Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een systeem bouwen welke mooi samen gaat met mijn reeds aangeschafte scherm en CPU. Dit betreft een 1440P 144Hz scherm en een Ryzen 7 3700X.
De PC is voornamelijk bedoel voor het spelen van games. (Grafisch zware games)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting zit momenteel op rondweg 1800 euro. Hiervoor denk ik een capabel systeem te kunnen bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals ik eerder aan gaf maak ik reeds gebruik van een 1440P 144Hz scherm en heb ik al een Ryzen 7 3700X in huis. De laatste neem ik wel mee in de prijsberekening.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik geef de voorkeur aan kwaliteit en toekomstbestendigheid voor een mogelijke GPU upgrade in de toekomst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder geen eisen en wensen, vragen over de setup heb ik wel. Die staan bij verwachtingen beschreven.
Ga je overklokken?
Ik zou eventueel mijn RAM geheugen willen overklokken. Verder ben ik daar niet echt in thuis.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik zelf op dit moment mijn twijfels heb zijn de volgende componenten:
Corsair Force MP510 960GB of Adata XPG SX8200 Pro 1TB.
Beide snel, maar kan weinig reviews vinden over de duurzaamheid.
Gigabyte Aorus X570 ELITE of Gigabyte Aorus X570 GAMING X:
Beide de wat goedkopere moederborden van de nieuwe X570 lijn. Advies op keuze?
Fractal Design Define S:
Heeft deze kast voldoende ruimte? Heb zelf geen behoefte aan mooie RGB. Vandaar een dichte kast.
Koeling:
Mis ik nog iets wat betreft ventilators? Heb dat zelf nooit gebruikt in mijn huidige build en ook nooit ergens last van gehad.
Nvidia GeForce RTX 2070 Super Founders Edition:
Founders edition is optioneel. Zal mogelijk ook een andere editie kunnen zijn.
Ik begrijp dat het mogelijk beter zal zijn om voor een RX5700XT te gaan. Alleen zit ik zelfs te twijfelen om eventueel meer geld te besteden om een RTX2080 te kopen. Nu heb ik de CPU al, dus wil wel graag alvast gaan bouwen zonder al te lang te blijven wachten tot een goed model uit komt.
Wat is jullie advies?
Ik wil graag een systeem bouwen welke mooi samen gaat met mijn reeds aangeschafte scherm en CPU. Dit betreft een 1440P 144Hz scherm en een Ryzen 7 3700X.
De PC is voornamelijk bedoel voor het spelen van games. (Grafisch zware games)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting zit momenteel op rondweg 1800 euro. Hiervoor denk ik een capabel systeem te kunnen bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals ik eerder aan gaf maak ik reeds gebruik van een 1440P 144Hz scherm en heb ik al een Ryzen 7 3700X in huis. De laatste neem ik wel mee in de prijsberekening.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik geef de voorkeur aan kwaliteit en toekomstbestendigheid voor een mogelijke GPU upgrade in de toekomst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder geen eisen en wensen, vragen over de setup heb ik wel. Die staan bij verwachtingen beschreven.
Ga je overklokken?
Ik zou eventueel mijn RAM geheugen willen overklokken. Verder ben ik daar niet echt in thuis.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik zelf op dit moment mijn twijfels heb zijn de volgende componenten:
Corsair Force MP510 960GB of Adata XPG SX8200 Pro 1TB.
Beide snel, maar kan weinig reviews vinden over de duurzaamheid.
Gigabyte Aorus X570 ELITE of Gigabyte Aorus X570 GAMING X:
Beide de wat goedkopere moederborden van de nieuwe X570 lijn. Advies op keuze?
Fractal Design Define S:
Heeft deze kast voldoende ruimte? Heb zelf geen behoefte aan mooie RGB. Vandaar een dichte kast.
Koeling:
Mis ik nog iets wat betreft ventilators? Heb dat zelf nooit gebruikt in mijn huidige build en ook nooit ergens last van gehad.
Nvidia GeForce RTX 2070 Super Founders Edition:
Founders edition is optioneel. Zal mogelijk ook een andere editie kunnen zijn.
Ik begrijp dat het mogelijk beter zal zijn om voor een RX5700XT te gaan. Alleen zit ik zelfs te twijfelen om eventueel meer geld te besteden om een RTX2080 te kopen. Nu heb ik de CPU al, dus wil wel graag alvast gaan bouwen zonder al te lang te blijven wachten tot een goed model uit komt.
Wat is jullie advies?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 345,05 | € 345,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 2070 Super Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX | € 137,84 | € 137,84 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 92,99 | € 92,99 |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 960GB | € 131,48 | € 131,48 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 2TB | € 227,05 | € 227,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.275,08 | ||