Toon posts:

niet overclocked VEELS te heet

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had een A7V rev. 103 met een Tbird 900, nou, die A7V overleed na een paar maanden :'( ik kan me nog herinneren dat dan in de bios de mobotemp. zo'n 29/30/31 graden was, nu heb ik dus van de dealer een nieuwe A7V gehad ook alweer een tijdje geleden, maar nu is m'n mobotemp bijna altijd 40 graden, ZONDER kap op me kast, die tbird wordt ook VEELS te heet, kep een SOrb met arctic dertussen en hij zit echt aan de 55 graden IDLE (!!) met een voltage van 1.6volt, toenet ging ik voor de grap even m'n GF2 voelen, die liefe ram heatsinkies, nou die zijn nu echt GLOEIEND heet, na 2 seconden aanraken brand je je handen, zal dus een graadje of 40/45 zijn, volgens mij is dit niet echt normaal en allemaal sinds nieuwe mobo |:( iemand een idee ?? alvast bedankt

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 16:59

BrZ

na 2 seconden aanraken brand je je handen, zal dus een graadje of 40/45 zijn
Als je je handen eraan brand is hij echt wel heter hoor, moet dan eerder richting de 70-80 graden zijn...

Maar goed... kan de warme lucht wel weg in je kast? Zelfs als de kap eraf is kan de warmte nog steeds blijven hangen...

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51
ik heb dus ut zelfde met een athlon 1200 idle 59c en de rest durf ik niet eens aan te raken

Verwijderd

niet moeilijk dat die zo warm wordt.
je voltage is veeeeel te laag.
zet die eens op 1.75.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Denk jij dat de temparatuur omlaag zal gaan door het voltage te verhogen? :?
Hallo?? :D

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 15:23
Op zaterdag 28 juli 2001 11:33 schreef B.A. Baracus het volgende:
Denk jij dat de temparatuur omlaag zal gaan door het voltage te verhogen? :?
Hallo?? :D
Euh er zit wel wat in hoor. Ik ga er vanuit dat die voeding een vermogen levert aan de proc. en als je dus het voltage omhoogzet dan gaat het aantal amperes omlaag. En dit zal zorgen voor een temp. daling

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

ja tuurlijk.
bv, je kunt toch geen 1300 draaien op een voltage van 1.75?
lijkt me logisch.
en ik zeg dit niet zomaar maar het is wel uit eigen ervaring.
stapje per stapje omhoog doen en wedden dat het verschil gaat uitmaken?

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Probeer jij dan maar je cpu 0,3 volt meer te geven. En kijk dan eens hoe heet je cpu wordt... :o

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:18
Op zaterdag 28 juli 2001 11:36 schreef Frostie het volgende:

[..]

Euh er zit wel wat in hoor. Ik ga er vanuit dat die voeding een vermogen levert aan de proc. en als je dus het voltage omhoogzet dan gaat het aantal amperes omlaag. En dit zal zorgen voor een temp. daling
Nee, dit is gewoon bullshit volgens mij. (no flame intended!) Als je de spanning verhoogt, kan je inderdaad met minder stroom evenveel vermogen leveren. Dat is gewoon de wet van ohm. Maar het vermogen zal gelijk blijven. P = U X I enzo..

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 11:36 schreef Frostie het volgende:

[..]

Domme sukkel de weerstand blijft toch het zelfde dus als het voltage omhoog schroef dan wordt er dus meer stroom verbruikt.

I = U : R

2de klas LTS krijg je dit sjit jij bent echt dom.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 13:08

charlie

?*?

Over dom gesproken : als je een flame wil uitdelen doe het dan 1 keer.

Verwijderd

Oops ik heb een dubbelpost gedaan.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zaterdag 28 juli 2001 11:53 schreef MacDweal het volgende:
Oops ik heb een dubbelpost gedaan.
LOL :D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

MacDweal, dit is dus geen foutje geweest in het forum aangezien er 3 minuten tussenzaten. Ik geef je een waarschuwing voor forumvervuilig

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Frostie
Op zaterdag 28 juli 2001 11:49 schreef MacDweal het volgende:

[..]

Domme sukkel de weerstand blijft toch het zelfde dus als het voltage omhoog schroef dan wordt er dus meer stroom verbruikt.

I = U : R

2de klas LTS krijg je dit sjit jij bent echt dom.
Euh P = V x I lijkt me dat het vermogen van een voeding constant is maar jij als lts'er zal dat geloof ik wel beter weten (no offence voor mensen die wel normaal kunnen reageren en toevallig ook lts doen).

Frostie (die een beetje simpel wordt van mensen die andere mensen dom menen te moeten noemen)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Frostie
Op zaterdag 28 juli 2001 11:44 schreef Case het volgende:

[..]

Nee, dit is gewoon bullshit volgens mij. (no flame intended!) Als je de spanning verhoogt, kan je inderdaad met minder stroom evenveel vermogen leveren. Dat is gewoon de wet van ohm. Maar het vermogen zal gelijk blijven. P = U X I enzo..
Ja maar het is vooral de hoeveelheid stroom die door de draad gaat die de warmte verzorgt (volgens mij boeit dat minder dan een wat hoger voltage voor de warmte ontwikkeling). Dus je proc. draait dan op een hoger voltage -> minder stroom -> minder warmte-ontwikkeling. imho

Frostie

• Frostie
....oeps.... ik wilde wat editten e.d.

Verwijderd

Oke,
Ik heb laatst een topic gestart met de vraag om je TB- spanning te verlagen,
het viel idd op dat als ik hem verlaagde naar 1.45v de temp 3© omhoog ging :'(
Bij deze verklaard dus.
Maar nu voor het mooie, wat is de normale spanning van de athon 1.4Ghz :?
(schroef ik hem even op ;) )

btw: mbm geeft een verschil met 8© naar beneden aan vergeleken met asus monitor *D

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:01

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik denk dus dat dat niet zo is. Op 1.6V verbruikt de proc gewoon minder stroom dan wanneer die op 1.75V draait. Volgens mij is het zo dat als je het voltage verhoogt, de sterkte van het signaal in de proc toeneemt(en andersom: V omlaag, signaal zwakker). Dat is de reden waarom je het voltage moet verhogen als je flink wilt overclocken. Als je het voltage gelijk houdt, volgen de signalen elkaar te snel op en worden ze niet goed onder scheiden van elkaar. Als je het voltage omhoog gooit wordt het verschil tussen twee signalen duidelijker.
Een proc heeft dus geen vast stroomverbruik, maar die is afhankelijk van het voltage.
R=V/I oftewel V=IxR
R(weerstand) blijft gelijk. Bij stijging van het voltage stijgt dus ook het stroomverbruik en daarmee de warmteontwikkeling.

Ik denk dus dat je een brak mobo hebt. Dat zou namelijk ook verklaren waarom al je andere apparaten ook op smelten staan

specs

• Frostie
Op zaterdag 28 juli 2001 21:11 schreef De_Flexe_Toki het volgende:

Een proc heeft dus geen vast stroomverbruik, maar die is afhankelijk van het voltage.
R=V/I oftewel V=IxR
Ok ik ging uit dat een cpu een vast vermogen krijgt en niet dat zijn weerstand constant zou zijn. Iemand op irc vertelde me dat dit niet correct was maar ja dan wil ik wel graag een verklaring horen eigenlijk voor de stijging van de temp :>

Frostie

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

De enige reden die ik kan verzinnen is dat door het stijgen van de temperatuur de weerstand hoger wordt.
weer: V=IxR
Als V=constant en R stijgt, moet I dus dalen.
Minder stroomverbruik = winder warmte.
Maar dat is wel erg vergezocht. Ik denk ook niet dat de weerstand zo veel stijgt dat het de temperatuurstijging weer compenseerd. Dat kan gewoon niet.

specs

• Frostie
Op zaterdag 28 juli 2001 21:25 schreef De_Flexe_Toki het volgende:
De enige reden die ik kan verzinnen is dat door het stijgen van de temperatuur de weerstand hoger wordt.
Dat is inderdaad waar maar dan moet er dus eerst een zekere temp. verhoging zijn voordat jouw verklaring in werking kan treden.

Frostie

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Precies, daarom kan het dus niet.
Maar ja, als die verhalen echt kloppen dan moet er toch een oorzaak voor zijn.
Ik zou het trouwens leuk vinden om te weten wat er gebeurd als milanese z'n voltage omhoog gooit!!

specs

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=22] :).

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Huh? :?
/offtopic
Er wordt hier niet overclocked (al helemaal niet die-hard). Nou ja, jij (u?) bepaalt het
/offtopic

specs

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

iemand een idee ?? alvast bedankt

Euhh zorg dat jij jou koeling van buiten de computer krijgt, via een buis naar je proc.
Mijn AMD 1400@1500-ASUS A7V EN de Hercules Prophet II zijn ook niet aan te raken, ook hier 60c>Idle!!!!!

Euuuh wat dachie van een hittegolf :Z ??
Da's iedereen een beetje ontschoten, de koel-lucht is ook met een dikke 10c gestegen 8-)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

laat maar

Verwijderd

Wat zeggen de biossen van die hoge temps? En kloppen de voltages die de voeding levert?

Nog één ding: :'(
- Als je de spanning op je proc verhoogt, stijgt de temp.
- Als je de spanning op je proc verlaagt, daalt de temp.
Klopt dit bij jou niet? Dan klopt de weergave van de temps niet!

• Frostie
Op zondag 29 juli 2001 00:42 schreef Extra300s het volgende:
Euuuh wat dachie van een hittegolf :Z ??
Da's iedereen een beetje ontschoten, de koel-lucht is ook met een dikke 10c gestegen 8-)
nu heb ik dus van de dealer een nieuwe A7V gehad ook alweer een tijdje geleden <- mja het schijnt dat ie de problemen al een "tijdje" heeft en het is niet zo erg lang warm :)

Verwijderd

juist ja, ik heb hetzelfde probleem.. alleen wat is dan de ideale spanning voor een T.Bird 1200? alvast bedankt

Verwijderd

overklokken ? Formules ? weerstand ? stroom ? warm ??
dit kan ik ook !
Hier de wet van Wolvie :
door het overklokken en meer volt wordt het warmer...
uitleg : formules, weerstand e.d. boeien niet.
Meer stroom verbruik is meer rekening, is minder geld in het laadje, daar krijg ik het warm van...
conclusie : overklokken verhoogt de hitte...

nu jullie weer >:)

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

[quote][b]Op zondag 29 juli 2001 01:00 schreef Frostie: het schijnt dat ie de problemen al een "tijdje" heeft en het is niet zo erg lang warm :)

Ik heb zelf ook een koel probleem, wel gedeeldtelijk op kunnen lossen door een kartonnen binnenrol OVER de ventilator heen te schuiven, zodat de "koele"lucht van buiten de kast aangezogen wordt, scheelt bij mij toch een 8c gewoon idle gemeten.
En NEE de temp, zakt NIET als je het voltage VERHOOGD, heb ik nl geprobeerd, het resulteerde in een temp, verhoging van 5c!!!

De proco zit veel te hoog in de kast, warme lucht stijgt op (ook de GPU wordt heet) en in die warme lucht moet er gekoeld worden, en aangezien lucht sowieso een slechte geleider is.....tja Waterkoeling...? :p

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Iedereen kent de Formule P=U*I, maar een voorwerp KRIJG spanning (U dus) en VRAAGD stroom (I).
En het vermogen blijft NIET het zelfde.
Dus als jij het voltage verander van 1,75 naar 1,6 zal het vermogen verminderen en minder vermogen=minder verlies (reeël gezien en niet procentueel) en daarmee de warmte dalen.

• Frostie
Op zondag 29 juli 2001 01:29 schreef InterCC het volgende:

Dus als jij het voltage verander van 1,75 naar 1,6 zal het vermogen verminderen en minder vermogen=minder verlies (reeël gezien en niet procentueel) en daarmee de warmte dalen.
Euh wat minder verlies? Van warmte? of energie? Ik snap het even niet helemaal. Dat het vermogen niet constant bleef daar had ik een paar postings terug al gezegd dat dat een niet correcte aanname was.

Frostie

• bAdmuTs
  • Laatst online: 02-12 14:36

bAdmuTs

mAzE

Bij mij is de temp wel degelijk gedaald toen ik het voltage omhoog gooide.
Duron 600@980
1.75 volt
40 graden idle
44 graden stressed

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Pagina: 1