Oplossing voor ADSL-upload vastloop probleem?

Pagina: 1
Acties:

• dickus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 12:18
Ik heb vorige week een topic gestart met het vaak voorkomende probleem dat de verbinding vastloopt onder windows98 na het uppen van tussen de 20 en de 30 meg.
[topic=186753]
en verder: [topic=156229]

Nu zag ik in de knowledge base het volgende artikel:
http://www.microsoft.com/IntlKB/Netherlands/NL243/1/99.ASP?LN=NL&SD=gn&FR=0

Zou dit iets met het probleem te maken kunnen hebben? Ben nu op mijn werk en kan het niet testen. Wie durft? :)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 11:08 schreef dickus het volgende:
Ben nu op mijn werk en kan het niet testen. Wie durft? :)
Ik :)
Veel erger dan nu kan het toch niet worden :)
Als ik geen edit op deze post maak, is het niet gelukt ;)

[edit]
Pc startte sinds 5 dagen weer in 1 x op, (zonder 2 of meer keer vastlopen in opstartscherm waardoor harde reboot nodig is), verbinding maken met Mxstream duurde zeker halve minuut, data verkeer kwam daarna pas na nog een halve minuut (en afsluiten + opnieuw opstarten van IE) op gang. Dus òf het een oplossing is... :?)

• dickus
Voor jou was dit dus geen oplossing, dat moge duidelijk zijn :-) Jij had echter al een ander probleem (internet zit af en toe 30seconden vast, toch?), wat misschien een andere oorzaak heeft. Het probleem wat ik heb beschreven vindt alleen plaats bij mensen die heel veel uploaden (meer dan 20 meg), ik hoop dat deze link daar een oplossing voor is.

• dickus
voor mensen die het willen proberen, maak even een backup van ndis.vxd.. aan de beschrijving te zien is dit het enige bestand wat wordt aangepast.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb het probleem ook, en heb nu het modem getweakt tot de Pro versie (zie thread [topic=192381] ). Ik hoef nu dus niet meer via de VPN-adapter verbinding te maken, maar het modem zelf maakt nu de verbinding. In mijn netwerkonderdelen staan nu alleen nog de Client voor Microsoft Netwerken, mijn netwerkkaart en de bijbehorende TCP/IP. Op het moment ben ik de upload aan het testen en zit nu al op 60 MB!!! Ziet er dus erg hoopvol uit, ik ga nog even door met uploaden en zal jullie op de hoogte houden :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• dickus
heb dat bericht ook gezien en had al zo'n vermoeden.. vind het alleen een beetje eng om dergelijke dingen te doen, dus ga eerst even die patch proberen... jullie horen ook nog van mij :)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

inmiddels heb ik sinds mijn laatste reboot zo'n 160 MB aan uitgaande data, en het loopt nog steeds! Het ombouwen van het modem naar een Pro versie lijkt dus EINDELIJK de oplossing van mijn probleem te zijn!!!! :) :) :)

Het probleem lag dus waarschijnlijk ergens in de Ext. Toegangsadapter of de VPN-adapter of iets wat hiermee samenwerkt. Want deze heb ik nu weggehaald uit mijn netwerkonderdelen...

Ik ben trouwens wel benieuwd of het vervangen van dat ene file-tje ook een oplossing was geweest....

• dickus
Nee :'( .. alhoewel ik het niet met 100% zekerheid nu kan zeggen, leek het erop alsof de verbinding weer vastliep door het uploaden. Ik vind dat ombouwen van het modem een beetje te riskant. Zit daarom toch te denken aan windows2000. (vind dit heel beroerd voor een in principe lullig probleempje)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Toch ben ik heel blij met de tweak. Ik heb nu al meer dan 200 MB aan upload en mijn verbinding is al 48 uur actief zonder te zijn vastgelopen :)

Riskant is die tweak ook niet echt denk ik, als je tenminste de procedure op http://adsltweak.iscool.nl/ volgt...

Verwijderd

1 tip: print die pagina wel uit. Ik moest halfverwege rebooten en toen kon ik de pagina dus niet meer bekijken :(
Gelukkig kon ik het uit mn cache vissen :)

Bij mij heeft het ook een probleem opgelost wat ik al maanden had: windows 2000 kon niet meer afsluiten (alleen als ik mxstream aan had). Ik heb dus de hele tijd domweg op de powerknop moeten douwen, en nu kan ik gelukkig weer normaal afsluiten :)

• dickus
MAAR! .. ik had op een ander forum dezelfde topic gestart, en zie net dat iemand waarschijnlijk toch een oplossing heeft gevonden. Ga het direct proberen, hier de link:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1150

ps. klinkt ook erg absurd om een winme file over te zetten, maar als het werkt dan werkt het >:)

• dickus
En het werkt.. zit nu ruim over 200meg upload.. Voor alle mensen die hetzelfde probleem hadden als ik, is de bovenstaande link dus de oplossing. Hierbij een grote dankbetuiging aan lowland101 :-)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op maandag 30 juli 2001 08:33 schreef dickus het volgende:
En het werkt.. zit nu ruim over 200meg upload.. Voor alle mensen die hetzelfde probleem hadden als ik, is de bovenstaande link dus de oplossing. Hierbij een grote dankbetuiging aan lowland101 :-)
Super! Wie had nu ooit gedacht dat er na maanden ploeteren binnen 2 dagen 2 oplossingen hiervoor zouden komen? :) :) :)

• dickus
:) .. weer een overwinning voor handige tweakertjes

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
Als je geen zin hebt om he MxStream modem te verbouwen (tweaken), kun je ook geween een Vigor 2200e ertussen hangen.

Sinds ik die heb, en dus geen VPN meer gebruikt om te internette, heb ik geen problemen meer met uploaden. (En ik upload 100'n MBs/week aan updates voor m'n website).

Bijkomend voordeel is dat je dan ook een firewall/router heb. Switchje ertussen en je hangt een netwerkje online. Bevalt me prima. Tevens geeft Xs4All momenteel een vette korting op de vigor. =)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• Milly
  • Niet online
Tja, maar als je dus ziet dat je het upload probleem ook kunt oplossen door een bestandje te vervangen, is dat wel iets goedkoper natuurlijk. Het werkt bij mij prima!
Maar, een goedkope router is nooit weg idd. Ik neem aan dat die aanbieding alleen voor XS4ALL abonnees is zeker... :(

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
Lijkt me wel, en alleen bij FastADSL abbo's. (Zowel nieuw als al bestaande abbo's. :)

http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/router.html

Het schijnt trouwens dat de KPN die router gratis geeft aan mensen die al een FastADSl abbo hadden, en vier IPs. (En er nu dus 3 inleveren), aldus de helpdesk van Xs4all. Maar dat gelooft ik wel als ik er een op de mat heb liggen hier. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:05 schreef rarzie het volgende:
Lijkt me wel, en alleen bij FastADSL abbo's. (Zowel nieuw als al bestaande abbo's. :)

http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/router.html

Het schijnt trouwens dat de KPN die router gratis geeft aan mensen die al een FastADSl abbo hadden, en vier IPs. (En er nu dus 3 inleveren), aldus de helpdesk van Xs4all. Maar dat gelooft ik wel als ik er een op de mat heb liggen hier. :)
ze geven hem niet gratis weg, je krijgt hem in bruikleen
ikzelf heb het basic ADSL abo bij XS4ALL, en als je die modem gewoon tweaked, dan wordt ie in combinatie met een hub eigenlijk hetzelfde als een router.
werkt perfect hier, PC aan = internet aan >:)
tevens fungeert het zaakje dan als een uitstekende firewall!!
Pagina: 1