Toon posts:

Delay tijdens het gamen door elektriciteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ervaar tijdens het online gamen een vertraging in mijn gameplay(alsof alles traag is en ik dingen pas later zie) ik ben er vrijwel zeker van dat dit te maken heeft met de elektriciteit. Na het uitzetten van diverse apparatuur wordt het probleem meteen verholpen. Alleen woon ik niet op mijzelf en kan ik dit niet zomaar doen. Dus mijn vraag is, is het mogelijk om dit op een andere manier op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De spellen die ik speel zijn Call of duty en Fifa. Online gamen doe ik zowel op de ps4 als op de pc. Bij beide ervaar ik hetzelfde (op de PC wel erger dan op de ps4).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat de meeste zullen aangeven dat het aan mijn internetverbinding/bekabeling ligt, maar ik heb hier al 2 jaar mee zitten stoeien. Ik heb echt alles geprobeerd. Graag wil ik eigenlijk ook dat deze optie wordt uitgesloten aangezien ik vrijwel zeker weet dat het met de elektriciteit te maken heeft. Natuurlijk kunnen dan daarmee verbanden kunnen gelegd worden, maar aub geen simpele oplossingen als NAT openen en voorstellen als bekabeld gamen(is al sprake van, heb vrijwel nooit draadloos online gegamed tenzij om te testen)
Ik ben er vrijwel zeker van doordat bij veel elektriciteit gebruik (vaatwasser aan of wasmachine) ik bijna niet kan spelen online (harde delay in reactie en beeld) en wanneer ik bijvoorbeeld opladers uit de stopcontacten haal het beter wordt(hoe minder in de stopcontacten hoe beter). Ik hoop dat iemand een mogelijke oplossing hiervoor kan bedenken of miss iets meer over weet.

Hoor het graag. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 15:23
Twee dingen die ik het eerst zou hebben geprobeerd als ik dit vermoeden zou hebben:
- heel de zooi een keer op een andere locatie neerzetten en kijken of het dan allemaal goed gaat
- andere voeding

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe heb je die PC op het netwerk aangesloten? Niet toevallig via van die netwerk over stroom, stopcontact adapter dingen?

En om wat voor hardware gaat het en hoe zit die qua stroom aangesloten? Wat voor soort apparaten trek je los waarna het beter gaat?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roxsman,

Dat heb ik inderdaad al diverse malen geprobeerd (andere locaties dichter bij router etc) en aangezien het goed werkt bij het uitschakelen van andere apparatuur zie ik niet in waarom een andere voeding zou helpen? Ik heb iig een nieuwe pc toendertijd aangeschaft(veel betere specs, dacht dat het daaraan lag) maar probleem bleef hetzelfde helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion,

Nee ik gebruik gewoon een cat 5e kabel.
Een playstation 4 en een pc( hier speel ik niet heel vaak op) misschien makkelijker voor de topic om dit achterwege te laten? Echt van alles als bijvoorbeeld een ventilator aangaat dan merk ik dat meteen in mijn gameplay. Maar de laatste tijd heb ik iedereen thuis verzocht om de opladers uit de stopcontact te halen na het opladen. Dit bleek meteen te helpen, maar nog steeds niet voldoende, zoals wanneer meeste apparaten uit staan. Verder verstoort het aanzetten van de licht (TL buizen) in de avond ook het ook heel erg. snap niet helemaal wat je bedoelt met hoe zit het aangesloten? Met een voeding meteen in de stopcontact(wanneer ik een verlengdoos gebruik wordt het allemaal veel erger dus dat is helemaal geen optie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat komt er voor waarde uit je stopcontact?

Meet hem eens door, zowel met belasting in het huis als geen belasting in het huis.

Wat geeft een speed en ping test aan, zowel met als zonder apparatuur

Wat geeft het spel aan voor ping zowel met als zonder apparatuur.

Als je je modem op een ander stopcontact aan de andere kant van het huis zet, maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Klinkt dan inderdaad alsof er een of andere storing op je stroomnetwerk zit die op een of andere manier je netwerk / pc stabiliteit beïnvloedt. Het is lastig om daar op afstand heel veel zinnigs over te zeggen waar 'm dat precies in zit en hoe dat op te lossen is. Hoe meer details je kan geven over hoe alles is aangesloten (qua groepen, exacte PC hardware, netwerk apparatuur, hoe loopt de netwerkbekabeling t.o.v. stroomleidingen, etc. etc., hoe groter de kans dat er wat zinnigs over te zeggen is).

Zou interessant zijn om te zien of het probleem is opgelost als je je PC aan een UPS (noodstroom accu) zou hangen en zodoende zou loskoppelen van het net.

PS: pas a.u.b. je reactie aan als je iets toe wilt voegen en jouw reactie is de laatste. Meerdere reacties na elkaar plaatsen is onnodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:37
Je geeft nu aan dat je op gevoel merkt dat dingen beter gaan bij het uitschakelen. Het mooiste is zoals @Emielvanputten aangeeft, meten! Als je een meetbaar resultaat hebt kan je de oorzaak vinden en die elimineren / vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:00

Stronkie

Where wind is Trouble

geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat je omschrijft zou kunnen wijzen dat je pc last heeft van netvervuiling.
Als het goed is zit er in je voeding van je pc een ontstoringsfilter, die dat filtert voor je.

Persoonlijk zou ik zon apc ups stekkerdoos halen (sowieso een goed idee voor je pc).
Kijken of het daarvan opknapt, en kijk zelf even hoe oud je voeding is en of het een kwaliteit voeding is of goedkope rommel..

Om goed te meten heb je wat meer nodig dan een multimeter dus daar zie ik weinig heil in.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag iedereen bedanken voor zijn reactie. Na 2 jaar veel tijd en geld te hebben besteed aan dit probleem heb ik besloten om er geen aandacht meer aan te besteden. Het is jammer aangezien ik gamen als een ontspanning zie, maar op deze manier lukt dat natuurlijk niet. Ik hoop in de toekomst te verhuizen en dat het probleem zich dan hopelijk niet meer voor doet.

Voor de geinteresserde, ik heb zo een UPC stekkerdoos gekocht en het bleek geen effect te hebben. Het werd namelijk veel erger, zoals ik aangaf met stekkerdozen krijg ik nog meer delay en de upc stekkerdoos was geen uitzondering. Mijn stopcontacten zijn allemaal ongeaard, behalve in de keuken en badkamers. Verder heb ik ooit zo een aparaat besteld, ben de naam helaas vergeten, maar die zorgde ervoor dat wanneer de stroom uit de muur zwak is het normaal wordt. Het aparaat gaf aan dat er 250 uitkwam en het apparaat hield ht zo, aangezien dat de norm is. Weet niet ofdat werd bedoeld met meten, maar heb verder geen apparatuur en ook geen verstand van. De flat waarin ik woon is best oud en er zijn te veel factoren die wellicht een rol spelen. Daarom zal ik het laten rusten, de info is puur voor mensen die het miss graag wilden weten. Verder als iemand een echt een oplossing WEET dan wil ik het best proberen, maar snap dat dit allemaal veelste vaag is voor een concrete oplossing en ga daar dus niet vanuit.

Nogmaals bedankt voor alle tips en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelorus
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-08-2024
zover ik weet kan de netspanning geen invloed hebben op je game ervaring.
wellicht omdat je bekabeld internet hebt en met meerdere personen woont ( veel storingsvelden radio`s, magnetronnen etc. etc. ) zal ik zelf een een FTP cat6A kabel overwegen misschien helpt dat wel om je storingen tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Angelorus,

Gebruik een cat 6a S/FTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 14:12
my 2 cent

Klinkt als een aarde probleem en netvervuiling.
Je zegt dat je wel een paar geaarde stopcontacten hebt in de keuken. Heb je al eens alles opgepakt en in de keuken neer gezet?
En dan moet je dus zorgen dat alles achter de geaarde stopcontacten zit. Dus alle stekkers van de pc en router en of switches die je gebruikt voor je netwerk. En dan eerst testen met alleen je pc op het netwerk en dan eventueel de rest bij gaan steken.

ps: let op als je verlengkabels gaat gebruiken van uit de keuken dat deze wel met aarde zijn anders werkt het nog niet

EDIT: ook belangrijk dat je netwerkkabels goed zijn afgewerkt op de connectors dus dat ook de afscherming goed geaard is.

[ Voor 10% gewijzigd door Pjotter87 op 25-07-2019 16:04 ]

Pagina: 1