Tussen al het OLED-geweld in hoop ik dat men ook eens mee wil kijken naar mijn bescheiden vraagstuk 
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Heb denk ik geen ingewikkelde eisen, maar wil er ook niet zoveel aan uitgeven.
Huidige tv: Ik heb de afgelopen tien jaar doorgebracht met een 37" Sony. Geen klachten, ook na tien jaar nog niet, altijd tevreden over geweest. Ik wil nu over naar een groter scherm, vooral omdat ik eerder dit jaar verhuisd ben en nu net iets verder van de tv af zit, waardoor ik de kleine lettertjes in games niet meer kan lezen
Pricewatch: Sony Bravia KDL-37v5500)
Gebruik: Netflix en NPO gemist (chromecast), XBOX one S (Assasins Creed etc, niet erg veeleisend). Beetje tv/film via Ziggo. Wekelijks de eredivisie. Af en toe een retro console (geen must).
Budget: 400-600 euro lijkt me prima haalbaar. Ik begrijp dat dit niet eenzelfde ervaring als de 1000+ toestellen geeft, anderzijds ben ik al 10 jaar gewoon tevreden geweest met een 37" die me in 2009 zo'n 700 euro gekost heeft. Kortom: ik denk niet dat ik erg veeleisend ben qua beeld en geluid
Eisen en wensen:
Sony KD-55XF7004
Sony KD-55XF8096
Motivatie: goede ervaring met Sony, toestellen zijn goed geprijsd (recente prijsdalingen). Android TV.
Maar... er is veel meer. Bijvoorbeeld:
* LG UK63/UK64 serie
* Samsung RU5800, NU7300
Puur het feit dat ik weinig aan te merken heb op mijn tien jaar oude 37", zegt me dat ik a) niet zo veeleisend ben en b) geen reden heb om een flink bedrag neer te leggen voor een TV. Maar ook in de 400-600 range (en net wat daarboven, die tv's lopen ook te knipogen...) is er veel te kiezen en ik zou natuurlijk graag de juiste keuze maken.
Iemand tips, aanraders/afraders of andere overwegingen? Of gaat alles in de budgetrange prima zijn en moet ik gewoon ergens een leuke aanbieding vandaan halen?
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Heb denk ik geen ingewikkelde eisen, maar wil er ook niet zoveel aan uitgeven.
Huidige tv: Ik heb de afgelopen tien jaar doorgebracht met een 37" Sony. Geen klachten, ook na tien jaar nog niet, altijd tevreden over geweest. Ik wil nu over naar een groter scherm, vooral omdat ik eerder dit jaar verhuisd ben en nu net iets verder van de tv af zit, waardoor ik de kleine lettertjes in games niet meer kan lezen
Pricewatch: Sony Bravia KDL-37v5500)
Gebruik: Netflix en NPO gemist (chromecast), XBOX one S (Assasins Creed etc, niet erg veeleisend). Beetje tv/film via Ziggo. Wekelijks de eredivisie. Af en toe een retro console (geen must).
Budget: 400-600 euro lijkt me prima haalbaar. Ik begrijp dat dit niet eenzelfde ervaring als de 1000+ toestellen geeft, anderzijds ben ik al 10 jaar gewoon tevreden geweest met een 37" die me in 2009 zo'n 700 euro gekost heeft. Kortom: ik denk niet dat ik erg veeleisend ben qua beeld en geluid

Eisen en wensen:
- Ik denk aan 49-55 inch. Dit is inmiddels zo'n beetje de standaard maat. Groter dan 55 gaat niet passen.
- De tv staat regelmatig overdag aan, in een lichte woonkamer. Iets beter beeld cq minder reflectie dan huidig toestel zou prettig zijn.
- Minimaal 3 HDMI-aansluitingen, meer is prettig. Oudere aansluitingen worden ook gewaardeerd ivm retro-consoles.
- Kijkafstand: 2,5 à 3 meter. Vanuit een grote hoekbank, dus brede kijkhoek gewenst.
- En dan het hete hangijzer: ik loop een beetje vast op het smart-platform. Ik zou de tv graag weer jarenlang willen gebruiken en ben wat huiverig voor alle verschillende platforms die in de omloop zijn. Ik erger me dood aan de (oude) Ziggo Horizon Mediabox, en zou het nogal vervelend vinden als het smart-platform van mijn tv eenzelfde ervaring (traag, vastlopers, etc) zou geven. Ik ben goed bekend met Android en omdat Android TV een extern platform is (niet leverancier-specifiek) heb ik het idee dat dit een goede keuze zou zijn. Ik verwacht daar veilig te zitten qua langdurige ondersteuning en snelle fixes voor bugs/problemen. Maar... ook na de nodige research ben ik hier nog niet zeker van.
Sony KD-55XF7004
Sony KD-55XF8096
Motivatie: goede ervaring met Sony, toestellen zijn goed geprijsd (recente prijsdalingen). Android TV.
Maar... er is veel meer. Bijvoorbeeld:
* LG UK63/UK64 serie
* Samsung RU5800, NU7300
Puur het feit dat ik weinig aan te merken heb op mijn tien jaar oude 37", zegt me dat ik a) niet zo veeleisend ben en b) geen reden heb om een flink bedrag neer te leggen voor een TV. Maar ook in de 400-600 range (en net wat daarboven, die tv's lopen ook te knipogen...) is er veel te kiezen en ik zou natuurlijk graag de juiste keuze maken.
Iemand tips, aanraders/afraders of andere overwegingen? Of gaat alles in de budgetrange prima zijn en moet ik gewoon ergens een leuke aanbieding vandaan halen?