Beste Tweakers,
Graag wil ik jullie om advies vragen voor een systeem upgrade (Of 'Overhaul').
Ik gebruik mijn systeem voornamelijk om te gamen. Mijn huidige systeem komt oorspronkelijk alweer uit 2015, hierbij heb ik tussentijds de videokaart geupgrade van een 970 naar een MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G. Op dit moment merk ik wat performance problemen, en wil ik toch graag mijn systeem upgraden. Zo zit ik onder andere te kijken naar de nieuwe RTX 2070 Super kaarten.
Ik ben echter benieuwd wat voor advies jullie hebben over welke componenten ik nog meer kan aanpakken. Tevens ben ik benieuwd of mijn huidige voeding een upgrade zal trekken. Ik merk vaak dat mijn eigen technische kennis tekort schiet, en ik hoop dus heel erg dat jullie mij verder willen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Upgrade: +- 700 euro (Inclusief GPU)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Koeling: Gelid Tranquillo Rev.2
Voeding: CoolerMaster GM Series G550M
CPU: Intel Core i5 4460 / 3.2 Ghz - 6 MB cache
Geluidskaart: ASUS Xonar DGX - Sound card
Moederbord: MSI B85-G41 PC Mate - Moederbord - ATX - LGA1150
RAM: Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Teven zit er een SSD en een 2Tb HDD in.
Mogelijk wil ik een tweede SSD er bij plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
RTX2070 Super
CPU
Geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb op dit moment een Fractal Design Define R5 - Towermodel.
De huidige GPU paste hier redelijk krap in. Ik hoop dat alles hier in past.
Tevens heb ik de Acer XZ321QU Monitor. Ik wil dus graag mijn games op 2K draaien.
Dit is een 144Hz scherm.
Ga je overklokken?
Weinig ervaring mee, waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk staat dit al in de intro. Ik hoop dat jullie mij van advies willen voorzien.
Wat kan ik het beste waarvoor upgraden?
Graag wil ik jullie om advies vragen voor een systeem upgrade (Of 'Overhaul').
Ik gebruik mijn systeem voornamelijk om te gamen. Mijn huidige systeem komt oorspronkelijk alweer uit 2015, hierbij heb ik tussentijds de videokaart geupgrade van een 970 naar een MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G. Op dit moment merk ik wat performance problemen, en wil ik toch graag mijn systeem upgraden. Zo zit ik onder andere te kijken naar de nieuwe RTX 2070 Super kaarten.
Ik ben echter benieuwd wat voor advies jullie hebben over welke componenten ik nog meer kan aanpakken. Tevens ben ik benieuwd of mijn huidige voeding een upgrade zal trekken. Ik merk vaak dat mijn eigen technische kennis tekort schiet, en ik hoop dus heel erg dat jullie mij verder willen helpen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2070 XC Black Edition Gaming | € 485,- | € 485,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 485,- | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Upgrade: +- 700 euro (Inclusief GPU)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Koeling: Gelid Tranquillo Rev.2
Voeding: CoolerMaster GM Series G550M
CPU: Intel Core i5 4460 / 3.2 Ghz - 6 MB cache
Geluidskaart: ASUS Xonar DGX - Sound card
Moederbord: MSI B85-G41 PC Mate - Moederbord - ATX - LGA1150
RAM: Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Teven zit er een SSD en een 2Tb HDD in.
Mogelijk wil ik een tweede SSD er bij plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
RTX2070 Super
CPU
Geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb op dit moment een Fractal Design Define R5 - Towermodel.
De huidige GPU paste hier redelijk krap in. Ik hoop dat alles hier in past.
Tevens heb ik de Acer XZ321QU Monitor. Ik wil dus graag mijn games op 2K draaien.
Dit is een 144Hz scherm.
Ga je overklokken?
Weinig ervaring mee, waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk staat dit al in de intro. Ik hoop dat jullie mij van advies willen voorzien.
Wat kan ik het beste waarvoor upgraden?
[ Voor 20% gewijzigd door LordUnderpants op 09-07-2019 16:21 ]