Toon posts:

Hulp nodig bij excel

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik moet een vergelijking Oud naar Nieuw op basis van de verandering in aantal sessies, dit lukt mij echter niet.
Ik heb 2 tabellen

tabel oud met url's en sessies
tabel nieuw met url's en sessies

ik wil het aantal sessie met elkaar vergelijken, kan iemand mij helpen met een goede formule?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik zou zeggen iets met COUNT of COUNTIFS (in de Engelstalige excel), maar eerlijk gezegd is dit voor mij echt veel te weinig informatie om iets nuttigs te kunnen zeggen. Wat heb je al, en waar loop je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:46:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dit stukje ben je vergeten in te vullen.

Als het puur op basis van het aantal sessies gaat, dan kijk je toch gewoon naar de lengte van de tabel? Als er 400 records in de ene zitten, en 500 in de andere, dan is je verschil dus 100. Dan moet je er met een COUNT volgens mij wel komen zoals Homerius al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 100 URL's in een oude tabel staan met allemaal een andere hoeveelheid sessies. Deze wil ik vergelijken met een nieuwe tabel waar ook 100 veelal dezelfde url's voorkomen met andere hoeveelheid sessies. deze wil ik door middel van een formule met elkaar vergelijken om het verschil in het aantal sessies te zien tussen de tabellen. Ik heb dit geprobeerd met de vergelijk functie dit lukte echter niet.

ik loop echt vast om de url's en sessies met elkaar te vergelijken omdat deze ook op andere rangen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
Heb je wat voorbeeld data?

Zou een beetje lastig zijn als de sessies random gegenereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53
Nog steeds is de probleembeschrijving aan de vage kant; voorbeeld data zou helpen. Maar als de urls hetzelfde zijn, kan het wellicht zo simpel zijn als beide tabellen te sorteren. En dan gewoon regel 1 van de ene tabel te vergelijken met de andere tabel. Als je niet wilt of kunt sorteren, zou een VLOOKUP (of HLOOKUP) misschien hulp kunnen bieden om voor de getallen in tabel 1 de corresponderende getallen in tabel 2 op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Verwijderd je geeft vage beschrijvingen maar geen concrete info over opzet, laat staan eigen oplospogingen. Dan wordt het lastig te helpen meedenken.. Vlookup zal het vast niet zijn, daar zijn al vele topics over geweest en het staat in de FAQ dus dat heb je vast al geprobeerd.

Ik heb het even aangekeken maar stel voor dat je een nieuw topic begint met en een meer concrete situatiebeschrijving en concrete beschrijving van welke formules je hebt geprobeerd. Dus o.a. invullen van de [...]. Dan pas kunnen we concreet meedenken.

Detail: neem dan ook een wat meer concrete topictitel, er zijn om immers meer topics in de wereld die gaan over excel :P

Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.