Huidige systeem:
Moederbord:
ASUS P8H61 PRO B3 Revision - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - iH61 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio (8-kanaals)
Processor:
Intel Core i5 2500 / 3.3 GHz - LGA1155 Socket - L3 6 MB - doos
Voeding:
Corsair Builder Series CX600 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3 - 90-264 V wisselstroom V - 600 Watt - actieve PFC – Europa
Hardeschijf:
SSD 250 GB
Videokaart:
Gigabyte Radeo RX470 G1 Gaming 4G
Werkgeheugen:
2x 8GB Kinston HyperfireX
Systeem is circa 9 jaar geleden via jullie hulp samen gesteld
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een systeem wat het mogelijk maakt om 4K video's (GoPro) te bewerken.
Momenteel zijn 4K video's niet af te spelen in Adobe Premiere CC vanwege de processor merk ik.
Voor de rest draait het huidige systeem perfect.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400 euro
Genomen stappen?
SSD gekocht, geen resultaat.
Geprobeerd huidige systeem te overclocken maar door geen actuele stappenplannen/informatie is dit niet gelukt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst neem ik alle componenten mee en zou ik vervanging willen van processor (en daarbij wellicht het moederbord ook).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heeft voorkeur maar overige merken is ook prima als het maar kwaliteit betreft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet van toepassing.
Ga je overklokken?
Mag, hoeft niet perse.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht een advies waarin een aankoop wordt voorgesteld van een nieuwe processor die óf comptabele is met huidige moederbord of in combinatie met een nieuw moeder bord waar in elk geval ook de overige componenten op aangesloten kunnen worden.
Alvast hartelijk bedankt!
Moederbord:
ASUS P8H61 PRO B3 Revision - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - iH61 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio (8-kanaals)
Processor:
Intel Core i5 2500 / 3.3 GHz - LGA1155 Socket - L3 6 MB - doos
Voeding:
Corsair Builder Series CX600 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3 - 90-264 V wisselstroom V - 600 Watt - actieve PFC – Europa
Hardeschijf:
SSD 250 GB
Videokaart:
Gigabyte Radeo RX470 G1 Gaming 4G
Werkgeheugen:
2x 8GB Kinston HyperfireX
Systeem is circa 9 jaar geleden via jullie hulp samen gesteld
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een systeem wat het mogelijk maakt om 4K video's (GoPro) te bewerken.
Momenteel zijn 4K video's niet af te spelen in Adobe Premiere CC vanwege de processor merk ik.
Voor de rest draait het huidige systeem perfect.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400 euro
Genomen stappen?
SSD gekocht, geen resultaat.
Geprobeerd huidige systeem te overclocken maar door geen actuele stappenplannen/informatie is dit niet gelukt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst neem ik alle componenten mee en zou ik vervanging willen van processor (en daarbij wellicht het moederbord ook).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heeft voorkeur maar overige merken is ook prima als het maar kwaliteit betreft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet van toepassing.
Ga je overklokken?
Mag, hoeft niet perse.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht een advies waarin een aankoop wordt voorgesteld van een nieuwe processor die óf comptabele is met huidige moederbord of in combinatie met een nieuw moeder bord waar in elk geval ook de overige componenten op aangesloten kunnen worden.
Alvast hartelijk bedankt!