Hallo beste mensen,
Sinds kort loop ik tegen het probleem aan dat mijn beeld soms willekeurig wegvalt (1 tot 5 seconden, variërend of alle USB apparaten mee wegvallen). Recentelijk heb ik bij het opstarten af en toe zelfs ruwweg 5-10 minuten helemaal geen input naar een van de twee monitoren (monitor 2 op HDMI). Er is helaas geen vaste reeks gebeurtenissen (die ik kan zien) die er voor zorgen dat dit fenomeen de kop op steekt.
Voordat ik een onnodige, nieuwe GPU koop zou ik graag nog even mijn probleem bij jullie langs laten lopen.
...
Hardware
...
Geprobeerd
Ik zit nu een beetje aan het einde van mijn technische problem solving, en het enige wat ik nu verder kan bedenken is een nieuwe kaart kopen en hopen dat dat het probleem is.
Alle hulp/train of thoughts/hersenspinsels zijn behulpzaam!
Sinds kort loop ik tegen het probleem aan dat mijn beeld soms willekeurig wegvalt (1 tot 5 seconden, variërend of alle USB apparaten mee wegvallen). Recentelijk heb ik bij het opstarten af en toe zelfs ruwweg 5-10 minuten helemaal geen input naar een van de twee monitoren (monitor 2 op HDMI). Er is helaas geen vaste reeks gebeurtenissen (die ik kan zien) die er voor zorgen dat dit fenomeen de kop op steekt.
Voordat ik een onnodige, nieuwe GPU koop zou ik graag nog even mijn probleem bij jullie langs laten lopen.
...
Hardware
- AMD Ryzen 1700x
- MSI B350 TOMAHAWK
- EVGA 220-G3-0650-Y2 650W PSU
- Gigabyte GTX970 G1 Gaming
- monitor 1: HKC 18.5" 1360x768 dingetje via DVI
- monitor 2: Philips 1080p 27" TN paneel via HDMI
...
Geprobeerd
- Alle niet-essentiële USB apparaten los aangezien ik in eerste instantie dacht dat het mijn USB stuur was
- toen het probleem zich bleef voordoen heb ik alle schijven geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd
- ik heb de powermanagement van Windows aangepast, nl. ik heb Windows verteld dat het de USB apparaten niet meer automatisch uit mag zetten om stroom te besparen
- gedurende dit proces werden de storingen langer en zwaarder
- ik heb FurMark gedraaid om te kijken of het een power issue kan zijn, geen effect
- ik heb de videokaart en het moederbord visueel geïnspecteerd, niks te zien. Alhoewel het reseaten van de kaart de storingen ietwat heeft verminderd.
Ik zit nu een beetje aan het einde van mijn technische problem solving, en het enige wat ik nu verder kan bedenken is een nieuwe kaart kopen en hopen dat dat het probleem is.
Alle hulp/train of thoughts/hersenspinsels zijn behulpzaam!