Nummerportering v. Hollandsnieuwe n. VF versnellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Ik ga per 01 augustus met mijn vriendin 3-4 maanden wandelen in Europa (pelgrimstocht) en omdat we op een mobiel vertrouwen voor de GPS wil ik graag alles netjes dubbel uitgerust hebben. Ik heb een vrij lekker VF abbo met 20 gig data volledig te gebruiken in Europa, maar zij zit bij Hollandsnieuwe en heeft 1 gig waar ze elke maand overheen gaat. Nu is echt het moment gekomen om er wat aan te doen, dus ik wil een Red together afsluiten(2*20GB in EUropa, 160GB thuis). Echter zit ik met nummerportering: We vertrekken 01 augustus en VF geeft de volgende dingen telefonisch aan:
- De opzegtermijn van HN te respecteren en dat is 30 dagen. Dus nummerportering per 10-augustus als we morgen opzeggen
- Dat je in Nederland moet zijn voor succesvolle nummerportering
- Dat we bij HN moeten zijn voor een versnelde portering.

HN geeft telefonisch het volgende aan:
- Er is geen versnelde nummerportering
- Als je in het buitenland bent dan gaat portering vaak fout, maar dan kan het handmatig wel goed gezet worden door de technische dienst
- As het mislukt kan je gewoon blijven bellen en internetten.

Nou boeit dat abbo ons niets, we willen gewoon het nummer er vanaf porteren voordat we op reis gaan.
Aangezien VF en HN elkaar een klein beetje tegenspreken en HN volgens mij uitspraken doet over een technische dienst die denk ik bij VF ligt, namelijk handmatig nummer porteren, vraag ik me af wat we moeten doen. Worst case porteren we het nummer als we terug komen, eind november.
Heeft iemand hier ervaring mee, een mening over of inside knowledge of anders?

We hebben de volgende scenarios:
a) morgen aflsuiten bij VF, hopen dat nummerportering gewoon werkt terwijl we in Belgie/Luxemburg zijn, zo niet dan bellen, werkt het dan niet, dan SIM opsturen naar familie in NL en een paar dagen puur op die van mij doen. Nadeel: aantal dagen compleet onbereikbaar.
b) Later porteren, dus als we terug zijn. Dan telefonisch niet bereikbaar zijn, maar whatsapp e.d. zijn redelijk nummer agnostisch en al die campings en B&B's die we bellen interesseerd het nummer toch niet. Nadeel: Niet telefonisch bereikbaar op bekend nummer door familie.
c) Proberen toch versnelde portering te forceren door VF en HN telefonisch lastig te vallen tot het geregeld is. Nadeel: Onduidelijk of dit uberhaupt kan.

Alle input welkom!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet per 01 aug gaan wandelen maar per 15 aug na die nummer overdracht.
En je 3 of 4 maanden gewoon 15 dagen opschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Volgens mij kan je die bundel bij Hollandsnieuwe snel naar boven aanpassen wanneer je meer data nodig hebt. Als je dat nu aangeeft, kan dat wel op 1 augustus ingaan. Heb je tijdens je vakantie genoeg data op dat HN abonnement en kan je daarna verder kijken wat de beste optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:48
Waarom niet gewoon een grotere bundel pakken bij HN? Je kunt zonder je contract te wijzigen je maandbundel aanpassen, ik dacht dat 5 of 6 gb het grootste is op het moment. Let wel op dat je dat gauw doet want vanaf ongeveer een week voor het ingaan van de nieuwe bundel kan dat niet meer ivm de incasso die er dan aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:07:
Niet per 01 aug gaan wandelen maar per 15 aug na die nummer overdracht.
En je 3 of 4 maanden gewoon 15 dagen opschuiven
Bedankt voor het meedenken. Dat is voor mij niet echt een optie, omdat ik gewoon nog een baan heb en daar alles al mee heb afgestemd.
Shaffy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:12:
Volgens mij kan je die bundel bij Hollandsnieuwe snel naar boven aanpassen wanneer je meer data nodig hebt. Als je dat nu aangeeft, kan dat wel op 1 augustus ingaan. Heb je tijdens je vakantie genoeg data op dat HN abonnement en kan je daarna verder kijken wat de beste optie is?
Omdat die maar max 6gb doet, ipv 20gb. Kijk dit is natuurlijk een optie, maar we zoeken naar een optie om over te stappen op een echt "geen zorgen" abbo. Mijn ervaring tot nu toe is dat m'n chick voortdurend bezig is met haar data verbruik en dat is in NL met nauwelijks verbruik. Uiteraard had ze het eerder beter moeten regelen, maar ja, that's life.

[ Voor 50% gewijzigd door MrAngry op 09-07-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kijk je gaat 3- 4 maanden wandelen. Dus het klinkt niet echt als een vast gezette periode. Als ik jou was had ik gewoon 10 dagen korter gedaan.

Maar goed, ik ben niet jij, en jij niet mij. Ik zou gewoon gaan, en mocht het een probleem opleven desnoods de sim even terug naar nld sturen of via het buitenland via de chat de klantenservice contacten mocht het mis zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Er zijn goede redenen om de start niet uit te stellen, het passeren van de grote Sint Bernhard pas moet bv een beetje op tijd gebeuren.
Begrijp ik uit je input dat versnelde nummerportering bij deze partijen niet bestaat? Of is dit gewoon vermijd het probleem advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-08 23:57
Je krijgt nieuwe sim van de nieuwe provider die laat je achter in toestel bij familie
en ze sturen de sim op na portering.
de oude zal wel/niet gedeactiveerd worden in het buitenland boeit jouw dat ?
Nee dit is probleem van oude provider toch dat er nog op verbruikt wordt na deactiveren mocht het misgaan.
dus krijg je nieuwe sim opgestuurd dan er in en gebruiken en oude vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 22:40
Opsturen zou kunnen, maar als je onderweg in het buitenland niet langs een bekende komt die het voor je kan ontvangen, dan zou ik het niet doen. Er bestaat wel poste restante, maar dat moet je afstemmen en er kan makkelijk wat mis gaan.

Als je niet wild gaat kamperen, dan zul je vaak WiFi hebben op je tussenstops. Als je tijdens het wandelen om je heen kijkt, dan heb je niet zo gek veel mobiele data nodig.
Mijn advies zou zijn:
d) Pas na de tocht abonnement wijzigen en nummer porteren. Onderweg mobiel internet delen via WiFi.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dualsim aanvragen en de activatie door iemand laten doen in Nederland.

Of een spoedportering doen, waarbij het administratieve proces nog eventjes doorloopt. Niet alle providers gaan hier echter in mee, omdat vaak alleen de tweedelijns de spoedporteringprocedure kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Als je de bundel bij HN ophoogt, verandert dan je abo status? Zo niet dan zou je een combinatie van al deze adviezen kunnen nemen....

- VF abo afsluiten, SIM thuis bij familie laten
- HN bundel ophogen
- Zodra portering gedaan is de SIM op laten sturen

Zo heb je genoeg data om de eerste dagen te overbruggen, gaat de portering gegarandeert goed en heb je vanaf het porteringsmoment het volle gebruik beschikbaar.

De ervaring leert dat proberen buiten het normale proces iets te doen meer sores oplevert dan oplossingen. In het beste geval snapt men het niet en volgt het normale proces alsnog, in het slechtste geval beland de hele portering ergens tussen wal en schip en gebeurt het helemaal niet met alle gevolgen van dien...

Dan is er nog de simpele oplossing: Niet porteren. Gewoon een VF abo afsluiten en je oude nummer weg gooien. Dan hoeft er niet geporteerd te worden en heb je wel meteen volle beschikking over het VF abo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:38
Of gewoon een nieuw abonnement afsluiten, en dan later pas het nummer porteren. Dan kun je bij HN de bundel verlagen tot de laagste bundel, en eventueel het nummer tijdelijk doorschakelen.
Na terugkomst zet je dan de portering in gang. Bij vodafone is dat gewoon mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Trommelrem schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 05:32:
Dualsim aanvragen en de activatie door iemand laten doen in Nederland.

Of een spoedportering doen, waarbij het administratieve proces nog eventjes doorloopt. Niet alle providers gaan hier echter in mee, omdat vaak alleen de tweedelijns de spoedporteringprocedure kent.
^^ dit

Bij aanvraag portering bij VF specifiek aanvragen om deze op een duosimkaart aan te vragen. Op de dag van porteren een vriend/kennis/familielid vragen deze even in een mobiele telefoon te stoppen en zodra deze VF bereik heeft even jouw nummer te laten bellen. De andere simkaart heeft je vriendin bij zich en na telefoontje stopt zij deze in haar eigen telefoon

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1