2 mailaccounts, hoe en wat.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Korte intro:
Ik ben al jaren een Android gebruiker...Wat doe ik hier dan?
Mijn moeder gebruikt al jaren een ipad tot haar tevredenheid, so far so good.

Echter is vorige week mijn vader overleden en vind ze het niet leuk als mail onder zijn naam verzonden wordt vanuit haar iPad. dat is begrijpelijk maar ik heb haar nog nooit over dit "issue"gehoord.

Blijkbaar heeft/had mijn vader een apple-id, maar mijn moeder ook want alle aankopen enzo gebeuren met haar apple account.

Maar het mailen gebeurd normaliter (ik dacht eigenlijk altijd) met haar quicknet account (=voorheen ziggo)

Als ze op een website is beland en ze wil die delen drukt op dat vierkantje met pijl -dat is delen neem ik aan.
vervolgens kiest ze mail. Maar... en nu komt het "probleem" kiest ze persoon A dan wordt hij verzonden met "moeder@quicknet.nl" kiest ze voor persoon B als geadresseerde dan staat er "vader@icloud.com"

Ik vermoed -but correct me if I'm wrong, daarom ben ik hier- dat het een erfenis is van de tijd dat mijn vader een iPhone 4 had en het adresboek op een of andere manier gesynct is via outlook of geimporteerd in haar ipad.

Bottomline, hoe kan ik het account vader@icloud.com verwijderen, maar niet de eventueel aanwezige contacten.

Om het uitdagend te maken, is mijn moeder een noob en ik woon in Spanje. Anders had ik het wel ff zitten zoeken enzo.

Ik heb teamviewer, en dat zal ook vast wel bestaan voor ios

THX _/-\o_

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-08 14:59
Pinin schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:36:

Ik vermoed -but correct me if I'm wrong, daarom ben ik hier- dat het een erfenis is van de tijd dat mijn vader een iPhone 4 had en het adresboek op een of andere manier gesynct is via outlook of geimporteerd in haar ipad.

Bottomline, hoe kan ik het account vader@icloud.com verwijderen, maar niet de eventueel aanwezige contacten.
De oorzaak van het probleem is het feit dat er blijkbaar (of dat nou vanwege 't instellen van een mailaccount of enig ander type account/apple-id) meerdere accounts aanwezig zijn waaraan (mogelijk verschillende) contacten gekoppeld zijn.

In het geval dat 't account van je/uw vader ingelogd is als icloud account is het een vrij simpele kwestie van het account verwijderen, en tijdens het verwijderproces aangeven dat de contacten die op het toestel zijn gesyncd op het toestel moeten blijven (letterlijk een v/d stappen tijdens het uitloggen van een icloud account)

Mocht dat niet het geval zijn, dan kan het zijn dat er ingelogd moet gaan worden op icloud.com op een pc
om vervolgens de contacten te exporteren als vCards, en ze vervolgens (door middel van in te loggen op het account van je/uw moeder bij icloud.com op diezelfde pc) te importeren in het apple-id van je/uw moeder.

Edit:
Er zijn natuurlijk ook andere manieren om contacten te im-/exporteren, maar zover ik weet is bovenstaand wel een van de eenvoudigere, helemaal gezien je/u het technisch gezien voor haar zou kunnen doen via teamviewer ;)

Hope this helps. :)

[ Voor 7% gewijzigd door NLflyer op 10-07-2019 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
NLflyer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:30:
[...]

De oorzaak van het probleem is het feit dat er blijkbaar (of dat nou vanwege 't instellen van een mailaccount of enig ander type account/apple-id) meerdere accounts aanwezig zijn waaraan (mogelijk verschillende) contacten gekoppeld zijn.

In het geval dat 't account van je/uw vader ingelogd is als icloud account is het een vrij simpele kwestie van het account verwijderen, en tijdens het verwijderproces aangeven dat de contacten die op het toestel zijn gesyncd op het toestel moeten blijven (letterlijk een v/d stappen tijdens het uitloggen van een icloud account)

Mocht dat niet het geval zijn, dan kan het zijn dat er ingelogd moet gaan worden op icloud.com op een pc
om vervolgens de contacten te exporteren als vCards, en ze vervolgens (door middel van in te loggen op het account van je/uw moeder bij icloud.com op diezelfde pc) te importeren in het apple-id van je/uw moeder.

Edit:
Er zijn natuurlijk ook andere manieren om contacten te im-/exporteren, maar zover ik weet is bovenstaand wel een van de eenvoudigere, helemaal gezien je/u het technisch gezien voor haar zou kunnen doen via teamviewer ;)

Hope this helps. :)
Super, bedankt. Ik wist inderdaad niet dat er gevraagd wordt om contacten te behouden na verwijdering van iCloud account. Zover ik weet staat de ipad zelf gekoppeld aan haar iCloud account.
Nog een vraag, waar kan ik zien hoe de ipad gekoppeld is, en waar zou ik dat account van mijn vader moeten vinden, want zover ik weet wordt dat niet gebruikt behalve boir bepaalde mailadressen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Pinin schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Super, bedankt. Ik wist inderdaad niet dat er gevraagd wordt om contacten te behouden na verwijdering van iCloud account. Zover ik weet staat de ipad zelf gekoppeld aan haar iCloud account.
Nog een vraag, waar kan ik zien hoe de ipad gekoppeld is, en waar zou ik dat account van mijn vader moeten vinden, want zover ik weet wordt dat niet gebruikt behalve boir bepaalde mailadressen.
Ik kan niet alles beantwoorden, maar als het goed is als je naar de App Store applicatie gaat, en dan kijkt bij je eigen gegevens zie je het Apple ID dat is ingelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-08 14:59
Pinin schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Mocht het account niet daadwerkelijk onder instellingen > accounts & wachtwoorden te zien zijn, kun(t) u/je ook in de contacten app kijken of het account daar mogelijk te vinden/zien is.

Als het om een oudere versie van iOS gaat is het ook mogelijk dat het account onder de instellingen van de mail app te zien is (naast natuurlijk de iCloud of contacten app)

Het in de Appstore ingelogde account hoeft niet per se ook het iCloud account te zijn wat ingelogd is, en staat natuurlijk ook los van de mail accounts & contacten accounts die mogelijk ingelogd/gekoppeld zijn.

Het is een gevalletje: vinden waar het account van je/uw vader te vinden is, om het vervolgens (met behoud van de contacten op het toestel) te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Als de ipad een recent is, dan ga je naar instellingen > je naam. Daar staat bovenin vermeld met welk Apple ID je bent aangemeld. Als je met verschillende Apple IDs bent aangemeld voor de iTunes/App Store en iCloud, dan staat dat er ook vermeld.

Als er geen 'naam' bovenaan de instellingen staat moet je zelf los kijken bij Instellingen > iCloud en instellingen > iTunes & App Store.

Voor de rest kun je eventueel in de Contacten app zien bij welk account de verschillende contacten behoren. Hiervoor klik je op 'Groepen' en dan vink je alleen 1 account aan: dan worden alleen de contacten van dat account getoond.

overigens hoef je niet helemaal uit te loggen van iCloud om de contacten te behouden: het uitvinken van de Contacten synchronisatie is voldoende: ook dan volgt de vraag of je de contacten op de iPhone wilt behouden.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:23
Als het alleen om mail gaat kan je natuurlijk ook onder instellingen - iCloud alleen mail uitzetten. De rest blijft dan zoals het was. Maar ik kan me ook voorstellen dat het account misschien helemaal weg moet.
Pagina: 1