijke oplossing? Of is het gedrag van de Shutter toch beter af te stemmen in de software en moet ik deze op een andere manier kalibreren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:22
Ja, je moet een pulsdrukker gebruiken want de Fibaro doet dan de motor x seconden aanzetten (default is 240 seconden - parameter 22). Dit werkt bij mij goed met een zonwering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
UTMachine schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:31:
Ja, je moet een pulsdrukker gebruiken want de Fibaro doet dan de motor x seconden aanzetten (default is 240 seconden - parameter 22). Dit werkt bij mij goed met een zonwering.
Dank. Ik ga maar eens naar een pulsdrukker kijken dan. Hoe heb jij de instelling van de motor gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:22
@Edmin Ik heb eigenlijk weinig hoeven te configureren aan de Fibaro. Mijn zonwering stopt automatisch als deze volledig open/dicht is, dan blijft nog 2-3 minuten er stroom op staan, maar er gebeurd niets met het scherm.