Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop technische informatica

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GamingOlav
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-04 10:27
Beste,

Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop voor mijn studie, echter kan ik geen keuze maken en ben ik op zoek naar een advies. Tijdens mijn studie ga ik vooral programmeren(C), daarnaast zal ik gewoon office en google chrome gebruiken. Gamen is geen must maar is wel leuk als het er ook op kan. Scherm, toetsenbord en batterij moet goed wezen. De laptop moet de hele dag mee gaan. Daarnaast denk ik aan een i5(denk dat een i7 overkill is) 16gb ram en 256gb ssd. Het liefst 512gb. 8gb ram voldoet ook, maar het liefst moet het dan wel uitbreidbaar zijn naar minstens 16gb. De laptop moet in ieder geval 5 jaar mee gaan. Ik wil graag een 14 of een 15,6 inch laptop. 13,3 inch vindt ik echt te klein. Ook moet te laptop zomin mogelijk wegen. Iemand advies voor het gewicht, wat te doen is om elke dag op te fiets mee te nemen, zelf denk ik dat het onder de 1.8 kg wel te doen is.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga er mee programmeren, Visual Studio, C(++). Misschien ook python. Verder hoef ik er niet echt mee te kunnen gamen, maar als het er wel mee kan is het leuk mee genomen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
budget is €1000, het liefst niet er boven, tenzij het er veel beter van wordt.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga hem elke dag mee nemen naar school. Accu duur moet denk ik dan wel rond de 9 uur zitten, lettend op dat de batterij in de loop der jaren minder wordt en hij dan als nog een hele dag mee moet. Ook moet hij dus stevig gebouwd zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor een merk, als het maar geen Apple is.

Dit is mijn lijst
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAsus VivoBook S15 S532F-BQ049T€ 999,-€ 999,-
1LaptopsDell Latitude 5400 GP6DC€ 1.089,99€ 1.089,99
1LaptopsDell Latitude 5590-26Y93€ 964,99€ 964,99
1LaptopsDell Latitude 5590-XGK4J€ 953,50€ 953,50
1LaptopsLenovo IdeaPad 530S-14IKB (81EU00RCMH)€ 849,-€ 849,-
1LaptopsLenovo ideapad C340-14IWL (81N400DBMH)€ 899,-€ 899,-
1LaptopsLenovo ThinkPad T580 20L90022MH€ 999,-€ 999,-
1LaptopsMSI PS42 8RC-013NL€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.653,48

Echter weet ik gewoon echt niet welk ik moet kiezen. Ik zou graag advies willen welk ik moet kiezen en of er nog een betere optie is naast deze laptops.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• jop42
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 15:06
Je zou ook eens op de website's van Lenovo, Dell en HP zelf kunnen kijken, daar staan nog verschillende modellen op die niet in de pricewatch terugkomen. Ook kun je er studentenkorting krijgen.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Programmeren op een 13 inch is inderdaad niet fijn, al doe ik dat zelf wel.

Ver fieteen met een zware laptop en boeken is ook onprettig, tenzij je tas heb die ook in een fietstas pas (je zweet dan minder)

Programmeren gaat ook uitsteken op mindere laptops dan jij kiest, maar zou zeggen minimaal een 8e generatie i5.

Gewicht van 1.8 kg is best veel, maar niet te gek. Er zijn voldoende dien rond de 1.5 kg schurken, vooral met 14 inch.

Bekijk ook goed de reviews op stevigheid, niet iedere laptop is heel geschikt om iedere dag mee te nemen naar school.

Accuduur zou ik minstens op 8 uur zetten, rekening houdend met slijtage van accu.

Geen glossy scherm nemen, daar krijg je spijt want je kan vaak niet kiezen waar je zit.

Toetsenbord is heel belangrijk met programmeren, neem iets dat niet sponzig aanvoelt, dat is vermoeiend typen.

Hoeveel laptops.blijven er nog over als je deze criteria toepast?

Er zijn momenteel op bol.com laptops in de aanbieding trouwens en volgende week is twee dagen Amazon prime kortingen.

[ Voor 5% gewijzigd door 2green op 10-07-2019 15:36 ]