Ik ga per 01 augustus met mijn vriendin 3-4 maanden wandelen in Europa (pelgrimstocht) en omdat we op een mobiel vertrouwen voor de GPS wil ik graag alles netjes dubbel uitgerust hebben. Ik heb een vrij lekker VF abbo met 20 gig data volledig te gebruiken in Europa, maar zij zit bij Hollandsnieuwe en heeft 1 gig waar ze elke maand overheen gaat. Nu is echt het moment gekomen om er wat aan te doen, dus ik wil een Red together afsluiten(2*20GB in EUropa, 160GB thuis). Echter zit ik met nummerportering: We vertrekken 01 augustus en VF geeft de volgende dingen telefonisch aan:
- De opzegtermijn van HN te respecteren en dat is 30 dagen. Dus nummerportering per 10-augustus als we morgen opzeggen
- Dat je in Nederland moet zijn voor succesvolle nummerportering
- Dat we bij HN moeten zijn voor een versnelde portering.
HN geeft telefonisch het volgende aan:
- Er is geen versnelde nummerportering
- Als je in het buitenland bent dan gaat portering vaak fout, maar dan kan het handmatig wel goed gezet worden door de technische dienst
- As het mislukt kan je gewoon blijven bellen en internetten.
Nou boeit dat abbo ons niets, we willen gewoon het nummer er vanaf porteren voordat we op reis gaan.
Aangezien VF en HN elkaar een klein beetje tegenspreken en HN volgens mij uitspraken doet over een technische dienst die denk ik bij VF ligt, namelijk handmatig nummer porteren, vraag ik me af wat we moeten doen. Worst case porteren we het nummer als we terug komen, eind november.
Heeft iemand hier ervaring mee, een mening over of inside knowledge of anders?
We hebben de volgende scenarios:
a) morgen aflsuiten bij VF, hopen dat nummerportering gewoon werkt terwijl we in Belgie/Luxemburg zijn, zo niet dan bellen, werkt het dan niet, dan SIM opsturen naar familie in NL en een paar dagen puur op die van mij doen. Nadeel: aantal dagen compleet onbereikbaar.
b) Later porteren, dus als we terug zijn. Dan telefonisch niet bereikbaar zijn, maar whatsapp e.d. zijn redelijk nummer agnostisch en al die campings en B&B's die we bellen interesseerd het nummer toch niet. Nadeel: Niet telefonisch bereikbaar op bekend nummer door familie.
c) Proberen toch versnelde portering te forceren door VF en HN telefonisch lastig te vallen tot het geregeld is. Nadeel: Onduidelijk of dit uberhaupt kan.
Alle input welkom!
- De opzegtermijn van HN te respecteren en dat is 30 dagen. Dus nummerportering per 10-augustus als we morgen opzeggen
- Dat je in Nederland moet zijn voor succesvolle nummerportering
- Dat we bij HN moeten zijn voor een versnelde portering.
HN geeft telefonisch het volgende aan:
- Er is geen versnelde nummerportering
- Als je in het buitenland bent dan gaat portering vaak fout, maar dan kan het handmatig wel goed gezet worden door de technische dienst
- As het mislukt kan je gewoon blijven bellen en internetten.
Nou boeit dat abbo ons niets, we willen gewoon het nummer er vanaf porteren voordat we op reis gaan.
Aangezien VF en HN elkaar een klein beetje tegenspreken en HN volgens mij uitspraken doet over een technische dienst die denk ik bij VF ligt, namelijk handmatig nummer porteren, vraag ik me af wat we moeten doen. Worst case porteren we het nummer als we terug komen, eind november.
Heeft iemand hier ervaring mee, een mening over of inside knowledge of anders?
We hebben de volgende scenarios:
a) morgen aflsuiten bij VF, hopen dat nummerportering gewoon werkt terwijl we in Belgie/Luxemburg zijn, zo niet dan bellen, werkt het dan niet, dan SIM opsturen naar familie in NL en een paar dagen puur op die van mij doen. Nadeel: aantal dagen compleet onbereikbaar.
b) Later porteren, dus als we terug zijn. Dan telefonisch niet bereikbaar zijn, maar whatsapp e.d. zijn redelijk nummer agnostisch en al die campings en B&B's die we bellen interesseerd het nummer toch niet. Nadeel: Niet telefonisch bereikbaar op bekend nummer door familie.
c) Proberen toch versnelde portering te forceren door VF en HN telefonisch lastig te vallen tot het geregeld is. Nadeel: Onduidelijk of dit uberhaupt kan.
Alle input welkom!
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef