Maar eens de hulp inroepen van mede tweakers, ik heb vanochtend een nieuw systeem gebouwd alleen zit ik inmiddels alweer de nodige tijd met het probleem dat mijn NVME SSD niet gezien wordt in het BIOS en dus ook niet met W10 installatie.
Specs:
- Asus Prime Z390M Plus moederbord
- Intel 9700K
- Corsair Vengeance 3000 C16 DDR4 geheugen
- Corsair MP510 NVME SSD
- Toshiba 1TB HDD
Moederbord is voorzien van de laatste BIOS versie, HDD wordt gezien en herkent.
SSD heb ik in beide slots geprobeerd, 1 ervan is een PCI x4 en M.2 slot en de ander alleen een M.2 slot.
Diverse bios instellingen, CSM volledig uit, CSM aan, CSM aan en alles op UEFI ingesteld.
CMOS reset heb ik ook geprobeerd.
Installatie met de laatste 1903 build W10 PRO.
Normaal gesproken is een M.2 SSD aardig plug and play en heb ik tot op heden geen gekke dingen hoeven te doen, en inmiddels snap ik echt niet meer wat er aan de hand kan zijn.
SSD proberen in een andere PC kan niet, ik heb niks die dat ondersteund, zou mij ook gek lijken aangezien die vlamnieuw net uit de verpakking kwam. Ik ga zo nog proberen door de HDD los te koppelen kijken of dat wat brengt, dus alleen de SSD nog.
Verder heb ik echt even geen idee, wie kan mij verder helpen?
Specs:
- Asus Prime Z390M Plus moederbord
- Intel 9700K
- Corsair Vengeance 3000 C16 DDR4 geheugen
- Corsair MP510 NVME SSD
- Toshiba 1TB HDD
Moederbord is voorzien van de laatste BIOS versie, HDD wordt gezien en herkent.
SSD heb ik in beide slots geprobeerd, 1 ervan is een PCI x4 en M.2 slot en de ander alleen een M.2 slot.
Diverse bios instellingen, CSM volledig uit, CSM aan, CSM aan en alles op UEFI ingesteld.
CMOS reset heb ik ook geprobeerd.
Installatie met de laatste 1903 build W10 PRO.
Normaal gesproken is een M.2 SSD aardig plug and play en heb ik tot op heden geen gekke dingen hoeven te doen, en inmiddels snap ik echt niet meer wat er aan de hand kan zijn.
SSD proberen in een andere PC kan niet, ik heb niks die dat ondersteund, zou mij ook gek lijken aangezien die vlamnieuw net uit de verpakking kwam. Ik ga zo nog proberen door de HDD los te koppelen kijken of dat wat brengt, dus alleen de SSD nog.
Verder heb ik echt even geen idee, wie kan mij verder helpen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!