Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 weken heb ik de beschikking over een glasvezelverbinding via Fiber.nl. Met als modem Fritzbox 5490. Ik wil mijn ip-camera aansluiten. In de Fritz poort 80 opengezet. Ook https aangezet.

Als ik de camera koppel met een ethernetkabel de modem dan kan ik van buitenaf de camera bedienen waarop ik met een inlogcode kan binnenkomen (dus camerabeelden kan zien).

Alleen als ik de camera wireless koppel aan de modem dan kan ik de camera niet benaderen. 'Kan server niet benaderen' is de foutmelding in de browser.
Ik snap er niks van. Met een kabel doet hij het wel, wireless doet hij het niet.
Dank alvast voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
  • Hoe ziet je netwerk er precies uit? Welke componenten heeft het nog meer?
  • Wat zijn je WiFi instellingen?
  • Hoe verbind je de IP camera met je Fritzbox?
  • Welke IP camera (merk/model) praten we over?
  • Wat heb je precies ingesteld in de Fritbox ("poort 80 opengezet") -> wat heb je precies gedaan, heb je poort 80 naar een bepaald IP adres geforward bijvoorbeeld?
  • Hoe probeer je de camera te benaderen, van binnen of buiten je eigen netwerk?

[ Voor 16% gewijzigd door Cpt.Morgan op 09-07-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk staat de camera ingesteld als DHCP client. Zo ja, staat het mac adres van de camera in DHCP tabel van de Fritzbox?

Als de camera verbonden is, kun je het IP adres pingen vanaf een andere client op je router?

Staat het gastennetwerk van de Fritzbox aan, en verbindt de camera vianbet gastennetwerk?