Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Maar eens de hulp inroepen van mede tweakers, ik heb vanochtend een nieuw systeem gebouwd alleen zit ik inmiddels alweer de nodige tijd met het probleem dat mijn NVME SSD niet gezien wordt in het BIOS en dus ook niet met W10 installatie.

Specs:
- Asus Prime Z390M Plus moederbord
- Intel 9700K
- Corsair Vengeance 3000 C16 DDR4 geheugen
- Corsair MP510 NVME SSD
- Toshiba 1TB HDD

Moederbord is voorzien van de laatste BIOS versie, HDD wordt gezien en herkent.
SSD heb ik in beide slots geprobeerd, 1 ervan is een PCI x4 en M.2 slot en de ander alleen een M.2 slot.
Diverse bios instellingen, CSM volledig uit, CSM aan, CSM aan en alles op UEFI ingesteld.
CMOS reset heb ik ook geprobeerd.
Installatie met de laatste 1903 build W10 PRO.

Normaal gesproken is een M.2 SSD aardig plug and play en heb ik tot op heden geen gekke dingen hoeven te doen, en inmiddels snap ik echt niet meer wat er aan de hand kan zijn.

SSD proberen in een andere PC kan niet, ik heb niks die dat ondersteund, zou mij ook gek lijken aangezien die vlamnieuw net uit de verpakking kwam. Ik ga zo nog proberen door de HDD los te koppelen kijken of dat wat brengt, dus alleen de SSD nog.

Verder heb ik echt even geen idee, wie kan mij verder helpen?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:18
Ik zeg vraag in je omgeving even iemand om te testen, maar ik ga voor een DOA

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:29:
Maar eens de hulp inroepen van mede tweakers, ik heb vanochtend een nieuw systeem gebouwd alleen zit ik inmiddels alweer de nodige tijd met het probleem dat mijn NVME SSD niet gezien wordt in het BIOS en dus ook niet met W10 installatie.

Specs:
- Asus Prime Z390M Plus moederbord
- Intel 9700K
- Corsair Vengeance 3000 C16 DDR4 geheugen
- Corsair MP510 NVME SSD
- Toshiba 1TB HDD

Moederbord is voorzien van de laatste BIOS versie, HDD wordt gezien en herkent.
SSD heb ik in beide slots geprobeerd, 1 ervan is een PCI x4 en M.2 slot en de ander alleen een M.2 slot.
Diverse bios instellingen, CSM volledig uit, CSM aan, CSM aan en alles op UEFI ingesteld.
CMOS reset heb ik ook geprobeerd.
Installatie met de laatste 1903 build W10 PRO.

Normaal gesproken is een M.2 SSD aardig plug and play en heb ik tot op heden geen gekke dingen hoeven te doen, en inmiddels snap ik echt niet meer wat er aan de hand kan zijn.

SSD proberen in een andere PC kan niet, ik heb niks die dat ondersteund, zou mij ook gek lijken aangezien die vlamnieuw net uit de verpakking kwam. Ik ga zo nog proberen door de HDD los te koppelen kijken of dat wat brengt, dus alleen de SSD nog.

Verder heb ik echt even geen idee, wie kan mij verder helpen?
inderdaad eerst proberen met alleen de M.2 SSD ;) daarna als alles draait de HDD toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Inmiddels geprobeerd, samen met nog een cmos reset, helaas geen resultaat. :)
Dus idd, de DOA begint aannemelijker te worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 09-07-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Heb je misschien nog een andere SSD om het slot/moederbord mee te testen? Misschien iemand in je omgeving? Defect kan nl. een van de twee zijn, het hoeft niet perse de SSD te zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 09-07-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb geen andere M.2 SSD helaas :) Wel nog een andere 'gewone' SSD's, sata controller werkt ben ik inmiddels achter. :P

Helaas geen andere mogelijkheid om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knossel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 08:19
Ik heb hetzelfde probleem met een Asrock B450M-Pro4 mobo en de Corsair MP510 (480Gb). Het verschil is dat ik hem in 3 andere systemen getest heb en daar werkt hij, ook heb ik Samsung Evo 960 getest op het mobo, werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
je m.2 slot staat toch ingesteld op NVME en niet op s-ata hé? Kom namelijk vaak genoeg het omgekeerde tegen(oa op Asus Prime B360M-C)

Je hebt namelijk 2 m.2 sloten, 1 die enkel pci-e ondersteuning heeft en 1 die zowel s-ata als pci-e ondersteunt. Dit moet dan wel juist ingesteld staan in de bios. Maar je kan ook voor het gemak die SSD eens in het ander m.2 slot steken.

[ Voor 55% gewijzigd door skelleniels op 19-07-2019 20:05 ]

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1